Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 21:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Opgradering vha Zappulse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mirro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Har gennem længere tid spekuleret lidt på om det kan lade sige gøre at opgradere sin eksisterende sorround reciever med Zappulse effekttrin

I min verden vil det bare være at klippe ledningenerne til de eksisterende effekttrin og så sætte Zappulse i istedet - men hvordan ser det ud i den virkelige verden ??

Det drejer sig om en JVC RX-6000R - ikke det bedste på markedet, men derfor må der jo også være meget at hente på at skifte effektrin

Evt. også skifte strømforsyning ??

Er ovenstående muligt med et rimeligt resultat og er der andre ting der skal udskiftes i samme omgang ???

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Tjoo nu kender jeg ikke din recciver, men gensalgsværdien for den efter indgrebet bliver nok meget tæt på nul. Men du kan jo prøve at hive låget af den og måle hvad det er for en strømforsyning der sidder i den.

Meeeeen jeg tror nu at det hele sidder på et stort samlet print (effektdel og processor), så bliver det mere "udfordrende" med mindre du er elektronik-professor eller lign.

Min mening:

Køb 5 zapper med strømforsyninger og hele dynen, køb en surround processor evt. en HK Signature 2.0 (go til brugtprisen), sælg JVC'en og vær glad for dit nu meget vellydende system

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Mit bud, er som keddes, men hvis jvc'en har pre out til alle kanaler, så brud da dem, og byg en fem kanals zap, så kan du altid senere købe en ny pre eller processor, hvis du vil. Men det kræver altså at der er preout ..

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

Mirro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Tjah,

Der kan man bare se - intet er så let som det burde være

Troede faktisk det var opbygget lidt som en computer med de forskelige dele for sig selv

Men så man man jo nok se om man kan finde en forforstærker brugt et sted og så selv bikse effektdelen sammen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes