Forfatter |
|
Faffe Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 15 November 2012 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg har efterhånden observeret at der er flere herinde der bruger fliser til at afkoble deres højtalere.
Jeg er ikke interesseret i nogle grimme fortovsfliser, men derimod noget mindre og mere stilfuldt og gerne til en overkommelig
pris
Er det til at finde i Århus eller omegn?
Mvh.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6371
|
Sendt: 15 November 2012 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv og kontakt din gravstensforhandler   , spøg til side, kunne forestille mig, at en stenhugger ville kunne lave præcist det, du gerne ville ha´  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 15 November 2012 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du låne dig en fliseskærer af en ven, har jeg set blankpoleret vindueskarm i Jem & Fix til 250kr mener jeg. Måske sådan en
kunne skæres til og så vende den grimme side bagud så den ikke er synlig?
Har selv haft en stor grim flise under mine Dali 18 mkII i sin tid. Ikke kønt, men gjorde for mig og min lejlighed med trægulve,
langt mere godt for lyden end mange andre tweaks til 100 gange prisen.
Sig endelig til hvis du finder et godt sted med en rimelig pris, sidder selv og mangler et par flotte fliser.
God jagt.
Mvh
|
Til top |
|
|
Faffe Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 15 November 2012 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har endt en mail til stenhugger i Aarhus, så må vi se hvad han skal have for sådan noget.
Rskriver det er slet ikke en tosset idé! Jeg har fundet vinduesplade i granit, den har dog kun en tykkelse på 20 mm, men det er
måske tykt nok?
Mvh.
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 15 November 2012 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg mene, sådan en granitplade vejer for et ondt ord.
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 15 November 2012 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Kan du låne dig en fliseskærer af en ven, har jeg set blankpoleret vindueskarm i Jem & Fix til 250kr mener jeg. Måske sådan en kunne skæres til og så vende den grimme side bagud så den ikke er synlig?
Har selv haft en stor grim flise under mine Dali 18 mkII i sin tid. Ikke kønt, men gjorde for mig og min lejlighed med trægulve, langt mere godt for lyden end mange andre tweaks til 100 gange prisen.
Sig endelig til hvis du finder et godt sted med en rimelig pris, sidder selv og mangler et par flotte fliser.
God jagt.
Mvh |
|
|
Du skal dog nok ikke forvente, at du kan skære den til med en almindelig fliseskærer - der skal kraftigere værktøj til. En fliseskærer er fin til keramiske badeværelsefliser, men vil afgå ved døden ved kontakt med en granitsten/flise. Der skal en kraftig motor, hårdmetalklinge og væskekøling (af granitstenen/-flisen) til, hvis det skal blive pænt.
Og Jem & Fix, Silvan eller Bauhaus er et godt bud på billige granitvindueskarme. Det er typisk kinesisk granit, der er udhugget og forarbejdet af underbetalte kinesiske arbejdere under horrible arbejdsforhold og uden nogen som helst form for adgang til personlige værnemidler, hvorfor størsteparten af arbejdsstyrken da også lider stenlungedøden inden 50-årsalderen. Men billigt, det er det ...
(Beklager, jeg ku' ikke la' vær' ...)
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6371
|
Sendt: 15 November 2012 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi og politik hænger nu nok lige så dårligt sammen som sport og politik. Specielt hvis man ta´r i betragtning hvor de fleste HiFi ting, high end or not, bli´r produceret i vore dage. .
Sorry, ikke for at starte en debat, nok mere for at stoppe den, jeg ku´ heller ikke la´ vær´ . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
Sendt: 15 November 2012 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
En vinkelsliber kan godt klare en granitplade på 20mm. Især hvis skærekanten kan vendes bagud, da den ikke kommer ikke bliver superkøn, med mindre
man også har slibe/poleringsudstyr.
Det koster formentlig en klinge - eller 2. Men det er jo ikke det man bliver ruineret af. Tag evt. et par pauser undervejs, så klinge og plade kan køle af.
|
Til top |
|
|
Janop Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 432
|
Sendt: 15 November 2012 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anker E skrev:
En vinkelsliber kan godt klare en granitplade på 20mm. Især hvis skærekanten kan vendes bagud, da den
ikke kommer ikke bliver superkøn, med mindre
man også har slibe/poleringsudstyr.
Det koster formentlig en klinge - eller 2. Men det er jo ikke det man bliver ruineret af. Tag evt. et par pauser undervejs, så
klinge og plade kan køle af. |
|
|
En stenskive til vinkelsliber holder da til adskillige skæringer uden pauser i granit, Hvad tror du brolæggere gør, nu skriver
trådstarter heller ikke hvor store fliser han skal bruge __________________ Jan O. Pedersen
|
Til top |
|
|
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
Sendt: 15 November 2012 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm. Jeg har nok fået købt for billigt de få gange jeg har haft behov for at skære i sten
Men det gør det jo kun det hele lettere
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 15 November 2012 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er du fra Århus området. Jeg har 2 pæne "fliser" stående. Det er dine hvis du gider hænte dem på søndag.
Det er 2 gulvklinker som er limet sammen med silikone for dæmpning imellem. Send mig en PM hvis de har interesse, de er ganske gratis. Eneste det kræver er at du henter dem på søndag ellers så bliver de smidt ud  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|