| Forfatter |
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 30 Maj 2004 kl. 04:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke nogen, der har nogle målinger på Scan Speak 18W8546-02 ??
Dansk Audio Teknik (hvor de er købt), påstår de ikke har andre data end dem til 18W8546-00 - men hvordan har de så lavet deres TT og TNT højttalere?? (gættet sig til dem??)
Jeg kan simplethen ikke finde data på dem.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 30 Maj 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daniels, hvad skulle forskellen på enhederne være? Mht T/S data kan de vel godt være ens...
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2004 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
18W8546-02 har en faseplug, det har 18W8546-00 ikke.
I de opstillinger jeg har prøvet indtil videre, kan jeg simpelthen ikke bedømme om der er nogen forskel. De lyder stort set ens, men der burde vel være en lille forskel grundet fasepluggen....
|
| Til top |
|
| |
Capslock Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 30 Maj 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fasepluggen har indflydelse på frekvensgangen i mellemtone området. T/S parametrene har den igen indflydelse på __________________ I reject your reality and substitute my own
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 30 Maj 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder rigtigt!
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - den køber jeg!
Jeg ville bare være helt sikker på T/S værdierne. Så må jeg bruge lidt længere tid på at finde ud af, om 8546-00 eller 8546-02 er bedst til det jeg vil bruge dem til.
Takker for assistance!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 01 Juni 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige bemærke dette her.. ( selv om det ikke rigtigt er til hjælp for den forspørgsel der er om målinger..) men den grumme sandhed er bare at :
18W/8546-00 ( uden den faseplug ) lyder KLART! bedre end 02 udvaven..
02 udgaven har mislyde omkring fasepluggen og det gab denne sidder i.. ligeledes har den en tendens til at lyde som om den aldrig rigtig bliver spillet helt til i øvre mid. i forhold til -00 der virker mere "smooth" i øvre mid..
Fra 1,5 - 2 kHz. og ned lyder de meget ens..
De 02 udgaver jeg har prøvet har det med at "ploppe" ved høje lydtryk længe før -00 udgaven gør det!?? ( spørg ik hvorfor!?? men så`n er det!!)
Alt i alt har jeg forlængst forkastet disse efter at have prøvet at få noget brugbart ud af den gennem det meste af et års tid!!..
NEJ!! giv mig de gode gamle " gule" 8546-00 de spiller himmelsek og himmelråbende RIGTIGT!!
Det er og bliver en dejlig enhed!
mvh.
ps.
De udgaver DAT. bruger i TNT. er også modeficeret en del efter eget udsagn... selv om dette dog ikke gør lyden stort bedre!... svumpet og over fed bas.. og en generel gengivelse der er som om enheden har fået valium...
OG! hvordan de fik kvalt en 9700 og senere 9800 på den måde så det lød som det gjorde, er mig en gåde!!!???... ( skulle tro at dæmpe modstanden i serie med diskenten var en stang træ omviklet med uld )
Dog har de fåt løftet senere udgaver lidt op i lyd kvalitet... men de gør altså stadig ET OG ANDET GALT! de kære folk i DAT!.... og hvordan de formår dette med så gode og relativ nemme enheder! er mig en gåde!!!?? __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var faktisk også kun i det øvre område, jeg kan spore forskelle. Har dog ikke forsøgt med høje lydtryk, så "ploppe" lyden har jeg ikke observeret, men de vil også hovedsagligt blive brugt i det dybe område i en 2,5-vejs konstruktion til en kammerats surround-anlæg.
Selv har jeg også bedst erfaringer med 8546-00'eren, og bruger en 2-vejs løsning med en 9700 der bliver svær at gøre bedre - senere tilføjes en god basenhed, når jeg har fundet en jeg er tilfreds med.
Jeg har skrevet flere gange til DAT, og har hver gang fået det svar, at de IKKE har nogle data på enhederne. Det lyder da lidt underligt, at de bruger enheder i deres topmodel (TNT) uden at kende enhedernes parametre(??)
Nu har jeg lyttet meget til deres TNT, og har indtryk af at det er en højttaler bygget mere til lydtryk end til musik. Og ganske, som du også har bemærket, virker diskanten noget sløret/tillukket. Jeg syntes jeg har fået bedre resultater bare med 1.ordens filter og 9700+8546 - to komponenter, og man kan allerede høre potientialet i den kombo.
|
| Til top |
|
| |
CKP-HiFi Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har med CLIO målt på mine 8546-02 og de har følgende TS data :
Re 6,4 ohm / Fs 35,5 Hz / Qms 2,23 / Qes 0,44 / Qts 0,37 (de væsentlige)
Jeg har matchet dem med stort held til SS 9900 via 2. ordens akustisk.
Jeg er ikke enig i den omtalte lyd, men igen kan smag/behag være forskellig.
Jeg synes dog de minder meget om mine Logan, så helt galt er det vel ikke ?? __________________ Carsten
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vel kun et spørgsmål om at tilpasse enhederne til det, de er gode til.
Tak for målingerne! - Det er cool nok!
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
CKP-HiFi skrev:
|
Hej
Jeg har med CLIO målt på mine 8546-02 og de har følgende TS data :
Re 6,4 ohm / Fs 35,5 Hz / Qms 2,23 / Qes 0,44 / Qts 0,37 (de væsentlige)
Jeg har matchet dem med stort held til SS 9900 via 2. ordens akustisk.
Jeg er ikke enig i den omtalte lyd, men igen kan smag/behag være forskellig.
Jeg synes dog de minder meget om mine Logan, så helt galt er det vel ikke ??
|
|
|
findes der flere t/s data end de her opgivede
jeg har også et par slagtede tnt,er jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skal stille op med
|
| Til top |
|
| |