[QUOTE=Søren Andersen]
Sidder og spikuler over hvad der evt. kunne gørre min Sota Sapphire serie 3 bedre, her tænker
jeg på diverse tweaks som kunne tænkes at give forhøjet lydkvallitet, måske nogle læsere af tråden der har rodet en del med
pladespiller og kunne komme med nogle input eller ider.
Tænker selv på nogle
1, kuglelejet: her er en enkelt kugle som original er af stål, kan jo nemt skiftes med en keramisk, men ved ikke om det
giver noget ?
2. bunden hvor lejet er monteret er en forhåldsvis tynd mdf plade ca. 12 mm, den kunne evt. udskiftes med en
aluminiumsplade i samme tykkelse, med ved ikke om ophænget kan tåle det.
3. Selve boardet til armen er fremstillet i 10-12mm mdf og kunne måske også med fordel udskiftes med en i aluminium.
4. strømforsyning er en lille sort æske med et transformator, reste af elektronkken sidder i selve værket, måske nogen ved
om der er noget at hente der.
Det var så lige de ting jeg lige kunne komme på....
Jeg har lige solgt mit Sota Værk efter at have haft et i næsten 25 år. I den tid har jeg snakket lidt med Donna Bodinet om
modifikationer og har også prøvet en del:
1. Jeg kan ikke høre forskel på stål og Zirconium kuglen
2. Det nyeste subchassis er laver af finsk krydsfiner og har en U-formet bøjle imellem center-leje og armboard
3. Sotas Cosmos armboard er lavet af akryl, bly, og aluminium (seks lag i alt)
4. jeg kan ikke høre forskel med eller uden "The electronic Flywheel". Donna anbelfaler some den allervigtigste
opgradering at skifte til den nyeste motor og strømforsyning (som også styrer vacuum automatisk) men det er en dyr affære:
7000 kr (plus told og moms)