| Sendt: 17 Juli 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
clabif skrev:
Jeg havde også overvejet at sælge dem.
De spiller fremragende, så det kunne godt være jeg skulle prøve at"skyde" dem af
til en rimelig pris
Claus
|
|
|
Ja, jeg vil helt klart også anbefale at du sælger dem. Jeg synes det ville være synd at slagte dem. Som tidligere nævnt, så er der stadig en del der sværger til de ældre B&W højttalere (uden metal-dome!), og da enhederne ikke længere fås som reservedele er der kun brugtmarkedet tilbage, hvis en enhed brænder af. Det har gjort at der stadig kan opnås fornuftige priser på disse "veteraner".
Og ja, B&W lavede selv enhederne til DM-7, og du har ret i at de er lidt tunge at drive. Udover de ting, som mollecon nævner så skyldes det at DM-7 er en lukket (trykkammer) højttaler, som ikke er så effektiv som en basrefleks konstruktion. Til gengæld ruller en lukket konstruktion langsommere af under sin nedre grænsefrekvens så man får mere af den helt dybe bas.
Jeg ejer forøvrigt selv et par B&W DM-14, som jo er meget lig dine. Jeg bruger dem ikke længere, men jeg nænner ikke at skille mig af med dem. Jeg var lærling da jeg købte dem og jeg husker stadig hvor lang tid jeg var om at spare sammen til dem __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|