Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Dansk Audio Tekniks Amadeus TNT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
boelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 15 August 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Hej der ude

Er der nogle som kender til DAT's TNT højttalerkit. Evt. en kort beskrivelse af deres stærke og svage sider. Bor desværre i Vejle så det er lidt svært at slå et smut forbi DAT :(
Hvis nogle som kan anbefale andre kits af høj kvalitet?

Best Regards

Niels Chr. Nielsen

Til top Vis boelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boelle Besøg boelle's Websted

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 August 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Hej NC.

Jeg har hørt den store TNT (The Naked Truth) ved flere lejligheder, og må indrømme, at de spiller virkeligt godt. Meget musikalske, god velkontrolleret bas, og godt perspektiv. Jeg har kun hørt dem på "fremmed" udstyr, aldrig på mit eget. MEN, der kan også købes meget godt for 12.000kr (pr. par)

Jeg er ikke rigtigt inde i "kit-markedet", men havde jeg 12.000kr, ville jeg købe 2 stk. 6" FlexUnits og 2 stk. Morel MDT33 diskanter, og dele 6bB / okt. ved 2800Hz. Lav et par solide 20 liters kabinetter og afstem til 45Hz (basreflex)

Udover at have sparet penge, får du en højttaler i en helt anden "liga". Jeg har fornylig bygget et sæt til min søn, og ved hvad jeg snakker om. Helt suveræn lyd, med super velkontrolleret bas, vidundelig mellemtone og utroligt dynamisk og velopløst diskant. De er samtidigt analytiske og musikalske, hvilket er sjældent at opnå i en og samme konstruktion. OG, jeg glemmer helt et forrygende perspektiv.

http://www.flexunits.com/iz.asp?id=4|a|124||| Link til FlexUnit 6"

http://www.morel.co.il/drivers/tweeter/mdt/frameset.htm Link til Morel MDT33

Er du interesseret, hjælper jeg gerne med at skaffe enheder og delefilter-komponenter.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 18 August 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Hvad koster det er bygge denne konstruktion?

Og kunne du ikke tage nogen billeder af din søns højtalere

Mvh

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 August 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Finn52,

Nu er det lidt vanskeligt at sammenligne en TNT med en reolhøjttaler. TNT er et kit ... og derved skal man ikke selv rode med konstruktionen af et delefilter.

Personligt kan jeg ikke li TNT, og jeg synes at det er synd de har fået et så rodet resultat ud af så gode enheder. Men spørg Miju ... han ved stort set alt om selvbyg af denne type.

Havd angår dit forslag til konstruktion ... så ville jeg umiddelbart ikke dele en flex-unit så højt. Jeg vil mene at en flex-unit skal skæres helt nede ved 2000hz for at yde det optimale. Om det er muligt med den pågældende diskant ... tja det ved jeg ikke.

SATMIT

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 August 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Jeg købte enhederne i Tyskland (20% besparelse), og byggede kabinetterne i 22mm birkefiner. Delefilterkomponenterne er også i højeste (dyreste) kvalitet, med MCap kondensatorer og Polink båndspoler. Samlet pris, alt incl. : 9800kr.

Så snart jeg får mulighed for det, tager jeg billeder og ligger dem ind her i forumet.

Kabinetsmål: 20x25x80 (bxdxh) med sandfyld i den nederste trdiedel af kabinettet.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes