Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 21:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ny spille, langt om længe (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 24 Oktober 2013 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Så blev mit Garrard 301/SME 3009 projekt endelig færdigt.
Og det spiller lækkert sammen.

Men har et problem, der er et brum der irriterer mig. Bruger en ældre DALI mm/mc pre. Som faktisk lyder skidegodt. Den har bare det problem at den aller helst skal stå i et andet rum end anlægget.
Den tager imod ALT støj. Har minimeret det lige pt. ved at stille den under hifi møblet, men det er ikke så fikst.

Nogen ideer til hvad jeg kan gøre for at gøre det hele mere stille?


Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 24 Oktober 2013 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Prøv at lave en ekstra stel ledning. Enten fra riaa/forstærker eller arm/forstærker. Lang tid siden ellers.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 24 Oktober 2013 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Prøv at lave en ekstra stel ledning. Enten fra riaa/forstærker eller arm/forstærker. Lang tid siden ellers.


Tror også det er noget lignende.

Ja det er længe siden, men som du kan se i mit setup er der sket en hel del.
Holder også lige en pause indtil vi når om på den anden side af nytår.
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 24 Oktober 2013 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Spøjst med den Dali RIAA. Hvis det er den lille sorte boks med interne DIP-switches til omstilling ml. MM og MC, så er mit eksemplar helt støjfrit selv i
nærheden af store effektforstærkertrafoer.

Kan den have en dårlig/løs intern forbindelse eller en dårlig komponent?

Bruger du skærmede kabler? Prøv evt. ekstra afskærmning af kabinettet med kobberfolietape. Virkningen vil dog sikkert være minimal, hvis det
skyldes førnævnte dårlige/løse forbindelse.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 25 Oktober 2013 kl. 06:16 | IP-adresse registreret  

Må sige som Analogueman. Min Dali RIAA samler absolut ikke noget op udefra, og det med en AT-OC9 på spillen!

Lidt mere om de gode råd fra alanowich

Hvordan er dine stelveje trukket? Og hvilken 3009'er har du? Hvis det er tidlig arm, med det aflange stik i bunden, ville jeg lige se om den brede forbindelse ude i siden af stikket har ordentligt fat. Den er et svagt led på den arm! - Prøv evt. at holde et stykke ledning fra tonearmsbasen til armrøret. Hjalp det har du problemer med den interne stelforbindelse i armen. Denne er spændt fast med en af de skruer der holder kniven, og er ikke bare at pille i... Hjalp det ikke, kan du prøve at holde en ledning fra stelskruen på RIAA'en og hen på basen af armen, hhv. armrøret. Var der ikke noget af det der hjalp, er det muligt at RIAA'en skal kigges efter.
Den interne forbindelse er i øvrigt nødvendig på mange af imp. armene da de er med plastik knivlejer...

Håber ikke jeg trådte nogle over tæerne ved at lave et mere uddybende indlæg. :-)

Med venlig hilsen
Tonni


__________________
Bare det GLØDER...
Til top Vis Tonni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonni
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 25 Oktober 2013 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Tonni skrev:
Må sige som Analogueman. Min Dali RIAA samler absolut ikke noget op udefra, og det med en AT-OC9 på spillen!Lidt mere om de gode råd fra alanowichHvordan er dine stelveje trukket? Og hvilken 3009'er har du? Hvis det er tidlig arm, med det aflange stik i bunden, ville jeg lige se om den brede forbindelse ude i siden af stikket har ordentligt fat. Den er et svagt led på den arm! - Prøv evt. at holde et stykke ledning fra tonearmsbasen til armrøret. Hjalp det har du problemer med den interne stelforbindelse i armen. Denne er spændt fast med en af de skruer der holder kniven, og er ikke bare at pille i... Hjalp det ikke, kan du prøve at holde en ledning fra stelskruen på RIAA'en og hen på basen af armen, hhv. armrøret. Var der ikke noget af det der hjalp, er det muligt at RIAA'en skal kigges efter.Den interne forbindelse er i øvrigt nødvendig på mange af imp. armene da de er med plastik knivlejer...Håber ikke jeg trådte nogle over tæerne ved at lave et mere uddybende indlæg. :-)Med venlig hilsenTonni

Arrh, mon dog Tonni.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Peter ht-byg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Maj 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 25 Oktober 2013 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hvis er som på Lenco 75'en så skal der stel være til metalchassis der holder motoren, for at virke som skærm for ikke
at få indstråling af 230v, hvis der ikke lavet stel til den så prøv det først.
Til top Vis Peter ht-byg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter ht-byg
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Takker for diverse inputs.

Prøvede den nemmeste først.

Har simpelthen ført alle kabler op i luften, så der ikke er noget der lider under dårlig skærm.

Og sørenfisme og det ikke gjorde det hele lydløst. At kvajet her næsten begyndte at danse over hvor stille det var, for så at komme i tanker om at Riaa'en skal have lidt at leve af også før den begynder at virke.
Så efter at alle delene har fået sat strøm til er det stadig dejlig lydløst. Så det bliver fejret med Coltrane's Love supreme...

God Søndag alle sammen
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Heyy Michael, tillykke med resultatet. Lyder som godt gammeldags gedigent indtrålingsbrum, der generede dig. Er du sikker på, at dine kabler er ordenligt skærmede/skærm forbundet ordentligt i stik m.m. (eller har jeg læst tråden forkert)???

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg lider under det som hedder for lange afstande og for mange skodkabler.

Håber der dukker lidt brugbart op på messen næste weekend.

Kører desværre standard skod kabler, da jeg ikke har haft økonomien til at investere i gode signalkabler hele vejen endnu.

Men ved at føre dem op og langt uden om alt andet, kører det fint.

Måske jeg skulle bytte lidt pickupper for kabler..... bare en tanke.
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Hvorfor hopper du ikke bare på AM kablerne i første forsøg, hvis du har så lange afstande???? Hvis vi snakker 3 meter for et signalkabel, må du jo sælge bilen, bare for at få et sæt Cardas at eksperimentere med

http://www.techhaus.dk/Proffesional-kabel-2xRCA--3e0-m-AM/ca t-p/c100299/p4080460.html

 



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Kan det virkelig fåes til den pris. Syntes alt hvad jeg har kigget på i de længder har enten været vanvittigt dyrt eller været noget rigtig "kina" skrammel.

Tror da lige jeg smider et sæt i indkøbs kurven med det samme.
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=2659&zoneid=3

 



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes