Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Stof til frontgitre... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Halløjsa,

Jeg købte for en måneds tid siden et sæt JBL TI 3000, hvor stoffet på frontgitrene var ekstremt fnuldret.....har faktisk aldrig set noget lignende....

Så det skulle jo skiftes, og bedst som jeg var på vej i Q-Sound for at bruge en god slat penge på noget nyt, kom svigermor ind i billedet. Hun havde købt en rest et sted i Tilst (Stof og Stil) som hun mente kunne bruges.....ja ja, tænkte jeg, hvad ved hun om hifi.....det skal jo være noget ordentligt....

Men ok, vi kigger da lige på det. Og fandeme om det ikke kunne bruges, det var helt klart noget lignende det originale JBL-stof, bare en lidt tyndere udgave......men så må lyden jo bare komme nemmere igennem (bruger dog kun frontgitter når vi har gæster, har dårlige erfaringer med at lade være! Fik engang en blind mands blindestok igennem bassen på mine tidligere JBL 250 TI ).

Så alt i alt har det kostet mig 15 kr. af skifte det stof på begge frontgitrene, så drenge....tag roligt i en stofbutik næste gang, det er sgu da billigt efter min mening......og når man så samtidig kan få svigermor til at montere det, så kan det vel ikke gå helt galt....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Men ok, vi kigger da lige på det. Og fandeme om det ikke kunne bruges, det var helt klart noget lignende det originale JBL-stof, bare en lidt tyndere udgave......men så må lyden jo bare komme nemmere igennem (bruger dog kun frontgitter når vi har gæster, har dårlige erfaringer med at lade være! Fik engang en blind mands blindestok igennem bassen på mine tidligere JBL 250 TI ).

Ku du mærke nogen fysisk smerte da det skete?

Ej - jeg ville egentlig osse lige høre hvordan stoffet blev monteret? lim? hæfteklammer? partisanersøm?
Sidder nemlig lidt med samme problem. Skal osse ha det skiftet. Mit frontstof er ikke ødelagt - bare lettere medtaget efter en tidligere ejer havde haft levende lys på dem.

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Citat:

"jeg ville egentlig osse lige høre hvordan stoffet blev monteret? lim? hæfteklammer? partisanersøm?"

En billig hæftepistol klarer dette problem som en mis

Hilsen Thomas - der selv har monteret div typer stof

PS - Nylon jersey er normalt det der bliver anbefalet som "bedst"

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere brugt en hæftepistol, men på nogle andre højtalere....

Denne gang brugte vi almindelig kontakt-lim.....nemt at arbejde med, også risikerer jeg ikke at det ridser front-pladen, som jeg var bange for at hæfteklammerne ville gøre....

Og jo, det gjorde sgu ondt da jeg fik den bas-enhed ødelagt.....rigtigt ondt!!!!!!

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Meier skrev:

Så hvis jeg render ned i Stof 2000 og ber' om en meter Nylon Jersey el. to, så tror de ikke jeg er åndssvag?

Tak for rådet

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Phat Simon; du siger bare at det er til ven, som skal med i "The Mermaid parade"!!!  Nylon er statisk opladeligt, hvad med noget løst vævet bomuld??? Eller ægte silke-strømper??? I skolen lærte jeg, at lim og dykkere aldrig går i stykker!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Min svigermor bor flere tusind kilometer væk, så hun kan nok ikke være behjælpelig i sådan en situation

Hvis det blev nødvendigt med nyt frontstof så ville jeg vælge noget der var beregnet til det. Det kan købes flere steder blandt andet hos http://www.hojttalersmeden.dk/ som også kan montere det hvis det ønskes.

Mine frontgitre er iøvrigt også kun monterede når jeg har gæster.

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Phat Simon skrev:
Meier skrev:

Så hvis jeg render ned i Stof 2000 og ber' om en meter Nylon Jersey el. to, så tror de ikke jeg er åndssvag?

Tak for rådet

Polyesterjersey, jo billigere jo bedre

Til top Vis waal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waal

JoLa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004
Sendt: 19 August 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Nå lidt gammelt emne, men jeg har faktisk selv samme problem, jeg prøvede ham Højttalersmeden, men det gad han ikke beskæftige sig med. "Vi har ikke noget til JBL!!" Bam punktum finale, så det virker nok kun hvis man bor i Nordjylland. Men jeg må jo prøve at finde noget et sted, det der Nylon Jersey virker som om, at det er svært at montere med lim.
Til top Vis JoLa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoLa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes