Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 06:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pick-up til Beogram 1800 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jchald
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 December 2013 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg står og skal bruge en ny pick-up til min gamle Beogram 1800-pladespiller. Den forhenværende pick-up - som 'knækkede' grundet uforsigtig behandling under en flytning - var en B&O MMC5.

Min viden på området er stærkt begrænset, men jeg har nogle steder læst mig til, at den eneste mulighed er finde frem til en original B&O pick-up, da B&O-pladespillere ikke er kompatible med andre mærker. Omvendt har jeg så også fået anbefalet fx denne pick-up:

http://www.hifiklubben.dk/Products/ortofon-omp10-pick-up-245 88/

Så vidt jeg kan se, er det da også den korrekte fatning, men om det nødvendigvis er det samme som, at den så også virker, ved jeg jo ikke

Jeg håber, at nogle af de kloge hoveder har noget fornuftigt at sige
Til top Vis jchald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jchald

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 December 2013 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Du har 3 muligheder:

1: Find en anden brugt der er ok

2: Få din MMC5 retippet hos Axel i Tyskland

3: Soundsmith i USA laver B&O pickupper

1: Du kan være heldig at finde en god og måske bedre MMC 1-4 men ophæng kan være møre da de jo ikke er nye længre.

2: http://www.schallplattennadeln.de/B-O-MMC-Reparatur-Repair/M MC-Repair-English/ De får meget god omtale for deres service på bla Beoworld og jeg skal have sendt en MMC2 derned da jeg har lidt samme problem som dig.

3: De er dyre men laver gode pickupper dog ikke helt på samme lyd område som B&O. Samtidig betaler man for at få den fra USA via told og moms.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

jchald
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2013
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 December 2013 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret :-)

Godt jeg ikke farede ud og købte en anden pick-up. Jeg havde en forhåbning om, at man kunne slippe af sted med at bruge andre end B&O's egne. Pyha :)

Umiddelbart synes jeg, at det er til at finde nogle brugte, der virker fornuftige. Men ellers prøver jeg helt sikkert at sende den til Tyskland.

Lige et sidste spørgsmål: Kan jeg også bruge MMC1-4 (og evt. andre) eller skal det være MMC5?
Til top Vis jchald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jchald

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 December 2013 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Det var så lidt.

Du kan bruge MMC 1-5.

Afhænig af hvilken Beogram der var tale om så fik toppen MMC 1-2 og så videre nedaf rangstien.

Da jeg var ejer af en Beogram 2000 ('80r) kørte den med en MMC4 og lød ganske fint for de 3 år jeg brugte den. På det tidspunkt anede jeg ikke ret meget om B&O og at det fandtes mere fine pickupper til den hvis man investerede i det.

Finde en brugt kan lade sig gøre. Jeg havde god erfaring med en MMC3 på min Beogram 8002 så ja men altid spørg om du kan høre den først!

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes