Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 18:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: (om)bygning af sub (push pull) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ZioN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

jeg har en passiv sub stående, det er en push/pull konstruktion. den spiller ok men jeg skal bruge en aktiv nu. og jeg vil gerne have nye enheder nu hvor jeg er i gang, så jeg har besluttet mig til at lave en helt ny(eller kan jeg fint bruge det gamle kabinet?).  

så jeg søger nogle gode foreslag til enheder, forstærker, samt push/pull konstruktioner (hvis det er det bedste??? hvad er ellers godt?) det hele skal gerne være så billigt så muligt. da jeg er fattig studerende...

Kan det betale sig at bygge det selv, eller er det bedre at bruge 1500kr og købe en ny sub?

subwooferen skal både bruges til musik og film. da jeg har forholdsvis små sattelit højtallere resten af vejen rundt.

Til top Vis ZioN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZioN
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Man kan sagtens bygge en billig sub selv, der nemt kan konkurrere med betydeligt dyrere færdige konstruktioner - når vi altså taler om højtalersiden, dvs. enhed + boks. Problemet er at de billigste 'løse' subamps koster omkr 1500,-. Så det er svært at komme under 2500,- i alt, hvis man ikke har mulighed for at 'snyde' sig uden om forstærkerproblemet.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
Lar5
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 116
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Ja, hvorfor er de så dyre?

Forstærkeren er jo egentlig ret simpel. Jeg mener der er ikke engang en flot kasse den skal sælges i. "Bare" en plade med knapper og nogle komponenter på.

Mon det er fordi markedet er så lille uden nogen særlig konkurrence? Er der andre end Thommessen og Hypex der er interessante?
Til top Vis Lar5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lar5
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Enkelte car-fi forretninger har osse sub-amps til hjemmebrug. Ellers tror jeg du har ret, markedet er lille...
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1595
Sendt: 10 Juni 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Som der tidligere er nævnt kan du ikke få ret meget for 1500kr, derfor vil jeg anbefale dig at købe dig en Cerwin Vega LW-10 eller LW-12.

De blev solgt i Hifiklubben for 1299kr og 1799kr (+/-100kr). Den burde ikke være noget problem at finde brugt.

Jeg kan se i dba.dk at der er en der har en LW-12 til salg for 1500kr, det er en rimelig pris, hvis man ser på andre 12" aktive subwoofere.

Mvh Michael

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257
 
Lar5
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 116
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt faktisk en engelsk side, med ret billige sub-amps.
Hvis der ikke er brug for meget effekt, kan det godt klare for under 1500,-

Det eneste jeg ikke lige har nogen idé om, er kvaliteten. Jeg synes ikke rigtigt at kunne finde nogle sider der kom med anmeldelser eller sammenlignede af sub-amps'ene? Eller firmaet for den sags skyld.

Nogen her der tør komme med et bud på, hvordan de er i fht. fx. Thommessen? Jeg tænker specielt på BSB300 eller BSB500.
Til top Vis Lar5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lar5
 
Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1595
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Du skal jo nok regne med at der kommer 200-300 oven i prisen, når det skal sendes fra england.

Jeg har ikke set anmeldelser af deres sub forstærkere, eller hørt om nogen der har prøvet dem.

Mvh Michael

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes