| Forfatter |
|
oink Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er den lykkelige ejer af disse sager: Avance Dana MK1...Kimber 8TC...Exposure XVII& XVIIISuper...Rega P25 med RB600
Ortofon Rondo Red...Dali RIAA Hvor meget dyrere pickup vil disse sager kunne bære. Er virkelig grebet af vinylen igen. Måske
bedre RIAA osv osv osv. Kom frit frem.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu kender jeg ikke de dele du skriver om,bortset fra pladespilleren og pu,men hvis den røde pu fungerer,så ville bronzen være en
god opgradering.
Hvis du ville investere i bedre pu'er ,så bør du også kigge på trafoen
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget pickup fra Goldring kunne godt gå hen og være et godt match i dit setup. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
KØB DANSK
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke noget sludder  , sku´ man så nøjes med det 3.bedste hver gang????? __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm Boydk... Hvad er efter din mening 2. og 1. valg når man snakker pick-up???
Kunne være man lod sig inspirere...
God regnfuld søndag... ellers var jeg ikke her
Mvh. Struktøren
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åbenbart. jeg skal da hellere ikke skjul på at jeg generelt er Ortofon fan,men det er bygget på en bund af masser Goldring pu'er.You name it,i bought it
ps jeg synes ikke at goldring er dårlig,jeg fortrækker bare ortofon
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var mere i overført betydning . Har været omkring meget Ortofon siden FF-15 og VMS-20, og er endt op med den konklusion, at Ortofon er helt slut for mig. Der er så mange andre derude, der gør det langt bedre (og ovenikøbet til prisen). Ingen tvivl om, at det bedste jeg nogensinde har haft på, er min nuværende Sumiko Pearwood Celebration II. Nogle vil nok synes, at den er voldsomt dyr, men alt er relativt. MUNKEBO har f.eks købt storebroderen, som er deres dyreste, or vist nok vææææææældig tilfreds . Audio Technicas AT-33 serie (EV/PTG/PTGII) kan luskes hjem fra Japan for 550-600$, hvilket gør dem til et superfund til prisen, de er nemme at sætte op, sporer perfekt fra start, har en fremragende homogen (sammenhængende) lyd og et kanon perspektiv. På mm siden har jeg lige taget Nagaoka MP-200 af igen til fordel for Sumikoen. Det er der vel ikke noget at sige til, 2K kontra 17.5K. Det fjerner ikke det faktum, at den spiller forrygende, masser af krop, mangler lige den sidste opløsning i toppen, men er så absolut til at leve med (og mere til) .
Værs´go´ , det var så Søndagens inspiration   __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke Diamondduck, der nåede du 1234 i antal indlæg. Hvis du svarer på denne, har du ødelagt den   __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ødelagt!!Sådan tjeckk
SUMIKO - PALO SANTOS
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super  er inspireret... Men ny pick up må desværre vente lidt, måske meget? Har lige en pladespille jeg skal have hentet i næste måned... Der
sidder en om30 på..., så der skal spares sammen til en løs SME 3009 type 3 arm... Og så kunne det være at inspirationen skal tages op igen
For som beskrevet andet steds... Nu har jeg en rondo bronze, en micro gold, en audio technica mm. ... Og det kan jeg da ikke nøjes med på sigt
Så, nu er æblepien vist klar...
Hilsen
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Jeg har Ortofon Cadenza Red til 4300,- på hånd. Den er 11mdr gammel. Den har kørt 150-200 lp. Efter sælgers udsagn (har
pletfri feedback på div. sites) Jeg er rigtig glad for min Ortofon Rondo Red. Jeg har tidl hørt Ortofon 2m Red, den synes jeg var
virkelig go til pris. Kunne jo være rart at få kongen i Red serien.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oink
Så må du jo hugge til... Hvis det er det, der skal til
Med venlig hilsen
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
oink skrev:
Hej.
Er den lykkelige ejer af disse sager: Avance Dana MK1...Kimber 8TC...Exposure XVII& XVIIISuper...Rega P25 med RB600
Ortofon Rondo Red...Dali RIAA Hvor meget dyrere pickup vil disse sager kunne bære. Er virkelig grebet af vinylen igen. Måske
bedre RIAA osv osv osv. Kom frit frem. |
|
|
Spørger du mig så nej, ingen grund til at købe en dyr pu
1. Skift højtalerne, din forstærker kan tåle at gå langt bedre
2. Kimber er måske ikke det bedste valg til en Exposure effekt
3. Du har formodentlig allerede en riaa i din 17 preamp, den er fremragende så hvis mm så køb en god mm pu, dali riaaen burde ikke kunne hamle
op med den i din 17
4. Sørg for at pu højden på kroppen passer til din rega
Helt klsrt den vej du skal gå efter min mening underligt ikke andre har vejledt om noget af ovennævnte
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 28 Oktober 2013 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at pudse min egen glorie,så nævnte jeg vidst også noget om en bedre trafo,hvis han skulle købe en bedre pu __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 28 Oktober 2013 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil sige køb en bedre riaa, og bagefter den Cadenza, det er utroligt som front end udstyret løfter det andet grej
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 28 Oktober 2013 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, på sporet igen... RIAA helt klart at skifte... Om du skal købe en anden pick-up... Hmm... Der er man ge der er tilfredse med Red... Pladespilleren
er ok... Så måske andre højttalere... Eller andet grej... Det er mange penge at give for en brugt pickup, som jeg ser det... Især når man kan finde
danske forhandlere, hvor merprisen sammen med garanti er givet godt ud...? Men det er jo et valg, som du selv skal tage... Men disse tusinder kunne
du bruge på noget opgradering af dit andet udstyr...
God stormende mandag
Struktør... Husk at holde på hat og briller
|
| Til top |
|
| |
Bulletdodger Branchemedlem

KT Radio
Bruger siden: 26 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 01 November 2013 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nogle fine ting du har.
Jeg er selv ejer af bl.a. en Rega Planar 25 og har også en Dali RIAA i samlingen. Ud fra mine erfaringer, bør du starte med at skifte din gamle Dali RIAA ud med noget bedre.
Om du så derefter vil skifte pick-up, skal jeg ikke kunne sige, men 25'eren kan sagtens bære noget bedre end din 2M Red, som ellers er en fin pick-up.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 02 November 2013 kl. 05:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er en rondo red han har __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Bulletdodger Branchemedlem

KT Radio
Bruger siden: 26 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 02 November 2013 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
det er en rondo red han har  |
|
|
Shhh - Jeg sidder og forsøger at lære at læse.
Ok, med en Ortofon Rondo Red, så SKAL du have en anden RIAA.
|
| Til top |
|
| |