Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 22:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Inspiration til PC-Lyd ønskes (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 26 November 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

I det at der tilbringes mere og mere tid bag skærmen ville det være rart med muligheden for lidt anstændig lyd.

Tankerne går lidt i retning af en boks indeholdende en forstærker samt en da-konverter evt. kombineret. Mener at have set nogen apogee moduler der havde den ønskede funktionalitet (lyder bedre med digitalt out via et audigy kort en analog). Hertil et 2-1 højttalersæt (sat/sub) kompakt, men velydende.

jeg har været størstedelen af markedets pc-højttalere igennem, men det lyder ikke gode.

Ovenstående skulle gerne kunne realiseres uden yderligere lån i huset. Er ideen god er jeg sikker på at der er mange der ville efterspørge det.

Det med højttalerene har jeg en formodning om at det er ret simpelt at konstruere sig ud af, men "boksen" er lidt mere luren for mig.

Ideer modtages med kys-hånd.

Med venlig hilsen
Morten

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 November 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

jeg mener creative også har lavet sådan en boks, men er dog ikke 100%.

hvad angår et 2.1 sæt, anbefaler jeg et logitehc 640, og readktøren er helt pjatet med philips mms430. jeg har dog ikke selv nået at høre det.

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Har haft creatives boks (audigy ex) , stort set alle deres bedre højtaler ligeledes fra Altec Lansing og Logitech, men det lyder ikke godt. Det må kunne gøres bedre.

Har haft en test opstilling med nogen seas koaxiale 4,5" enheder og en 8" sub. Det så herrens ud, men lød klasser bedre en nogen af de foranstående.

Der jeg gerne vil hen er en dedikeret forstærker/da-converter i kabinet. jeg har ikke overblik over markedet med hensyn til forskellige boards m.v. men der må være en mulighed. Ellers kunne man vel lave 3 zappulser og en converter i et kabinet, men det er lidt overkill.

MVH
Morten

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 November 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke forsøgt med digital ud og så konvertering eksternt, men vi er da mange, som i årevis har koblet et helt normalt, velspillende stereosystem til pc'ens analoge udgang, med fine resultater, synes jeg. Bare for at nævne noget, så kan en brugt NAD forstærker og et par gode B&W eller System Audio på væggen (måske suppleret med en sub) da købes for 2-3000, og det vil garanteret spille bukserne af alle de pc-højttalere, du har hørt (uden dog at påstå at jeg kender alle de pc-højttalere derude).

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Har været der. Sagen er at der er større afstand mellem pc'eren og anlæget. Jeg ville helst ikke køre med 2.

Jeg satser på at der er noget der kan implementeres omkring pc'eren, således at det fremstår som et hele (waf m.v.) Ligeledes er det min opfattelse at et digitaltforstærket system må være som skabt til dette. (undre mig lidt over at der ikke er nogen tilsyneladende produkter i denne niche).

Så essensen af min forespørgsel må vel være om der er nogen der har kendskab til et kit amp/da - digital amp hvorpå man kaan etablere det ønskede. I det at afstandene til højttalererne ikke er overvældende måeffektkravet være til at overse. Så med rimeligt effektive enheder burde man vel kunne lave noget med nogen af Apogees eval. boards (30+30+50w) De kan bare ikke købes af menig mand.

Sandheden er der ude......... Det må den være.
MVH
Morten

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 November 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

i køkkenet bruger jeg en NAD 304 og SA 1105.

pt har jeg et M-Audio DIO, da jeg ikke bruger min HTPC, kunne det jo ligeså godt sidde i køkken Pc´en.

denne løsning sparker r*v, eneste der koster lidt er lydkortet, men det er prisen værd.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Har kigget lid på

http://www.apogeeddx.com/eboard.html

et setup af 2X 2060 (2X35+70 til sub) burde kunne realiseret på et lille areal. Boards skulle ydermere være ganske billige.

Nogen der ved hvor disse evalboards kan fås? Apogee sælger ikke til dødelige. Er der noget alternativ?

MVH

Morten

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes