Har kun haft The End Millenium. så jeg har ikke kunne sammenligne med ældre udgaver..
Men min erfaring og grund til jeg købte disse er den krystal klare og rene gengivelse, med highend opløsning og detaljering, de har godt greb i tingene en virkelig fornem kontrol .. ( skulle da også være mærkligt om andet med dual mono opbygning 240000 uF. super netdel!!)
Har i sin tid sammenlignet med et par ML332 trin.. og selv om det var klart mærkbart og hørbart at ML var i en lidt dyre klasse og havde den der ægte highend autoritet i lyden, så var forskellene kvalitativt faktisk ik så store endda... det var faktisk et anti klimax at høre ML igen efter at have lyttet til The End.
Først lyttede jeg til ML. hos Audio Art og blev jo ganske overbevist og begejstret!..
En ½ time efter hos ( hedengangende ) AnderAudio hørte jeg så The End, der overraskede meget posetivt.. og efter en tur tilbage og høre ML en gang til! skuffede disse faktsike lidt!!.. altså lidt af et anti klimax...
Skal sige at det faktisk var komplet ML 390 - 380 & 332 over ProAc Response 2,5 & MIT kabler der blev demo over hås Audio Art... og LC setuppet hos Ander, var Sidewinder, The End-120W. en ZapDAC. med et og andet drev?.. et par ProAc "Clons" fra DanSpeak ( samme enheder og filter type mm. har siden hørt disse op mod hinanden og her var forskellene MINIMALE!! og i flere tilfælde i DanSpesk højtalernes favøre!! ) og LC`s kabler ( prøvede med nogle af mine egne Taralabs favoritter dog.. MEGET! BEDRE!! og det BEGGE STEDER!! MIT er noget "uldent" & livløst noget efter mine øre!... ) prisforskellen var på disse to anlæg ENORM!!! det rent musikalske og kvalitative var faktisk IKKE!!...
MIN! opfattelse og mening efter dette var i hvert falle at det dyreste grej ikke helt var pengene værd!.... ( især når man ikke lige stod og bare havde pengene i ren overskud!! men skulle låne dem mm..)
Derfor faldt mit valg på LC. grejet!... og det har siden giver meget mere spille glæde... på en og anden måde var der mere "liv! i dette udstur..
Jeg er meget glad for især disse TheEnd effekttrin.. de spiller meget mere åbent og rent ( noget jeg værdsætter meget!) end mine gamle Audiolab 8000P trin.. ( og de fleste andre til prisen jeg har lagt øre til.. ) og er efter hvad min opfattelse af dette siger ganske musikalske og rigtige..
Siden er der kommet et par ekstra 240W. udgaver til.. som vartager bassen.. og det gør de glimrende!!!
Om Zappulserne kan leve op til dette ved jeg ikke??? men det er det jeg har tænkt at afprøve..
Og hvis jag kan bruge mine The End til dette og spare en del penge.. sker derj o ikke noget hvis det ikke lyder bedre..
Så kan de måske anvendes til bas istedet!?? og hvis de heller ikke her gør mine 240 Wattere til skamme?? så er udgiften jo ikke større ved køb af blot modulerne end at det er til at bære og man altid kan sælge dem igen for en hånd skilling...
Hvis det rykker kan jeg altid hend af vejen opgradere i strømforsyningerne så de bliver fuldt udbyggede og optimeret til "Zap drift".... hvad enten det bliver til top eller bund eller begge dele??
mvh.