| Forfatter |
|
dhad Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 10 Maj 2012 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Som nævnt i et tidligere indlæg, har jeg netop købt ovenstående fra slutning af 70'erne.
I forhold til min pioneer model fra omkring 1984, så har den en hel del buzz. CEC'en er monteret med din-stik, og jeg bruger
din-stik-converter af denne model: http://www.av-connection.dk/?PGr=2126&ML=421. Jeg kan desværre ikke teste
pladespilleren på en forstærker med din-indgang.
Det virker, som om at din-converteren introducerer en del af buzz'en? Når jeg tager omkring ledningerne på converteren og
omkring samlingen mellem dinstik og converter intensiveres buzz'en. Dette sker ikke, når jeg tager omkring den originale
ledning.
Kan man få en bedre din-stik-converter, eller skal man helt undgå converteren og simpelthen trække nye phono rca-kabler fra
pladespilleren? Kan man selv skærme converteren bedre?
Er der nogen omkring Bjerringbro i midtjylland, som har forstand på den slags og måske kan være behjælpelig?
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 10 Maj 2012 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Løs forbindelse. Køb en ny, eller check lodningerne.
carsten
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
| Sendt: 10 Maj 2012 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sikkert godt finde en bedre konverter, men det gør næppe nogen stor forskel. Det er bedre helt at undgå den. Har du styr på stel?
Det er ikke specielt svært at lodde nye ledninger på spilleren. Jeg bor ikke tæt på Bjerringbro.
|
| Til top |
|
| |
dhad Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2012 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bertel B - når du skriver nye ledninger på afspilleren, mener du så nye phono kabler, og kassere ledningen med din-stik? Eller
er det stel-forbindelsen, som går fra enhed til enhed inden i?
Cars-10 - du mener i converteren?
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
| Sendt: 10 Maj 2012 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg mener at du skal fjerne de gamle ledninger og lodde nogle nye på. Det kræver at du åbner spilleren og køber et sæt phono kabler, og lodder en separat stel ledning på. Du kan også starte med at åbne spilleren og undersøge om forbindelserne er som de skal være.
På den anden side så er pladespilleren vist ikke af ypperlig kvalitet, så det er nok tvivlsomt hvor meget (tid, penge og energi) det kan betale sig at ofre.
|
| Til top |
|
| |
dhad Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en forholdsvis anerkendt afspiller og topmodel fra Cec i slutningen af 70'erne. Prisen fra ny sidder stadig på; 1695,- men ved kontantsalg
1645,- 😄Jeg prøver at skifte ledninger!
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg oplevede det samme med en DIN adapter jeg brugte til en Micro Seiki. Den havde en irriterende summelyd, som lå i baggrunden og ødelagde oplevelsen.
Jeg kom ved et uheld til at rykke stel ledningen fra.... ups....
Men lagde så mærke til en lille detalje, der ligepludselig var meget stor ved sit fravær.
Summe lyden var væk. Ved ikke om det bare var et lucky punch, men det koster ikke noget at prøve.
Og før du begynder at bruge en heeel masse penge på den. Så var 1695,- i slut 70érne ikk særlig meget. Det var prislejet til entry modellerne. At nogen af dem så er blevet sejlivede klassikere er så noget helt andet. Jeg bruger de gamle Hifidelity blade som tids reference og diverse brugt sider som nutidig.
Hvis du vil købe noget sjovt i den billige ende og bruge lidt penge på at gøre det bedre og få en stor lydoplevelse som færdigt resultat, skal du skaffe dig en Lenco L75 og modificere den. Ny plint, ny arm osv... Det er en seriøs lydmaskine.
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 11 Maj 2012 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jordfeil, slik som Lencofyn skriver. Sjekk at alle kontakter sitter som de skal. Få evt hjelp av en som kan bruke et
måleinstrument, hvis det viser seg å være vanskelig. Det er ingen grunn til å skifte ledninger, de holder
god nok kvalitet.
BD 5200 var ingen toppmodell, men en av de bedre budsjettmodellene i sin tid. Jeg vil gjette på at den spiller bedre enn
Rega P
2, som er ganske anerkjent i dag. 1695,- var det du måtte betale for kvalitet i 1979. Den er bedre bygget enn
NAD/REGA/Argon sine budsjettmodeller.
Lykke til med en god spiller. Hygg deg med den!
|
| Til top |
|
| |
dhad Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har udslag mellem stel og signal på både rød og hvid ledning, er det normalt? Det har jeg ikke på min pioneer pladespiller.
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Utslaget er motstanden i pu-spolene.
|
| Til top |
|
| |
dhad Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2012 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Ved at skifte kablet forsvandt ohm-udslaget mellem signal og jord. Har ingen anelse om hvorfor? Men det hjalp ikke på buzz...
Jeg havde dog brugt et phono-kabel, som jeg bare havde til at ligge fra en sampak fra en dvd eller ligende. Når jeg holdt om
phono-kablet med hånden steg buzz væsentligt, og da jeg kiggede nærmere på kablet var der heller ikke meget skærm. Jeg
fandt et kabel, som udefra lignede det andet på en prik mht. tykkelse, men antallet af ledere var noget højere... Så skiftede
jeg igen...
Pt. er buzz helt elimineret, og jeg krydser fingre for, at det varer ved!
Indtil videre: Tak til for hjælpen!
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |