Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 19:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Audio Block PS100 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Juni 2013 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

hej . På tænker, at anskaffe mig en pladespiller igen efter mange år uden. Er der nogle der erfaring med denne Audio Block PS100 . Den kommer dog ikke op og køre det første halve år, da vi står overfor en renovering , men derfor kan jo godt købe den , og spare op til en passende riia . mvh space

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Juni 2013 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Spaceman_2 skrev:
hej . På tænker, at anskaffe mig en pladespiller igen efter mange år uden. Er der nogle der erfaring
med denne Audio Block PS100 . Den kommer dog ikke op og køre det første halve år, da vi står overfor en renovering , men
derfor kan jo godt købe den , og spare op til en passende riia . mvh space

Det er en rigtig fed pladespiller, jeg har hjulpet med at sætte 2 stk op indtil videre hos nogen af mine venner
den er rimelig nem at have med at gøre og sætte op og armen er i høj kvalitet og tager både mm og mc pickupper
gengivelsen er præget af stor ro og dynamik, så her går du ikke helt forkert i byen

Bemærk at jeg taler ud fra at have haft pladespilleren i hånden og ikke læst mig frem på nettet, altså praktisk erfaring med
Block PS 100 pladespilleren

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juni 2013 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Den ser virkelig lækker ud den AB PS 100.

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 12 Juni 2013 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Der er meget blandede erfaringer med produktet. I Tyskland er den decideret hadeobjekt på flere fora, og på disse sider har den også fået negative
bemærkninger med på vejen. Lydkvaliteten er der vist i og for sig intet i vejen med, men produktionskvaliteten er tilsyneladende meget svingende
med lange ventetider på reservedele, hvis (når!) den går i stykker.

Men det er Tyskland. Den danske importør kan jo sagtens have helt anderledes styr på tingene.

Så vidt jeg véd, så koster den i omegnen af 10.000 kr., og personligt ville jeg vælge at gå efter en kendt producent - og gerne med nogle årtier på
markedet med kvalitetspladespillere - og ikke et re-badged kineserprodukt.

Jeg lufter her mine fordomme - jeg har hverken set eller hørt produktet - så tag ovenstående som et stærkt farvet indlæg!
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 12 Juni 2013 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Her er tråden på Hifi4all med link til de tyske sider

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=96475&KW

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2013 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Den tråd kender jeg godt der var lige et par stykker incl en meget kendt forhandler der lige ville fortælle at sådan noget
kinesergøjl ikke dur til en skid udfra hvad man havde læst på nettet og en enkelt som havde købt den i udlandet uden garenti

Nu er det sådan at jeg har haft dem i hånden flere gange og ligeledes har sat den op med pickup osv
ingen af disse har støjet fra hverken værk eller motor og har begge kørt uden de mindste problemer og gør det stadigvæk
Det er der vist ikke nogen af de kloge hoveder der udtaler sig skråsikkert om på den anden tråd der er nævnt, som har prøvet
den hands on eller er de i stand til at fjernlytte og opsætte noget de ikke har haft i hånden

Det er da utroligt at man hele tiden skal høre på den slags vrøvl fra div fjernlyttere og såkaldte eksperter

MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Juni 2013 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Hvad med at købe den nye avid I ca. Samme prisklasse?
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 12 Juni 2013 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:
Den tråd kender jeg godt der var lige et par stykker incl en meget kendt forhandler der lige ville fortælle at sådan noget
kinesergøjl ikke dur til en skid udfra hvad man havde læst på nettet og en enkelt som havde købt den i udlandet uden garenti

Nu er det sådan at jeg har haft dem i hånden flere gange og ligeledes har sat den op med pickup osv
ingen af disse har støjet fra hverken værk eller motor og har begge kørt uden de mindste problemer og gør det stadigvæk
Det er der vist ikke nogen af de kloge hoveder der udtaler sig skråsikkert om på den anden tråd der er nævnt, som har prøvet
den hands on eller er de i stand til at fjernlytte og opsætte noget de ikke har haft i hånden

Det er da utroligt at man hele tiden skal høre på den slags vrøvl fra div fjernlyttere og såkaldte eksperter

Øh, det er vel i princippet ligegyldigt, om den er købt i udlandet - det er samme produkt. Jeg skriver også meget tydeligt, at der vist er blandede
erfaringer. Du har positive og andre har negative. Og hvis - og jeg skriver udtrykkeligt hvis - produktionskvaliteten er svingende, så vil det jo også
være sådan.

Trådstarter spurgte til erfaringer med produktet, og det får han så. Og det passer da ikke, at "de kloge hoveder" i den anden tråd ikke har prøvet den
"hands on" - det har trådstarter.

Hvordan man så vil vurdere saglighed og validitet af det indlæg, må være op til den enkelte. Men hvis meldingerne generelt er, at det er en
fremragende og velfungerende pladespiller i prisklassen, så kan det jo næsten ikke gå hurtigt nok med at købe den.

Den fik i øvrigt en glimrende test i tyske Image HiFi og Audio Test.

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2013 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Alle produkter kan jo være defekte fra starten af incl de superfine mærkevarer
det er jo derfor der findes en 2 års garenti på nye produkter og så er det op til sælger at yde den fornødne service
der er nødvendig for at ophæve fejlen
Det fremmer nok ikke hastigheden på servicen at produktet er købt i udlandet som feks i Tyskland, varen skal jo sendes frem
og tilbage mellem de 2 lande, er det uden for EU kan man godt få alvorlige problemer med at få sælger til at indfri en evt
garenti på produktet, så ligger man som man har redt og tager chancen og håber på det bedste

Det jeg reagerer på er at produktet diskes uden at man selv har haft fingerne i det og baserer det på det man har læst på
nettet, det vil man også kunne gøre med mange velkendte mærkevareprodukter fra feks EU-området

Mattheis
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 April 2013
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Juni 2013 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:

Bemærk at jeg taler ud fra at have haft pladespilleren i hånden og ikke læst mig frem på nettet, altså praktisk erfaring
med Block PS 100 pladespilleren

Fordelen ved nettet kan jo netop være at man får erfaringer fra mange flere kilder end man har adgang til i nær-
miljøet. Men at du har haft den i hånden (2 eller flere gange) giver dog en vis troværdighed på at produktet også kan
være godt - alle produkter kan have fejl.

Jeg synes dog ikke det er så lækkert at salgsannoncen her på H4A omtaler (og ros for ærligheden!) et
fejlkonstrueret pickup hus og en armbase med slør, forsøgt kamoufleret. Det er lidt mere fejl end man er vant til, dvs.
fejltyper man sjældent ser, som burde være fanget i stedet for måske endda forsøgt skjult.
Til top Vis Mattheis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mattheis

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Juni 2013 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Det eneste jeg hæftede mig ved, da den kom på markedet, var reklamen. Bliver KUN produceret i 1000 nummererede eksemplarer. Vil garanteret senere være et højt eftersøgt HighEnd samlerobjekt. Et halvt år senere på den danske forhandlers hjemmeside: Audioblock PS100 nu på lager igen..... De første 1000 blev revet væk. Det undergraver da tilliden, uanset om det er et godt produkt eller ej

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 12 Juni 2013 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Helt enig i, at alle produkter kan være defekte ved leveringen, men det konstituerer stadigvæk erfaringer, hvilket var, hvad trådstarter efterspurgte.

Og det er helt fair, at du reagerer, hvis der opponeres mod produkter, som opponenten ikke selv har haft fingrene i.

Du har haft en Audiblock i hånden flere gange (du skriver to gange et sted, men en og to er jo også mange ), og i tråden, som jeg henviser til, er
der én konkret (og negativ) erfaring, mens den tyske tråd indeholder to konkrete (og negative) erfaringer.

Det var de erfaringer, jeg gerne ville viderebringe inklusive de positive anmeldelser.

Det ændrer ikke ved, at jeg i udgangspunktet fortsat ville vælge en pladespiller fra en producent, der over en årrække har vist en vis konsistens i
kvalitet. Og dem er der altså rigtig mange af, når vi taler pladespiller/armkombinationer til ca. 10.000 kr. Men det endelige valg måtte under alle
omstændigheder træffes ved en lytteprøve i hjemlige omgivelser.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 12 Juni 2013 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Køb et Technics SP10 værk (modifisere det) og sæt en passende arm (SME) og en god pickup på, så har du pladespiller resten af dit liv.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Juni 2013 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

hej alle. takker for jeres kommentarer, både dem med + og dem med -. Beslutningen er jo ikke endegyldig fra min side af. Dog vægter det dog lidt, at den dersens motor størrelse , kontra der hvor den sidder, virker temmelig møj spinkel. nuvel , det er jo deromkring prisklassen, jeg vil lure. men får jeg se, der er jo god tid endnu. takker for jeres meninger , ønsker alle en god Hi - Fi dag.
mvh space

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes