| Forfatter |
|
Winther666 Udelukket fra forum

Tager også en pause!
Bruger siden: 28 Maj 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 09 Juni 2013 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et ganske simpelt (forhåbentlig) spørgsmål. hvor stor er forskellen på de to thorens modeller nævnt i over skriften? Er 2001 merprisen værd?
|
| Til top |
|
| |
JohnDee Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 09 Juni 2013 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ubetinget, Thorens 2001 er væsentlig bedre,,,,!!!!!Har solgt begge modeller professionelt i 90 erne, så hvis det er et reelt valg du har på hånden
er det en No brainer. husk uanset havd su vælger IKKE at købe noget en Georg Gearløs har smurt med noget kloge åge olie i centerlejet...... Det er
ikke vejen frem da det oftest ødelægger centerlejet til en sum af 300 euro sidst jeg checkede....
|
| Til top |
|
| |

Tager også en pause!
|
| Sendt: 10 Juni 2013 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå Det blev en 2001  Så håber man bare at Ebay ikke skuffer. Så nu skal der købes Pickup. Jeg overvejer kraftigt en Audio Technica AT-OC9ML3 men er åben for andre forslag.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilke arm og trafo køre du med?
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
JohnDee skrev:
Ja ubetinget, Thorens 2001 er væsentlig bedre,,,,!!!!!Har solgt begge modeller professionelt i 90 erne, så hvis det er et reelt valg
du har på hånden
er det en No brainer. husk uanset havd su vælger IKKE at købe noget en Georg Gearløs har smurt med noget kloge åge olie i centerlejet...... Det er
ikke vejen frem da det oftest ødelægger centerlejet til en sum af 300 euro sidst jeg checkede.... |
|
|
Inden jeg slipper min indre Georg Gearløs ud, så vil jeg vældig gerne høre, hvilke typer af Kloge-Åge-olie man ikke bør benytte, respektive bør
benytte?
Der er mange rygter og udokumenterede påstande omkring brugen af olie til centerlejer, og når jeg ser priserne på såkaldte specialolier til centerlejer
(med literpriser på adskillige tusinde kroner!), så kan jeg ikke undgå at få den tanke, at nogen i profitøjemed forsøger at bilde os et eller andet ind.
Så derfor vil det også være godt at høre dine erfaringer ... måske i en selvstændig tråd, så trådstarter ikke føler, at hans tråd er blevet kidnappet
|
| Til top |
|
| |

Tager også en pause!
|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| hvilke arm og trafo køre du med?
|
|
|
Nu har jeg ikke modtaget den endnu, men der sidder en TP-90 arm på. Jeg har ikke fået købt en ny riaa endnu men hælder lidt til en brugt Trichord Dino.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Egenligt er det et svært spørgsmål.det afhænger af hvordan resten af dit anlæg lyder,hvilken lyd du fortrækker,rummet og mange andre ting.Audio Technica laver gode pick-upper,prøv den og så næste gang den skiftes er andre muligheder,hvis du ikke helt tilfreds med den,Jeg selv synes den er lidt lys i det,men absolut chamerende.Den burde ikke volde problemer med armen da TP90 er rigtig god arm
|
| Til top |
|
| |

Tager også en pause!
|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Egenligt er det et svært spørgsmål.det afhænger af hvordan resten af dit anlæg lyder,hvilken lyd du fortrækker,rummet og mange andre ting.Audio Technica laver gode pick-upper,prøv den og så næste gang den skiftes er andre muligheder,hvis du ikke helt tilfreds med den,Jeg selv synes den er lidt lys i det,men absolut chamerende.Den burde ikke volde problemer med armen da TP90 er rigtig god arm
|
|
|
Ja jeg er klar over at der nok skal mere info på bordet. Jeg har for en del år siden haft en AT-OC5 på Min SME 3009/Systemdek combo og var egentlig så meget tilfreds at jeg godt kunne tænke mig at prøve en noget bedre model. Og da jeg har læst flere steder at den (At-OC9) passer godt til armene har jeg måske set mig lidt blind på den. Men den skal spille igennem en NAD C-372 og et par Dali Concept 10. Musikken er næsten udelukkende heavy metal. Jeg har dog tænkt tanken at en mere "rocket" pick up måske kunne være spændende, men hvilken....
|
| Til top |
|
| |
Highmass Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 291
|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Winther666]Nå Det blev en 2001  Så håber man bare at Ebay ikke skuffer. Så nu skal der købes Pickup. Jeg overvejer kraftigt en Audio Technica AT-OC9ML3 men er åben for andre forslag.
Jeg synes da lige at det skal nævnes at LP gear i USA har forgængeren AT-OC9MLII på udsalg til kun 294,99$. Det ligner for mig at se et rigtigt røverkøb, og jeg har da selv overvejet at snuppe et par stykker. Til den pris tror jeg ikke at den vil være let at slå.
Mvh. Lars.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det klassisk heavy som kiss ,whitesnake,scorpions eller lign. eller er det mere death,trash og sludge metal osv.?Jeg fortrækker at jo mere "støj"jo mere analyserende ønsker jeg p.u'en skal være,men skal der være fest må der gerne være bas. En Denon 103R vil nok have en tungere arm Egenligt er det ikke p.u'en der bestemmer om en genre lyder godt eller ej det er mere højtaler/forstærker comboen af mm pick-upper ser Nagaoka spændende ud
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk TOLD og MOMS Gang det totale $beløb med faktor 10,så du den reelle pris
Jeg synes da lige at det skal nævnes at LP gear i USA har forgængeren AT-OC9MLII på udsalg til kun 294,99$. Det ligner for mig at se et rigtigt røverkøb, og jeg har da selv overvejet at snuppe et par stykker. Til den pris tror jeg ikke at den vil være let at slå.
Mvh. Lars. [/QUOTE]
|
| Til top |
|
| |

Tager også en pause!
|
| Sendt: 11 Juni 2013 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Er det klassisk heavy som kiss ,whitesnake,scorpions eller lign. eller er det mere death,trash og sludge metal osv.?Jeg fortrækker at jo mere "støj"jo mere analyserende ønsker jeg p.u'en skal være,men skal der være fest må der gerne være bas. En Denon 103R vil nok have en tungere arm Egenligt er det ikke p.u'en der bestemmer om en genre lyder godt eller ej det er mere højtaler/forstærker comboen af mm pick-upper ser Nagaoka spændende ud
|
|
|
Tja Kiss og Whitesnake er vel næppe heavy  Men alt fra Scorpions til Thrash, Death, Black ETC. Jeg vil nok også lige et niveau højere end Denon tror jeg.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 12 Juni 2013 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, i mine ører lyder en Denon DL103R på mange måder bedre end en AT-OC9, som jeg i længden finder øretrættende ... men det afhænger (som så
meget andet), hvad de øvrige dele af anlægget består af.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 12 Juni 2013 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Husk TOLD og MOMSGang det totale $beløb med faktor 10,så du den reelle pris
|
|
|
Det er så ikke helt korrekt
Hvis det er incl. fragt bliver det med dagens kurs 1.653,-, så
4% af forskellen mellem 950 og 1653 = 28,12
Så ser regnestykket således ud: 1.653,- + 28,12 = 1.681,12 + 25% af 1.601,12 = 400,25 (moms)
Altså 1.653,- + told 28,12 + moms 400,25 = 2081,37. Det er ca. hvad du skal betale, når den lander i postkassen.
Udover det, så synes jeg heller ikke, at AT-OC9 er andet end "tynd" i lyden. Så er der væsentlig mere krop på AT-33PTG og PTG/II. De koster omkring det dobbelte (kan findes i Japan på Ebay til omkring 500$), og er i den grad meget mere pengene værd IMHO __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2013 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har måske ikke udtrykt mig korrekt.min erfaring viser mig bare,at når jeg har købt for $200 plejer jeg at betale ca.2000.- husk de vil også have 165.- i toldbehandling(eller hvad de gebyrgribbe kalder det nu i disse tider)
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 12 Juni 2013 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
160,- når værdien overstiger 80,- danske kroner. Upppps, den glemte jeg lige  ,
så er beløbet 2241,37, det er jo så heller ikke sååååå langt fra faktor 10, (2250,- kontra 3000,-) så du får den  , det er nok en OK retningslinie, som dog fader lidt alt efter om $beløbet er større eller mindre. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 12 Juni 2013 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også en Nagaoka MP 500 til salg på KSB.
Jeg har selv købt sådan en, og er meget tilfreds. Sammenhængende, dynamisk og hurtig. Købte den efter at have læst reviews på nettet, og efter mange timers morsom læsning i den tråd om MM versus MC pickup'er der kørte på Nerds.dk en overgang.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 13 Juni 2013 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Highmass skrev:
[QUOTE=Winther666]Nå Det blev en 2001 Så håber man bare at Ebay ikke skuffer. Så nu skal der købes Pickup. Jeg overvejer kraftigt en Audio Technica AT-OC9ML3 men er åben for andre forslag.
Mvh. Lars. |
|
|
Man skal være opmærksom på, at den seneste udgave af ATOC9 (3'eren) er en betydeligt mere blød pickup end forgængerne. (Højere compliance). Og det kan i mange tilfælde få armresonansen alt for langt ned. Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |

Tager også en pause!
|
| Sendt: 14 Juni 2013 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm er der andre forslag til Pickup? Budgettet er omkring de 5. Jeg har lige PT. skåret det ned til følgende muligheder:
AT-OC9ml3 AT-33EV
Benz Micro Ace
Dynavector 20x2L
Umiddelbart passer Dynavectoren jo nok bedst compliance mæssigt? Nogle der har erfaringer med de nævnte?
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2013 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er helt pjattet med Ortofon - MC 20 Super som jeg købte i 1985 og satte den på min thorens. tjeck kt radio's tilbud
|
| Til top |
|
| |