Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 00:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Teknisk ? ang. afkobling (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder lige og læser en helt masse omkring afkobling af kredse osv. og jeg har fundet en rimelig god måde at gøre det på, og samtidig undgå resonans frekvenser fra andre kredsløb...

Ved at indsætte en spole på spændings linien og efter spolen sætte en kondensator til stel.

Men når strømmen i kredsen ændre sig i takt med at den arbejder, så vil spændingen over spolen jo stå og ændre sig... ripple eller hvad man nu skal kalde det i den sammenhæng, men vil afkoblings kondensatoren kunne modstå denne ændring?

Ellers skulle man jo indsætte en beskyttelses diode

Men den vil jo bare danne en kondensator virkning over spolen, og derved lukke op for nogel resonans aligevel... og så er man jo lige vidt (næsten)

Jeg er lidt på bar bund, for jeg har umiddelbart ikke rigtig nogen ide om hvor meget strømmen ændre sig i de kredse jeg vil afkoble, (bla. DIR1703) for hvis det er minimalt, så kan det jo stort set også være lige meget, så skal kondensatoren nok kunne klare det...
Men har i nogle kloge ord?

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Kunne man evt. indsætte en zenerdiode på 5v. eller en anelse mere, som kunne regulere spændingen til at være maks. 5v i på indgangen, og så har man jo heller ikke noget kapacitet op til forsyningen...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes