Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2025 | 16:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Thorens Td 2001 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
1966
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2013 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Hej til alle jer på hifi4alls forum, jeg kunne godt tænke mig at få svar på et enkelt spørgsmål hvordan klare Thorens 2001 sig
idag mod de nye pladespiller som man kan købe idag jeg tænker på kvalitet og lyd og hvad pris skal man op i hvis man skulle
ud og købe nyt eller skulle man beholde den gamle og måske få lavet nogle forbedringer ( arm - plint ) ny pick-up osv. men
kan det betale sig mod det man kan købe idag. Vh 1966.
Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted

1966
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2013 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Hej vinyl nørder ingen input så prøver jeg igen, kom med noget posetivt på den ene eller den anden måde det kunne jo være
der var en vinyl person der kunne give mig nogle fif. Vh 1966.
Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted

Vinylfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2013
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Februar 2013 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Hej 1966.
Efter min mening er Thorens TD 2001 en rigtig god pladespiller. Den er solidt opbygget, godt ophæng, tung pladetallerken og rimelig god arm (TP90).
Thorens laver i dag en pladespiller, der hedder TD 350. Den ligner Thorens TD 2001 meget, men er formentlig forbedret på enkelte punkter. Men så
koster den også over 20.000 uden pickup. Jeg har selv haft en TD 2001 i 22 år. Den har fået skiftet rem ca. fire gange (koster ca. 350 kr.) og har
ellers fungeret helt uden problemer. Og pladespilleren har en virkelig dejlig bund, formentlig pga. den tunge opbygning. Så vidt jeg kan se, har du en
Denon 103 pickup. Efter hvad jeg har fået oplyst, skulle denne pickup passe perfekt til TD 2001 med armen TP90. Det giver en armresonans på 9,9
Hz, hvilket ligger tæt på det perfekte.
Jeg kan defor kun opfordre dig til at beholde pladespilleren. Du vil blive glad for den.
Til top Vis Vinylfan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinylfan

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2013 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Den Thorens TD2001 er i høj klasse, så den kan du roligt beholde. Den kan stå op mod mange andre og dyrere pladespillere.

Min Thorens TD321 har jeg haft siden 84' og har aldrig fået skiftet rem.

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Februar 2013 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har anskaffet samme pladespiller som du har, fordi den kvalitet denne afspiller besidder, stadig holder
Så er der spørgsmålet om man kan forbedre? Ny pick-up, selvfølgelig Kabler, måske? Jeg har mening, at du ihvertfald skal op i mindst samme
prisklasse som Thorens 2001 var i, da den kom frem
Så om man skal skifte, tjah det kommer vel an på temperament og økonomisk formåen
Mvh Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

1966
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2013 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Jeg siger mange tak for respons og vil sige at jeg også er glad for den har haft den i 3år men ville lige høre hvor den står idag,
har før den haft en diy thorens 147 og en 321 m sme3009 men faldt for 2001 da det var drømmen i mine unge dage og var på
dette tidpunkt sikker på at den var på højde med linn lp 12 men det var så min mening, men tusind tak for respons. Vh 1966.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes