| Forfatter |
|
Frederik999 Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2012 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg undskylder på forhånd, at jeg spørger så blankt - håber nogen alligevel har mulighed for at hjælpe mig på vej.
Efter alt for mange år med musik ud af computeren, har jeg købt en Beogram 4004 (som der stod i mit barndomshjem) og
har arvet min fars Quad 33/303.
Efter at have nusset og pudset og monteret, var det eneste der kom ud af højtaleren, da jeg satte "Beggars Banquet" på
pladespilleren, lidt svag, skramlet musik og en masse støj og larm.
Jeg har kontrolleret Quad'en, og den spiller fint og rent, så nu er jeg i tvivl om følgende:
1. Er Beogram'en er kompatibel med Quad'en? Lige nu kører jeg bare din stikket direkte ind i Quad'ens "disc"-indgang.
2. Kan det være pick-up'en, der er færdig (MMC 4000), og er der en måde, hvor jeg kan se/teste, om den er i stykker
3. Og hvis jeg skal have ny pick-up, skal det så være en MMC 4000, eller kan andre B&O pick-up'er bruges?
De bedste hilsner
__________________ /Frederik
|
| Til top |
|
| |
Jan Post Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 344
|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg ikke din Quad, men har den en RIAA forstærker indbygget ? Du kan kun bruge en alm. line-indgang (tape - tuner - cd m.m.) hvis du sætter en RIAA-forstærker i mellem din pladespiller og forstærker.
|
| Til top |
|
| |
Frederik999 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2012 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den har RIAA og den har jeg også testet på en ny (billig) pladeafspiller, og det spillede fint
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din MMC-4000 er 100% kompatibel med din riaa-indgang i Quad´en (DISC).  Det kan sagtens være din pick-up, der er færdig. Den kan have tabt selve nålespidsen, den kan også være misjusteret nåletryksmæssigt, det fedt der ligger omkring trækarmssystemet kan være størknet, så armen ikke sænker sig 100%. Du er ikke afhængig af at skulle bruge MMC-4000, du kan bruge MMC-20 i de 4 forskellige versioner S/E/EN/CL, MMC-3000/5000/6000, og så lavede de vist en, der hed SP-15 i starten, alle disse passer på din grammo  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Din MMC-4000 er 100% kompatibel med din riaa-indgang i Quad´en (DISC). Det kan sagtens være din pick-up, der er færdig. Den kan have tabt selve nålespidsen, den kan også være misjusteret nåletryksmæssigt, det fedt der ligger omkring trækarmssystemet kan være størknet, så armen ikke sænker sig 100%. Du er ikke afhængig af at skulle bruge MMC-4000, du kan bruge MMC-20 i de 4 forskellige versioner S/E/EN/CL, MMC-3000/5000/6000, og så lavede de vist en, der hed SP-15 i starten, alle disse passer på din grammo . |
|
|
Kunne det tænkes, at der er indbygget RIAA i Beogram'en?? Sådan var det jo nogen gange i "gamle dage"... Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Frederik999 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
tusind tak for svar.
Jeg prøver i første omgang at skifte PU'en, og så løser det forhåbentligt problemet
Endnu en gang tak __________________ /Frederik
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Kunne det tænkes, at der er indbygget RIAA i Beogram'en?? Sådan var det jo nogen gange i "gamle dage"...
Mvh. Niels L.
|
|
|
Der er ikke riaa i en Beogram 4004 __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Beogram 4004 er som standard udstyret med et 7 bens DIN stik - er du sikker på, at du henter dit signal fra de rette ben i stikket?
__________________ "What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
|
| Til top |
|
| |
Frederik999 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så spiller det!
Skiftede PU'en til en MMC 20 EN, og lige nu triller "Revolver" lystigt, og det lyder fedt.
EQ'en på QUAD'en er i øvrigt rigtig fed. Løfter toppen, og det giver luft og overskud, uden at blive hårdt og grimt.
Endnu en gang tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 20 December 2012 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo lækkert, når noget lykkes.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |