Forfatter |
|
belfegor Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil spørge, her i forummet,om fåreuld om de fordele det har, i forhold til syntetisk materiale, som acustilux,glasuld,stenuld, og ved nogen om hvor det kan skaffes(købes) helst i københavn, jeg har søgt på nettet, negativt !resultat,også hobby og terapi- forretninger! det er til at få grå hår af? kender nogen en adresse/firma hvor det fås? (sidst jeg købte noget hvar hos frederiksborg inkøbscentral 1kilo uvasket! fåreuld) det havde dog en "landlig" lugt (fårel**t!) så efter en kort heftig "debat" med min bedre halvdel" røg det i containeren, surt show, men hvor fås det renset! kartet og til billige" penge? helst i københavn/omegn. venlig hilsen "hosekræmmeren" belfegor.
|
Til top |
|
|
belfegor Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
belfegor skrev:
jeg vil spørge, her i forummet,om fåreuld om de fordele det har, i forhold til syntetisk materiale, som acustilux,glasuld,stenuld, og ved nogen om hvor det kan skaffes(købes) helst i københavn, jeg har søgt på nettet, negativt !resultat,også hobby og terapi- forretninger! det er til at få grå hår af? kender nogen en adresse/firma hvor det fås? (sidst jeg købte noget hvar hos frederiksborg inkøbscentral 1kilo uvasket! fåreuld) det havde dog en "landlig" lugt (fårel**t!) så efter en kort heftig "debat" med min bedre halvdel" røg det i containeren, surt show, men hvor fås det renset! kartet og til billige" penge? helst i københavn/omegn. venlig hilsen "hosekræmmeren" belfegor. |
|
|
|
Til top |
|
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 02:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sende mig en PB, jeg kan nok skaffe dig noget, Meadowlark bruger det som dæmpemateriale i deres højttalere. Jeg har ikke observeret nogen lugtgener..
Karsten
|
Til top |
|
|
Martin N Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey prøv at søg på fåreuld her i forumet jeg ved den har været op at vende før
|
Til top |
|
|
belfegor Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2004 kl. 04:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg læste i et nr af "high fidelity" denne dyre! reklame pamflet" for et par år i siden, noget af det sidste,jeg købte,som de havde om selvbyg (men jeg har ikke! villet lægge 80kr. på disken for at læse om tester af forstærker-grej/ cd grej/ kabler,og andet, til priser! hinsides !det idiotiske,det blad har, syntes jeg ikke de sidste mange år haft en selvbyg højtaler-konstruktion til omkring den pris der animerer menigfolk (almuen) og det er synd, også for selvbyg-brancen" men for en snæver kreds som for hvem penge, ikke er det store problem? men som familie-far der gerne vil have noget godt op at spille! men ikke har mere end ca 25.000kr på bugget,(hvis familien ikke skal spise fedtemadder i 1år) jeg syntes det er en skam! at hi-fidelity er blevet en reklameavis til 80kr om måneden,og ikke" et hi-fi blad for selvbyg eller andet indformation, jo der er en hel del reklame-information,bladet er et snobbe"blad .jeg må hellere stoppe, ang. sagsanlæg om fornærmelse, venlig hilsen belfegor.
|
Til top |
|
|
CKNK Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 03 Maj 2004 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Du kan købe kartet fåreuld her; www.kartehuset.dk varenr. 4090. De sælger det i pakker af 500g. Har selv brugt det og kvaliteten er virkelig lækker.
Mvh. Claus
|
Til top |
|
|
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 03 Maj 2004 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvad med fordele/ulemper i forhold til syntetiske materialer???
|
Til top |
|
|
svdi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bygget fire stk. amadeus subwoofer fra DAT. Først dæmpede jeg dem med akustilux, det der hvide dynejakkefyld. Det dæmper næsten ikke. Derefter brugte jeg karteflor, dvs. uld, ½kg. i hver kasse på ca. 50 liter. Det var i hvert fald i denne konstruktion det helt rigtige, al rumlen forsvandt og lyden blev helt ren og tør. Selvom det er dyrt, er det pengene værd!
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant emne om dæmpemateriale, jeg ved at det er syntetisk det der ligger i min højttalere, så hvis man nu skal skifte det ud med fåreuld, hvorledes finder man så frem til det nøjagtige kvantum som der oprindeligt var i kabinettet ?
Fåreuld og det syntetiske har vel forskelligt vægtfylde ?
|
Til top |
|
|
medum Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 19 Maj 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladet "Gør det selv" havde en artikel om isoleringsmaterialer på et tidspunkt. Ifølge det kunne man købe produktet i visse byggemarkeder - så hudt jeg visker!
Men måske er du, belfegor, lige så paranoid over for det blad, som du tilsyneladende er overfor High Fidelity, det eneste danske audio magasin, som eksisterer og har eksisteret. Det er utroligt som du har så negative vibrationer over for et blad, som du giver udtryk for at du aldrig kunne drømme om at købe. Prisen? Set i forhold til de kræfter der bliver brugt på at lave et ordentligt og læseværdigt produkt, er prisen nærmes discount i forhold til fx Billed Bladet.
Jeg er dog enig i at mere selvbyg ville klæ' bladet, men ved osse, at der ikke er ret mange i DK, der laver seriøs DIY. Hvis man gennemlæser disse spalter, skal man nu også lede grundigt efter snapsene. Der er i hvert fald meget ******** imellem!
:-) Jørn __________________ Learning by doing - by night
|
Til top |
|
|
JIMJIM Udelukket fra forum

Stoplite
Bruger siden: 28 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 38
|
Sendt: 19 Maj 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|

Prøv evt. denne blanding 2/3 dele fåreuld (lugtfri) 1/3 polyester - skulle efter sigende være abolut spitze og fornuftig pris. kr 47 for en pose som vist
du får lige linket http://www.frequence.dk/ kig under tilbehør
Pøjpøj med prijektet
de har osse mange andre lækre småting man aldrig kan finde nogen steder
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 19 Maj 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se eventuelt denne tråd, Belfegor:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10515&P N=1
Angående dit alias: Har du set for mange gamle franske TV-serier omhandlende spøgerier på store museer ?
Jeg købte trofast "High Fidelity" i en lang årrække - men holdt op for år tilbage. Ikke at bladet nødvendigvis er blevet ringere, men indholdet føles ikke relevant på samme måde som før, for mig altså. Jeg tror for så vidt at de stadig er seriøse, som de osse var i sin tid.
|
Til top |
|
|
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 02:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
JIMJIM skrev:

Det var da et rigtigt godt link for os hjemmebyggere, tak
Prøv evt. denne blanding 2/3 dele fåreuld (lugtfri) 1/3 polyester - skulle efter sigende være abolut spitze og fornuftig pris. kr 47 for en pose som vist
du får lige linket http://www.frequence.dk/ kig under tilbehør
Pøjpøj med prijektet
de har osse mange andre lækre småting man aldrig kan finde nogen steder
|
|
|
|
Til top |
|
|