Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 01:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ny pu? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Jeg er så småt ved at være klart til at få en ny og evt bedre pu.

Jeg har en Lyra Delos som jeg er glad for, men vil gerne kunne trække endnu mere ud af de små riller. Det nemmeste ville være at opgraderer til Lyra Skala, altså modellen større end den jeg har nu. Jeg kender Lyra lyden og kan lide den, men måske, hvem ved, så kunne det måske også være dejigt at prøve en helt anden lyd. For jeg beholder nemlig min Delos.

Nu er pickupper jo desværre ikke demo-varer, så jeg kan ikke bare låne en hos den lokale hifi-biks......... Så jeg søger egenligt et sted hvor jeg kan læse om de forskellige PU`r og deres lydfilosofier, hvis det findes?

Det skal være en MC og den skal sidde på en Kuzma 4 point arm og riaa`n er den som sidder i min Hovland HP200p.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Du skal nok over i noget Accuphase, Audio Note IO, Grado. Så er du lidt i samme boldgade

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Jeg holder mig som regel fra, at komme med direkte anbefalinger...

Men prøv Benz - deres mindre modeller kan også sagtens være med

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=2797&zoneid=3

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg stod og skulle bruge en bunke penge på pick up, ville jeg nok tjekke Ortofon. Jeg har hft flere fra Ortofon, bl.a mc2000 og Rohmann, og har altid synes godt om dem.
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Beklager Sigma, er helt uenig, har haft adskillige Ortofon´er lige fra MC 20 og op i tidens løb. Skilte mig af med min Kontrapunkt H, da den var for meget (spring ud af kassen) i forhold til homogenitet. Monterede derefter en Rohmann og fandt aldrig ud af, hvad der gør den så populær. Kedelig indelukket og umusikalsk. Min på daværende tidspunkt Audio Technica AT33-PTG-II, slår alle mine Ortofon oplevelser med adskillige hestelængder hvad angår homogenitet, perspektiv m.m. Fik så for et par  uger siden et tilbud der var svært at sige nej til, Sumiko Peerwood Celebration II, det er så igen lige klassen over, den sidder på nu, og ingen Ortofon incl. Cadenca Black når den til sokkeholderne. Mit input. Man har lov til at være uenig.

Sirper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Da du synes lyra er gode, skulle du måske overveje en af deres større modeller, til den arm ville jeg give air tight pc3 et lyt
super pickup dog i den dyre ende.

mvh

Per
Til top Vis Sirper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sirper

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

Beklager Sigma, er helt uenig, har haft adskillige Ortofon´er lige fra MC 20 og op i tidens løb. Skilte mig af med min Kontrapunkt H, da den var for meget (spring ud af kassen) i forhold til homogenitet. Monterede derefter en Rohmann og fandt aldrig ud af, hvad der gør den så populær. Kedelig indelukket og umusikalsk. Min på daværende tidspunkt Audio Technica AT33-PTG-II, slår alle mine Ortofon oplevelser med adskillige hestelængder hvad angår homogenitet, perspektiv m.m. Fik så for et par  uger siden et tilbud der var svært at sige nej til, Sumiko Peerwood Celebration II, det er så igen lige klassen over, den sidder på nu, og ingen Ortofon incl. Cadenca Black når den til sokkeholderne. Mit input. Man har lov til at være uenig.

Ja det har man :-) Men enlig svale gør ingen sommer :-). Jeg tror ikke der er mange producenter af pick up, der får så gode ord med på vejen som ortofon. De har også et så stort sortiment,at man sikkert sagtens kunne finde noget man kunne lide.

Det lyder som om du har haft en defekt Rohmann hvis du mener den er indelukket...eller måske et dårligt match med din riaa? Min rohmann spiller i hvet fald ligeså åbent som min Transfiguration Phoenix. Den mc2000 jeg havde for 20 år siden, var godt nok også ekstrem åben og dynamisk som jeg husker det.

Hvis jeg stod og skulle bruge penge på en pickup, ville jeg lægge ørere til en Windfeld :-)

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

j_mil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Jeg kan heller ikke genkende det der skrives om Ortofon. Jeg kører pt. med en Caednza bronze og med hensyn til den perspektiv både i bredden og i dybden er den imponerende. Ren tonalt syntes jeg heller ikke der er noget at komme efter, den spiller det der er i rillerne uden at ligge til eller trække fra og gør det yderst præcist.    
Til top Vis j_mil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_mil

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Juli 2012 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Hey Pierre,

Som Boydk skriver er Sumiko Pearwood Celebration II et godt bud. Du kan desværre ikke låne/prøve min mere, da han har købt den 

Personligt synes jeg det bedste bud på ny high end pick up til en rimelig pris er de NOS Ortofon MC 70 Anniversary der sælges på e-bay i Tyskland  (en forhandler har købt et restlager af NOS pick upper fra en tidligere distributør). Jeg gav 699 euro, men de har nu sat dem lidt op, det var også FOR billigt. Det er en lidt ændret MC3000 og har ikke det løft i toppen som MC3000 har. Jeg synes det er en fremragende pick up, og et fund til de penge. Den har meget lavt output, så der skal godt med gain til, men du kan jo justere gain på din Hovland, så det er ikke noget problem...

Hvis der er flere penge, der brænder i lommen... Hmmm... Som Mikkel er inde på: Benz, eller VDH hvis vi taler de Europæiske, alternativt virker Miyajima ret interessante. En helt anden tilgang til at lave en pick up, end så mange andre. Sådan en gad jeg godt høre...

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2012 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

TRX850
NÅÅhhh, der er dig .
Tak for sidst, og tak for handelen, den spiller intet mindre end overfremragende, den har jo nærmest et "deadly" attack.
Ville egentlig ha´ linket til en ny-retippet Miyabi MCA p.u. hos ArtSound, men den er lige solgt.
A propos Williamthakker i Tyskland, i hans Ebay-annonce står der med store røde bogstaver: NOT avaiable to DENMARK, gu´ ve´ om han har lovet et eller andet for at få lov til at købe det restlager.

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2012 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Og fandt så lige en anden Ebay side fra samme, der er den på tilbud til 31/7-2012 for 799 Euro, og tilsyneladende ingen restriktioner m.h.t. Danmark.

http://www.ebay.de/itm/Ortofon-MC-70-Anniversary-Tonabnehmer -cartridge-NOS-/350293975511

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Juli 2012 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

TRX850
NÅÅhhh, der er dig .
Tak for sidst, og tak for handelen, den spiller intet mindre end overfremragende, den har jo nærmest et "deadly" attack.
Ville egentlig ha´ linket til en ny-retippet Miyabi MCA p.u. hos ArtSound, men den er lige solgt.
A propos Williamthakker i Tyskland, i hans Ebay-annonce står der med store røde bogstaver: NOT avaiable to DENMARK, gu´ ve´ om han har lovet et eller andet for at få lov til at købe det restlager.

Yeps, jeg tager navn efter mine tidligere og nuværende motorcykler. Jeg kan stadig savne min Yamaha TRX850 

Ja, sådan en Sumiko har en virkelig livlig og levende klang med masser af attack og transientegenskaber. På det punkt minder den faktisk en del om VDH pick upperne. Og det er fedt du er glad for den 

Du har ret mht de annoncer på e-bay i Tyskland: Det er blevet rigtig bøvlet at søge dem frem..! Da jeg købte min var der ikke nogen restriktioner, men du har nok ret i, at det er blevet indskærpet hvilke markeder han må sælge i. Måden han kommer rundt om det på tror jeg er at lave en anden profil på e-bay, den som du linker til i dit efterfølgende indlæg.

Sådan en MC 70 Anniversary har ikke helt samme attack som en Sumiko eller VDH, men den har en helt fantastisk naturlig klang, super homogenitet og et suverænt perspektiv. Og helt uden det ''Ortofon løft'' i toppen som mange andre Ortofon havde dengang. Jeg synes den er et scoop til de penge..!

Det er sådan en bandit her, hvis nogen er i tvivl. Der blev lavet 800 stk i alt, min er nr. 242.

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes