Sendt: 09 Juli 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Jeg havde egentlig tænkt mig at min fremtidige hjemmebio skulle bestå af Pioneer VSX AX5i og DV-868. Og nu efter måneders opsparen er jeg ved at have råd. Men så skete det at jeg kom ind på L C Audios hjemmeside, og læste lidt om deres produkter, og synes de lyder vanvittigt spændende .
Efter at have tumlet lidt rundt på siden, blev jeg lidt lun på at prøve at lave min egen forstærker. Jeg har umiddelbart denne løsning i tankerne:
Købe Pioneer DV-668 i stedet for DV868 og opgradere den med en ny analogdel fra L C Audio. Jeg har ikke brug for scaleren i DV868 men den var mit første valg pga. ilink udgangen. Spørgsmålet er så om en opgradering af DV668's analogdel kan gøre det ud for den manglende ilink udgang, med hensyn til lydkvalitet?
I stedet for receiveren VSX-AX5i kunne jeg lave min egen 5 kanals forstærker med zappulse.
Ville denne løsning ikke overgå Pioneers kombo?
Nu har jeg ikke alverden viden om indmaden i hifi produkter, men har dog en smule erfaring med en loddekolbe og elektronik, så jeg tror nok jeg skulle kunne finde ud af at sætte det sammen, hvis jeg har en god manual
Hvilke komponenter skal jeg præcies bruge for at fremstille en 5 kanals forstærker med subudgang med zappulse?
Vil gerne høre om jeres erfaringer med zappulse, og kom gerne med andre forslag til en giftig hjemmebio kombo
På forhånd tak for jeres tid!
|