| Forfatter |
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 24 Oktober 2013 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev mit Garrard 301/SME 3009 projekt endelig færdigt. Og det spiller lækkert sammen.
Men har et problem, der er et brum der irriterer mig. Bruger en ældre DALI mm/mc pre. Som faktisk lyder skidegodt. Den har bare det problem at den aller helst skal stå i et andet rum end anlægget. Den tager imod ALT støj. Har minimeret det lige pt. ved at stille den under hifi møblet, men det er ikke så fikst.
Nogen ideer til hvad jeg kan gøre for at gøre det hele mere stille?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 24 Oktober 2013 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at lave en ekstra stel ledning. Enten fra riaa/forstærker eller arm/forstærker. Lang tid siden ellers. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 24 Oktober 2013 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Prøv at lave en ekstra stel ledning. Enten fra riaa/forstærker eller arm/forstærker. Lang tid siden ellers.  |
|
|
Tror også det er noget lignende. Ja det er længe siden, men som du kan se i mit setup er der sket en hel del. Holder også lige en pause indtil vi når om på den anden side af nytår.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 24 Oktober 2013 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spøjst med den Dali RIAA. Hvis det er den lille sorte boks med interne DIP-switches til omstilling ml. MM og MC, så er mit eksemplar helt støjfrit selv i
nærheden af store effektforstærkertrafoer.
Kan den have en dårlig/løs intern forbindelse eller en dårlig komponent?
Bruger du skærmede kabler? Prøv evt. ekstra afskærmning af kabinettet med kobberfolietape. Virkningen vil dog sikkert være minimal, hvis det
skyldes førnævnte dårlige/løse forbindelse.
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 25 Oktober 2013 kl. 06:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må sige som Analogueman. Min Dali RIAA samler absolut ikke noget op udefra, og det med en AT-OC9 på spillen!
Lidt mere om de gode råd fra alanowich
Hvordan er dine stelveje trukket? Og hvilken 3009'er har du? Hvis det er tidlig arm, med det aflange stik i bunden, ville jeg lige se om den brede forbindelse ude i siden af stikket har ordentligt fat. Den er et svagt led på den arm! - Prøv evt. at holde et stykke ledning fra tonearmsbasen til armrøret. Hjalp det har du problemer med den interne stelforbindelse i armen. Denne er spændt fast med en af de skruer der holder kniven, og er ikke bare at pille i... Hjalp det ikke, kan du prøve at holde en ledning fra stelskruen på RIAA'en og hen på basen af armen, hhv. armrøret. Var der ikke noget af det der hjalp, er det muligt at RIAA'en skal kigges efter. Den interne forbindelse er i øvrigt nødvendig på mange af imp. armene da de er med plastik knivlejer...
Håber ikke jeg trådte nogle over tæerne ved at lave et mere uddybende indlæg. :-)
Med venlig hilsen Tonni
__________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 25 Oktober 2013 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
Må sige som Analogueman. Min Dali RIAA samler absolut ikke noget op udefra, og det med en AT-OC9 på spillen!Lidt mere om de gode råd fra alanowichHvordan er dine stelveje trukket? Og hvilken 3009'er har du? Hvis det er tidlig arm, med det aflange stik i bunden, ville jeg lige se om den brede forbindelse ude i siden af stikket har ordentligt fat. Den er et svagt led på den arm! - Prøv evt. at holde et stykke ledning fra tonearmsbasen til armrøret. Hjalp det har du problemer med den interne stelforbindelse i armen. Denne er spændt fast med en af de skruer der holder kniven, og er ikke bare at pille i... Hjalp det ikke, kan du prøve at holde en ledning fra stelskruen på RIAA'en og hen på basen af armen, hhv. armrøret. Var der ikke noget af det der hjalp, er det muligt at RIAA'en skal kigges efter.Den interne forbindelse er i øvrigt nødvendig på mange af imp. armene da de er med plastik knivlejer...Håber ikke jeg trådte nogle over tæerne ved at lave et mere uddybende indlæg. :-)Med venlig hilsenTonni
|
|
|
Arrh, mon dog Tonni. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Peter ht-byg Forum Bruger


Bruger siden: 24 Maj 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 25 Oktober 2013 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis er som på Lenco 75'en så skal der stel være til metalchassis der holder motoren, for at virke som skærm for ikke
at få indstråling af 230v, hvis der ikke lavet stel til den så prøv det først.
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for diverse inputs. Prøvede den nemmeste først. Har simpelthen ført alle kabler op i luften, så der ikke er noget der lider under dårlig skærm. Og sørenfisme og det ikke gjorde det hele lydløst. At kvajet her næsten begyndte at danse over hvor stille det var, for så at komme i tanker om at Riaa'en skal have lidt at leve af også før den begynder at virke. Så efter at alle delene har fået sat strøm til er det stadig dejlig lydløst. Så det bliver fejret med Coltrane's Love supreme... God Søndag alle sammen
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyy Michael, tillykke med resultatet. Lyder som godt gammeldags gedigent indtrålingsbrum, der generede dig. Er du sikker på, at dine kabler er ordenligt skærmede/skærm forbundet ordentligt i stik m.m. (eller har jeg læst tråden forkert)???
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Jeg lider under det som hedder for lange afstande og for mange skodkabler. Håber der dukker lidt brugbart op på messen næste weekend. Kører desværre standard skod kabler, da jeg ikke har haft økonomien til at investere i gode signalkabler hele vejen endnu. Men ved at føre dem op og langt uden om alt andet, kører det fint. Måske jeg skulle bytte lidt pickupper for kabler..... bare en tanke.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor hopper du ikke bare på AM kablerne i første forsøg, hvis du har så lange afstande???? Hvis vi snakker 3 meter for et signalkabel, må du jo sælge bilen, bare for at få et sæt Cardas at eksperimentere med 
http://www.techhaus.dk/Proffesional-kabel-2xRCA--3e0-m-AM/ca t-p/c100299/p4080460.html
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det virkelig fåes til den pris. Syntes alt hvad jeg har kigget på i de længder har enten været vanvittigt dyrt eller været noget rigtig "kina" skrammel.
Tror da lige jeg smider et sæt i indkøbs kurven med det samme.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |