Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 22:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Strøm forsyning til Zappulse?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 24 August 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Er der nogen her der ved om man kan anvende The End Millenium strømforsyningerne til Zappulse modulerne??.........

Kan man umidelbart udskifte TheEnd modulerne i en The End Millenium ( 120W. standard udgave ) med Zappulse..??? 

Altså så man "genbruger" den dyre og kraftige fine strømforsyning der her allerede er, samt ikke mindst alle småting så som terminaler, kabinetter, softstart, DC filtre og en masse der ellers koster pæn del enge... ( meget mere end selve zap modulerne!..)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 August 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Ups... Det svarede jeg på her

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13408

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 August 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Ja kan du som sagt godt, men vil nu mene at millennium lyder bedre. Bedre sammenhæng, knap så lys (hvis man bruger gode lytter) og mere stram bund.
Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 August 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Yep, det er der ingen problemer i, bruger selv mine sådan. Dog vil det nok ikke være den mest egnede strømforsyning, men det er en udemærket måde at have dem på prøve.

Måske ville det være bedre hvis du afmonterede et enkelt sæt af dine lytter og satte dem og ensrettere helt oppe ved modulernes spændingsforsyningens indgange. Jeg har ikke selv prøvet, men det er jo en sådan løsning der anvendes i Predator. I det hele taget hold lytterne tæt på modulerne (som fortalt i byggebogen).

Du kan desuden også vælge at montere både The End Millinium og ZapPulse på engang, hvilket jeg dog ikke selv har prøvet.

Som nævnt bliver du selvfølgelig nødt til at skifte trafo hvis du vil have 200W (42V) og hvis du vil have mere effekt skal du også have nye lytter. Størrer trafo (flere VA) har der også været snak om lyder bedre.

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

DarkWing skrev:
Ja kan du som sagt godt, men vil nu mene at millennium lyder bedre. Bedre sammenhæng, knap så lys (hvis man bruger gode lytter) og mere stram bund.

Miju, Nu må du endelig huske rapportere om hvordan du oplever lyden af The End vs. ZP.

Har du i øverigt erfaringer med tidligere versioner (3.1) vs. de nyere.

Jeg skal muligvis hjælpe med at lave/indkøbe en så billig vellyden forstærker som muligt. Planen var oprindeligt en ZP til ca. 4kk, men jeg faldt også over et par 3.1 på dba til 500kr, der måske også var værd at overveje.

Flere tests af The End, end den ene svensk som Lc som linker til er meget velkomne.

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 August 2004 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

omegasteffy skrev:

DarkWing skrev:

Miju, Nu må du endelig huske rapportere om hvordan du oplever lyden af The End vs. ZP.

Har du i øverigt erfaringer med tidligere versioner (3.1) vs. de nyere.

Jeg skal muligvis hjælpe med at lave/indkøbe en så billig vellyden forstærker som muligt. Planen var oprindeligt en ZP til ca. 4kk, men jeg faldt også over et par 3.1 på dba til 500kr, der måske også var værd at overveje.

Flere tests af The End, end den ene svensk som Lc som linker til er meget velkomne.

Der er stor forskel på 3.1 og mill xp, 3.1 er mere grovkornet i lyden. Kan efter min mening kun bruges til sub, men det er de også perfekt til.

Zap er dog et billigt bud en diy amp. Man spare jo store køleplader og driverforsyning i forhold til the end. Men der er nok mange gode bud på brugt markedet der kan være med. Man skal ikke regne med at spare penge på at bygge selv, måske hvis man kan skaffe stumperne meget billigt.

omegasteffy hvad er dine erfaringer med the end vs. zap?

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2004 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Tja hvis jeg skal være helt ærlig har jeg faktisk fået lavet en rigtig fået lavet en sammenligning, da et (og måske begge) af mine moduler brændte af, under mystisk omstændigheder. Det var nogen af effektmodstandene der brændte af, måske mere men jeg tror det ikke, jeg kan ikke helt huske de lydmæssige syntomer. Nå, men det var jo som altid en udemærket service hos LC, så jeg skulle bare sende modulerne der ned så ville han se på det. Det var jo sådan set udemærket, men jeg gad egenligt godt se butikker og demo lokalet, og ZapPulsen var nået til Version 2 så jeg ville egentligt også købe et sådan et sæt, hvis jeg ikke umiddelbart synes der manglede noget, trods alt havde jeg læst rigtig meget godt om dem. Der blev en lille tur ud af det. The End Mill XP. Modulerne fik jeg ombyttet til helt nye, jeg skulle bare love at jeg sørgede for at kontrollere forsyningen. Jeg fik hørt ZP2 modulerne på LC egne SS revelator og wow, det var virkelig en imponerende lyd gengivelse af så små højtalere, meget slagkraftig bas og minimal forværning, lidt det omvendte fænomen af hvad man oplever når en når en transistor radio spiller bragende højt. Hvor man normalt føre en samtale over en sådan en sådan, mens man her næsten skulle råbe når det bare virkede rimelig højt.

Så jeg købte et par moduler og fik fundet et næsten passende kabinet. (lidt for lavt til trafoen). Mit gamle The End Mill XP "kabinet" var et løst sammenhængende kabinet bestående af en eller anden strømforsyning hvor låget var savet i 2 stykker der blev vendt om og fungerede som holder for den kæmpe køleplade fra en frekvens omformer, hvor på de to moduler var monteret. Planen var (og er på sin vis stadig) at jeg ville have begge typer i et kabinet når en gang jeg fandt en køle plade der passer med størrelsen på lågt, på det nye ZP2 kabinet (1U rack).

Jeg har kun haft testet min The End Mill XP. med min SR4200 som forforstærker og lyden var via mine højtalere selvfølgelig ikke helt det samme som jeg oplevede hos LC med ZP2, men man kunne stadig virkelig fornemme forskellen ned til den indbyggede amp, der fik lyden til at "rode" når dt blev højt. Med mine ZP2 (som også havde et pot meter monteret), har der været lidt flere problemer med den digitale støj udledning, så det gik i både fjernsyn og radio. Og let sneren har jeg aldrig kunne slippe helt af med. Planen er at jeg skal have et par af "SE" afkoblings lytter monteret for at modvirke alt dette. Måske har jeg fornæmmet en lidt mere aggresiv lyd, end ved The End Mill XP.

Pt. er jeg også igang med en DIY sub med en Jamo D6 15" hvor jeg er godt igang med kabinettet. Så jeg regner med endeligt at dane mig indtryk af ZP2's bas evner med denne, forhåbenligt inden for længe.

The End forsyningen (Supernetdel Mk2.) har desuden også lidt en blær effekt i og med at det ampen bliver ved med at spille et godt stykke tid selv om man har slukket for den.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 26 August 2004 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Har kun haft The End Millenium. så jeg har ikke kunne sammenligne med ældre udgaver..

Men min erfaring og grund til jeg købte disse er den krystal klare og rene gengivelse, med  highend opløsning og detaljering, de har godt greb i tingene en virkelig fornem kontrol .. ( skulle da også være mærkligt om andet med dual mono opbygning 240000 uF. super netdel!!) 

Har i sin tid sammenlignet med et par ML332 trin.. og selv om det var klart mærkbart og hørbart at ML var i en lidt dyre klasse og havde den der ægte highend autoritet i lyden, så var forskellene kvalitativt faktisk ik så store endda...  det var faktisk et anti klimax at høre ML igen efter at have lyttet til The End.

Først lyttede jeg til ML. hos Audio Art og blev jo ganske overbevist og begejstret!..  

En ½ time efter hos ( hedengangende ) AnderAudio hørte jeg så The End, der overraskede meget posetivt.. og efter en tur tilbage og høre ML en gang til! skuffede disse faktsike lidt!!.. altså lidt af et anti klimax...

Skal sige at det faktisk var komplet ML 390 - 380 & 332 over ProAc Response 2,5 & MIT kabler der blev demo over hås Audio Art... og LC setuppet hos Ander, var Sidewinder, The End-120W.  en ZapDAC. med et og andet drev?.. et par ProAc "Clons" fra DanSpeak ( samme enheder og filter type mm.  har siden hørt disse op mod hinanden og her var forskellene MINIMALE!! og i flere tilfælde i DanSpesk højtalernes favøre!! ) og LC`s kabler ( prøvede med nogle af mine egne Taralabs favoritter dog.. MEGET! BEDRE!!  og det BEGGE STEDER!! MIT er noget "uldent" & livløst noget efter mine øre!... ) prisforskellen var på disse to anlæg ENORM!!!  det rent musikalske og kvalitative var faktisk IKKE!!...

MIN! opfattelse og mening efter dette var i hvert falle at det dyreste grej ikke helt var pengene værd!.... ( især når man ikke lige stod og bare havde pengene i ren overskud!! men skulle låne dem mm..)

Derfor faldt mit valg på LC. grejet!... og det har siden giver meget mere spille glæde... på en og anden måde var der mere "liv! i dette udstur..

Jeg er meget glad for især disse TheEnd effekttrin..  de spiller meget mere åbent og rent ( noget jeg værdsætter meget!) end mine gamle Audiolab 8000P trin.. ( og de fleste andre til prisen jeg har lagt øre til..  ) og er efter hvad min opfattelse af dette siger ganske musikalske og rigtige..

Siden er der kommet et par ekstra 240W. udgaver til.. som vartager bassen.. og det gør de glimrende!!!

Om Zappulserne kan leve op til dette ved jeg ikke??? men det er det jeg har tænkt at afprøve..

Og hvis jag kan bruge mine The End til dette og spare en del penge.. sker derj o ikke noget hvis det ikke lyder bedre..

Så kan de måske anvendes til bas istedet!?? og hvis de heller ikke her gør mine 240 Wattere til skamme?? så er udgiften jo ikke større ved køb af blot modulerne end at det er til at bære og man altid kan sælge dem igen for en hånd skilling...

Hvis det rykker kan jeg altid hend af vejen opgradere i strømforsyningerne så de bliver fuldt udbyggede og optimeret til "Zap drift".... hvad enten det bliver til top eller bund eller begge dele??

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes