| Forfatter |
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Eftersom jeg har fået projektor, skal jeg bruge et component kabel på omkring 8-10 meter. Da jeg har adgang til næsten gratis "microfon-kabel" på rulle, tænkte jeg på om der var noget i vejen for at benytte dette til at lave et kabel med selv? Det skal siges at kablet er af den bedre slags, men har færdigmonterede billed-overførsels kabler nogle egenskaber som ikke er i et kabel der er beregnet til overførsel af lyd-signaler?
På forhånd mange tak for hjælpen! __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Ronni Branchemedlem

AV Connection
Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rune, jeg vil ikke umiddelbart anbefale at bruge for meget tid på at lave et kabel ud fra den type du kan skaffe der. Et component kabel skal være lavet med 3x 75 Ohms koax kabler, og det er et microfon kabel bestemt ikke. Du vil højst sansynligt opleve kraftige skygger på billedet med sådan et kabel, specielt på den længde du skriver.
Du kan evt. bruge rigtigt RGB koax kabel, eller f.eks. 3x RG58 kabler, det er både den korrekte impedans en tykkelse der passer til de fleste phonostik. __________________ Mvh. Ronni Søby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ronni!
Mange tak for dit svar. Det var lige præcist den slags jeg var bange for... Så gider jeg altså ikke bøvle med det selv. Nogen der har et forslag tíl et kabel hvor man for mest for pengene og som kan fået i noget der ligner 10 meter?
Jeg overvejer lidt et Ixos XHV704 kabel. Er der nogen der har erfaring med det? Det ser du til at være et udmærket kabel til prisen, syntes jeg umiddelbart. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
DannyCool Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
RG58 = 50ohm
RG59 = 75ohm
Jeg ville også bruge RG59... ganske godt kabel jeg bruger det også til lyd... udemærket
MVH - Daniel
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK. Det kunne da godt være man skulle overveje det så. Det koster jo væsentligt mindre. Er der nogen der har sammenlignet kvaliteten med færdigmonterede kabler? __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Ronni Branchemedlem

AV Connection
Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
DannyCool skrev:
|
Hej
RG58 = 50ohm
RG59 = 75ohm
Jeg ville også bruge RG59... ganske godt kabel jeg bruger det også til lyd... udemærket
MVH - Daniel
|
|
|
Det er rigtig, det var mig der lige huskede forkert, sorry! __________________ Mvh. Ronni Søby
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil foreslå at du køber det tykke RGB kabel fra tape connection (16mm) og nogle phonostik.
Det er der mange der benytter sig af.
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|