| Sendt: 18 Februar 2014 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! så er jeg her igen!
Håber i kan holde mine amatør/ begynder/ lærling/ klovne agtige spørgsmål ud, da jeg stadig er ny og må lære af mine mange hifi
fejl
Jeg er muligvis endt i en situation hvor jeg kan erhverve mig min første pladespiller i en bytte handel, hvilket jeg spændt og glad
håber storsmilende på! Og igen, da jeg er meget ny, og endnu mere amatør agtig når det kommer til pladespillere aner jeg ikke
hvad værdien er på den. OG jeg ved godt jeg kan søge på nettet (hvilket jeg også har gjort) men problemet er at det er en ældre
en af slagsen og jeg kan ikke rigtig finde nogen der ligner den fuldstændig hvad angår arm og pickup, således at jeg havde en brugt
pris at gå efter.
1. Hvad må en Michell Gyrodec mk III med en Alphason Delta toneart arm og en Ortofon MC 30super pickup, koste? (alder ca. 15
år)
2. Hvis man har en gammel forforstærker liggende med en god riaa, kan man så godt "nøjes" med kun at bruge riaa delen og på en
eller anden måde gå udenom forforstærker delen? ( jeg spørger fordi jeg har en dejlig integreret rørforstærker og jeg er bange for
at forforstærkeren vil påvirke lyden). Hvis det kan lade sig gøre, er det så muligt at få en lille vejledning?
mvh Mads
|