| Forfatter |
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 10 Juni 2013 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg prøvede i tidernes morgen at kontakte Acoustic Solid om hvad disse koster og hvor man evt kan købe denne tråd man
original bruger, men det ville være smarteste at finde noget på rulle så man kan eksperimentere..
Sytråd og fiskesnøre dur bare ikke, det skal være meget elastisk og rigtig tyndt..
Det skal bruges til noget diy med genbrug af 30mm alu tallerken og hjemmelavet plint og armboard, og har indkøbt mig en
scheu dc moter som bruger samme type tråd..
Nogen der kan hjælpe?
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 10 Juni 2013 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men kan Acoustic Solid ikke netop levere to slags drivremme til deres pladespillere: En i tynd kunststoftråd a la fiskesnøre (såkaldt "string") og en tykkere og mere elastisk i silikonegummi (såkaldt "Riemen")? Når du refererer til, at det skal være meget elastisk, så tænker jeg mest på silikoneremmen og ikke den tynde string. Jeg har aldrig set fiskesnøretynde silikonegummiringe i den størrelse, du efterspørger (jeg går ud fra, at den skal trække udvendigt på pladetallerkenen), og hvis det findes, så tvivler jeg på, at det kan holde. Hvis du læser teksten i linket, så vil du også se, at Acoustic Solids string nok er mere fiskesnøre, end det er silikonegummi. http://www.roe-hifi.de/de/Phono-Zubehoer/Antriebsriemen/Acou stic-Solid-Antriebsstring.html Og hvorfor er det i øvrigt, at fiskesnøre ikke fungerer? Se fx nedenstående link, hvor trådstarter (hahaha!) anbefaler brugen af kevlarfiskesnøre til sin Scheu gør-det-selv pladespiller. http://rstaudio.de/TT1/tt1_en.html#DIY_TT1_En_String Scheu leverer tilsyneladende selv (eller har leveret) 200 m fiskesnøre i polyamid til deres pladespillere. Så fiskesnøre er ikke bare fiskesnøre ...
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2013 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er til udvendig drivnings setup og det er den tallerken som AS bruger til deres solid, jeg genbruger som meget af denne pladespiller som muligt..
De test jeg har lavet med det fiskesnøre jeg kunne finde dur ikke, for glat og der skal være en vis modstand i det, og knuden bliver mere træls jo hårdere/stivere tråden er....
Kender ikke de forskellige materialer som kunne bruges, alternativt noget fiskesnøre som den slags du nævner..
Det originale tråd til AS er perfekt til jobbet, men mine mail forsøg har været forgæves så jeg gider ikke rigtig skrive mere til dem..
Men jeg vil gerne have råderum over noget i metermål, så jeg kan placere motoren hvis jeg finder passende..
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 10 Juni 2013 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis Acoustic Solid ikke reagerer på dine henvendelser, hvorfor bestiller du så ikke bare tråden hos Roe-HiFi, som jeg har linket til? Hvis jeg ser på
billederne af Acoustic Solids pladespillere, så har mange af dem placeret motorenheden et stykke fra pladetallerkenen, så mon ikke der er nok
trådlængde ...
Alternativt kan du bestille to pakker og binde trådene sammen.
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2013 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne også være jeg gjorde, og Scheu motoren har en mindre drivaksel dia så der er 10-15mm mere råderum at gøre godt med kontra det originale aksel hjul der sidder på AS motoren, som jeg nok også genbruger...
Den du linker til er sådan jeg har de er leveret fra AS bundet om et stykke pap, så det er vist bare at putte i kurv..
Jeg var mest ude i at skære hjørnet af, så mon ikke den også er langt nok til det jeg vil bruge den til..
Mangler også en ny arm, da min Techno arm er faldet fra hinanden, og skal recables hvis den skal bruges, ellers bliver det måske en Jelco eller en Clearaudio arm jeg ville prøve..
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 10 Juni 2013 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ret let at fikse en Michell Tecnoarm med et kit fra fx Origin Live. Det er da noget billigere end at købe en helt ny arm (men det er selvfølgelig en god undskyldning for at købe en ny arm  ).
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2013 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er som ny, aldrig haft den monteret men den var røvelendig lavet, en kinke på den røde leder ved pu'en, og phonostikkene er også faldet fra hinanden..
Hehe, ja gider ikke rigtig de Rega mere og vil godt prøve noget bedre..
|
| Til top |
|
| |