Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 00:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Er den OK?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BrAvO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Maj 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lave min egen centerhøjtaler, et sted skal man jo starte, jeg har så fundet et tilbud, inde på siden:

http://www.frequence.dk/  (kig inde under byggesæt)

Højtaleren hedder VP5-C og ser rimelig ud, mht enhederne, eller er jeg bare helt galt på den?

1 x Vifa XT19 Ringradiator, 2 x Peerless SDS 5" er de enheder der sidder inde i den, er de gode nok?

På forhånd tak Smile

Til top Vis BrAvO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrAvO

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 04:37 | IP-adresse registreret  

Jo, den ser da absolut rimelig ud! Peerless og Vifa enheder er generelt set fine, så mht. til det skulle der ikke være så meget at bekymre sig om . Men man jo ikke hørt dem...
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 07:00 | IP-adresse registreret  

ja, det er da gode drivere, som jo sider i langt dyre konsum ht'er. så der er da absolut grundlag for en fed center.

men husk at den skal matche dine side fronter. der lyder forfærdeligt, hvis de 3 fronter spiller meget forskeligt. -det er ikke så fedt at en stemme f,eks. skifer "klang" hend over centeren.

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter

Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

jeg er ved at bygge sådan en med tilhørende VP5 surround højtalere. Jeg har fået samlet en af VP5'erne og jeg er blevet meget positiv overrasket diskanten er virkelig god, mellemtonen er også temmelig god. Den holder ned til omkring 100hz-80hz så kan den ikke komme længere ned. Jeg fortryder at jeg ikke har snakket med dem om en custom udgave til VP5-C med HDS 134 istedet for SDS 134. HDS 134 virker 100% perfekt til kabinettets størrelsen, og kan gå 20hz længere ned og mere liniær, filteret skal korrigeres men ikke ret meget!

Til top Vis Sandi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandi

Mirro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har bygget en VP5-C til at spille sammen med mine ProAC 2.5 kloner - og det spiller bare

Men og tro den er på tilbud, er nok lige at tage alt for gode varer... Den har kostet (øhh er det ikke 1500?) så længe jeg har bygget højttalere...

Men det er selvfølgelig også kun en 4-5 måneder - men det er altså ikke et slagtilbud

Selve centeren spiller virkelig godt - der er mange detaljer med...

Du kan helt sikkert bygge meget andet til 1500 - men her får du en gennemprøvet konstruktion der bare skal samles... Så man er 99,8% sikker på succes  

Istedet for at give sig i kast med at samle noget helt fra bunden...

Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Sendt: 06 Maj 2004 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Mirro: har du købt noget ekstra dæmping til din ? fordi den rulle man får med dækker kun 1 lag og det er ikke nok til bagpladen. Jeg har købt en rulle mere og lagt 9 lag bag mellemtonerne før jeg føler der ikke ryger resonanse tilbage i enhederne fra bagpladen. Nogen andet har du prøvet at laden spille dipolart ? Jeg har nemlig haft enhederne igennem winlsd pro og fasen spiller mod hinanden på mellemtone og diskanten specielt omkring 1000hz, jeg ved ikke hvordan filteret er bygget men hvis du har tid kan du så ikke lige prøve at pol vende diskanten og høre hvordan det lyder ?
Til top Vis Sandi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandi

Mirro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Maj 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Hmm,

Jeg syntes da der var rigeligt med dæmpning til højttaleren - du skal huske på du ikke overfylde den

Jeg har desværre ikke tid til at polvende diskanten da jeg snart skal på arbejde og ikke er hjemme igen før tirsdag/onsdag

Så til den tid har du sikkert selv samlet din og prøvet det

Men jeg vil da rigtig gerne høre om dine erfaring

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes