Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 07:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Forstærker til diskant (Aktiv højtaler) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HeJu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 01 December 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

God aften,

Jeg pusler med et sæt 3 vejs aktiv højtalere, og mangler i den sammenhæng en god forstærker konstruktion til at drive min diskant enhed. Denne (en modificeret NEO3PDR) er på 4 ohm (næsten ren ohmsk modstand) og tåler 20 W RMS/50 W max. Den skal arbejde fra ca. 2.8-3 KHz og ud.... Så det er formodentlig ikke en strømmonster jeg skal bruge, på den anden side skal der selvfølgelig være spændingsving nok!

Er der nogle der kan give mig et par gode forslag - lyden er klart vigtigere en 'tilgængeligheden af færdige print', antallet af komponenter - og meget andet. OK prisen er selvfølgelig heller ikke helt uinteressant, men lad os i første omgang se bort fra denne.

Jeg stillede et tilsvarende spørgsmål på DIYAudio (denne tråd http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadi d=44539 - og der er en tilsvarende tråd om emnet her http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadi d=45273)

Forslagene var begge klasse A - enten JHL (http://www.tcaas.btinternet.co.uk/index-1.htm) eller en eller en Rod Elliot variation (http://sound.westhost.com/project36.htm).

I min bog synes jeg dog primært klasse A har sine forcer i de nedre regioner (men jeg kunne tage fejl - da jeg ikke har lagt øre til ret mange A’er, endsige kender nogle af de 2 konstruktioner) - og derudover synes jeg det er lidt kedeligt at skulle brænde 140 W af for diskanten alene, Specielt da bunden kører klasse D (mellem tonen bliver enten A/B eller D - Er jeg sikker på at jeg tror )

Gode forslag og kommentarer modtages meget gerne

Mvh
HeJu

PS Boholm - Det må da lige være et spørgsmål til din højre……….

Til top Vis HeJu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HeJu Besøg HeJu's Websted

cst1967
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 December 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har engang arbejdet i en radioforretning hvor ejeren selv konstruerede rør-forstærkere.

Jeg må sige det er noget af det mest behagelige og varme lyd der fås.

Så hvis det er den lyd du søger så er det rør du skal bruge. Og en rør-forstærker i dæmpet belysning er et meget flot syn.

Mit DIY-Højtaler
Til top Vis cst1967's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cst1967 Besøg cst1967's Websted

HeJu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Hej Cristian,

Jeg ved godt hvad du mener, men det er nok ikke lige den lydfilosofi jeg leder efter her - det ville ellers være noget af en konstruktion med Klasse D (20-150 Hz), Klasse A/B (150-3 KHz) og rør til resten……… det bedste af alt ville nogle måske mene….

Mvh

HeJu

Til top Vis HeJu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HeJu Besøg HeJu's Websted

cst1967
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Okay det var bare mit forslag.

Men så må du uddybe hvad det er du søger.

Mit DIY-Højtaler
Til top Vis cst1967's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cst1967 Besøg cst1967's Websted

cst1967
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hvilken D-forstærker bruger du til at trække bassen...? 

Mit DIY-Højtaler

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 01 December 2004 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Jeg tror umiddelbart også mere på noget klasse A end rør. I
førstkommende uge med tre torsdage regner jeg med at bygge en
JLH og så skal jeg fortælle dig hvordan den lyder

/U.

HeJu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Hej igen Christian,

Lydideal? Thja - det er jo lidt svært med ord (er der ikke en med at "singing about love, is like dancing about architecture" )

Frem for alt skal det jo være velopløst og frit klingende uden dog at blive for 'kirugisk' - ligesom med så meget andet, så hører man faktisk ikke rigtig god diskant, den er der bare. Nej - jeg ved sgu ikke lige hvordan jeg skal trykke det ud, men jeg tror lyden skal være mindre 'rund' end rør - og med mindre forvrængning. En af grundtankerne i min konstruktion er dynamik - der skal være hul igennem når det kræves. Derudover er der så det rent praktiske. Forstærkerne skal leve i et mindre 'bur' under hver højtaler - og i min fantasi kan jeg ikke lige se hvordan det går op med rør og den tilhørende varme og trafoer - lidt det samme som jeg måske ikke er helt hooked på omkring klasse-A.

Ved godt jeg er unfair - når jeg sådan kommer og spørger, og så alligevel ikke bider på din løsning.

Basserne har Zapulser som forsyning.

Gulerodsmand: Det ville da bare være mægtigt om du nåede dertil - fredag i den uge hører jeg meget gerne om dine erfaringer. Jeg har ledt lidt omkring JHL'en (og tilsvarende) - de roses generelt for deres musikalitet om bas/nedre mellemtone, men synes ikke jeg har set nogen der siger at diskant er dens favorit - ved du bedre?

Mvh

HeJu

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

HeJu skrev:

Gulerodsmand: Det ville da bare være mægtigt
om du nåede dertil - fredag i den uge hører jeg meget gerne om dine
erfaringer. Jeg har ledt lidt omkring JHL'en (og tilsvarende) - de
roses generelt for deres musikalitet om bas/nedre mellemtone, men
synes ikke jeg har set nogen der siger at diskant er dens favorit -
ved du bedre?

Jeg er ikke sikker på jeg ved bedre, men det har nu aldrig forhindret
mig i at komme med en mening alligevel Det eneste jeg har læst
er at Geoff Moss' modificerede udgave af JLH (http://
www.tcaas.btinternet.co.uk/jlhupdate.htm - Fig. 2) skulle spille meget
musikalsk. Om diskanten spcielt er dens stærke side ved jeg ikke
men tanken om klasse a tiltaler mig meget Til dit brug er den
nok en anelse upraktiskt pga. det høje strømforbrug.

/U.

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 December 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Du kan også "bare" bygge en 50W/4ohm klasse AB forstærker og så eksperimentere med tomgangsstrømmen. Jo mere, jo bedre - *umiddelbart*. Men der er også lavt beregninger på, at med klasse B er der et optimum for tomgangsstrømmen mht. min. forvrængning.

Bare husk at have godt med køling på

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Sendt: 02 December 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg jo ikke helt, hvad du har tænkt dig at ofre, men Aspen Amplifiers laver et 55 watt forstærker kit, som kan neddrosles til 25 watt, og som er specielt velegnet til diskant i fler-ampede systemer. Jeg har hørt fra flere sider, at 25-watteren "synger".

Du finder Aspen Amplifiers her: http://www.aksaonline.com

Bemærk, at 25-watteren ikke direkte er nævnt i programmet, men modifikationen fra 55 til 25 watt er ekstremt simpel, ifølge Hugh R. Dean, som ejer Aspen Amplifiers.

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 December 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Man skal lige passe på ikke at få blandet alt for forskelligt lydende forstærkere til de respektive enheder. Personligt ville jeg vælge ens forstærkere (eller samme) til diskant og mellemtone. Hvis der deles relativt dybt til bassen, kan det nok gå med noget klasse D uden at det påvirker det samlede lydbillede i negativ retning.

Mvh,

Karsten

HeJu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Hej AKSA,

Det lyder dog ekstremt spænnende - hver kanal er tilmed på sit eget board - lige hvad jeg skal bruge. 25W'eren er faktisk omtalt:

A lower power version of this amplifier can be made which offers wonderful sonic qualities. In this case, the power supply rails are reduced from +/-36V to +/-24V, resulting in an amplifier of 25W rms power output into 8R which is highly suited to efficient speakers of the type often used with SE tube amplifiers or active crossover systems. This variant is available at the same price on request.

Og så er der jo lige det med prisen - 340 $AUD dvs. 1450 Kr for begge kanaler (inkl. køleelementer) + fragt + told + moms.

Det er bestemt lige noget jeg skal have dyrket noget mere - takker for inputtet. Hvis jeg vinder i lotto kunne årets julegave jo være 2 stk AKSA55 + 2 stk AKSA25 til mellemtonen.

Mvh

HeJu

brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 December 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt AKSA's system og kan kun sige at hans brug af Aspen til diskant og mellemtone (samt ICEpower til bas) er meget vellykket.

Aspen'en har en rigtig dejlig gengivelse af stemmer og diskanten er velopløst, uden at blive skinger.

Brian

HeJu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Aksa,

Nu siger dit brugernavn jo mere end........øh ord, men hvad er betydningen af den lille linie på Aspen Amplifiers hjemmeside:

Update!! - AKSA Scandinavia (Jens A. Thorsen) launches 11th May 04 in Copenhagen...!

For det er da dig, eller hva?

Mvh

HeJu

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

HeJu skrev:

Hej AKSA,

Det lyder dog ekstremt spænnende - hver kanal er tilmed på sit eget board - lige hvad jeg skal bruge. 25W'eren er faktisk omtalt:

A lower power version of this amplifier can be made which offers wonderful sonic qualities. In this case, the power supply rails are reduced from +/-36V to +/-24V, resulting in an amplifier of 25W rms power output into 8R which is highly suited to efficient speakers of the type often used with SE tube amplifiers or active crossover systems. This variant is available at the same price on request.

Og så er der jo lige det med prisen - 340 $AUD dvs. 1450 Kr for begge kanaler (inkl. køleelementer) + fragt + told + moms.

Det er bestemt lige noget jeg skal have dyrket noget mere - takker for inputtet. Hvis jeg vinder i lotto kunne årets julegave jo være 2 stk AKSA55 + 2 stk AKSA25 til mellemtonen.

Mvh

HeJu

AKSA'erne er faktisk spændende. Jeg har selv en AKSA 55 Nirvana, som jeg bruger i et biampet system, hvor den driver både mellemtone og diskant. Jeg ville gerne have en 25'er også, netop til at drive diskanten. 55'eren gør det det dog rigtigt, rigtigt godt, selv om den også skal drive mellemtonen.

Bassen drives af nogle ICEpower-moduler, og det går rigtigt fint. Jeg har ikke haft nogen som helst problemer med integration, selv om jeg deler ved ca. 250 Hz.

Mht. prisen skal du lige huske at lægge pris for trafoer og evt. kabinetter til, men det skal man jo også, hvis man bygger noget fra grunden.

Hvis du har lyst til at høre AKSA'en er du velkommen til at komme forbi en dag - bare send mig en PB.

HeJu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Til dem der skulle være interesseret så har jeg fået oplyst fra Told & Skat at tolden på en AKSA skulle være 3.7% - den samlede pris bliver derfor:

AKSA55/25 (Stereo sæt)     Kr1465,- (340 AUD)

Forpakning/forsendelse      &n bsp; Kr 345,- (80 AUD)

3.7% Told af ovenstående     Kr 67,-

25% Moms af ovenstående   Kr 469,-

Totalt                                      Kr 2406,-    

Så hvis der er nogen der skal en tur ’down-under’ med trailen her i weekenden så send mig lige en PB!

AKSA: Kan du bekræfte ovenstående regnestykke – eller findes der alternativer ?? 

Mvh

HeJu

PS: Hvis du selv vil forsøge at finde toldsatserne for en given varer kan du forsøge dig her http://vita.toldskat.dk/vita.htm – med nemt det er det sgu ikke - vel nærmest lidt komisk

Faktisk kan jeg ikke sådan lige finde de 3.7% som den flinke dame fra Told & Skat oplyste, men jeg finder 2% for forstærkere varekoden 8518.50.90 00 og det er jo 'nemt' man skal bare arbejde sig ned igennem:

Mekaniske og elektriske maskiner, apparater og instrumenter; transportmidler - Kap 84-92

=> Elektriske maskiner og apparater, elektrisk materiel samt dele dertil; lydoptagere og lydgengivere samt billed- og lydoptagere og billed- og lydgengivere til fjernsyn samt dele og tilbehør dertil

=> Maskiner og apparater, der fungerer i kraft af elektricitetens egenskaber eller virkninger (f. eks. tændrør, startmotorer, lys- og signaludstyr, lygter, telefonapparater, mikrofoner, radiosendere og -modtagere, radarer, fjernsyn, strygejern, hårtørrere og komfurer

=> Mikrofoner og stativer dertil; højttalere, også monteret i kabinet; hovedtelefoner og øretelefoner, også kombineret med mikrofon, samt sæt bestående af en mikrofon og en eller flere højtalere; elektriske lavfrekvensforstærkere; elektriske lydforstærkere

=> Elektriske lydforstærkere

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

HeJu skrev:

<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Aksa,

<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Nu siger dit brugernavn jo mere end........øh ord, men hvad er betydningen af den lille linie på Aspen Amplifiers hjemmeside:

<FONT face=Arial>Update!! - AKSA Scandinavia (Jens A. Thorsen) launches 11th May 04 in Copenhagen...!

<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color=#000000 size=2>For det er da dig, eller hva?

Mvh

HeJu

Ovennævnte linie refererer til, at jeg har lavet en aftale med Hugh R. Dean, Aspens ejer, om at lade mit hjem fungere som demo-rum for AKSA-produkter.

Hugh R. Dean er en personlig bekendt, som jeg besøgte sidste år, da jeg var i Australien. Her fødtes ideen om denne "demorums-løsning".

For at lave det lidt officielt har vi valgt at kalde det for noget, og det blev altså til "AKSA Scandinavia".

Jeg vil dog gøre opmærksom på, at jeg ikke sælger AKSA-produkterne, men selvfølgelig kan være behjælpelig med gode råd, også om bestilling.

Selv har jeg den omtalte AKSA 55 Nirvana effektforstærker og den aldeles fremragende AKSA GK-1R forforstærker - ren englesang

AKSA Scandinavia har ikke gjort så meget væsen af sig endnu, fordi vi afventer, at Aspens første færdig-produkt, en forforstærker (baseret på GK-1R), skal komme på banen. Dette forventes i starten af det nye år.

Men hvis der allerede nu er nogen, som er interesserede i at høre AKSA-produkterne, er de meget velkomne til at kontakte mig med en PB.

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

HeJu skrev:
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Til dem der skulle være interesseret så har jeg fået oplyst fra Told & Skat at tolden på en AKSA skulle være 3.7% - den samlede pris bliver derfor:</SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA> <?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><O:P></O:P></SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>AKSA55/25 (Stereo sæt)<SPAN style="mso-tab-count: 1">     </SPAN>Kr1465,- (340 AUD)</SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2> Forpakning/forsendelse      &n bsp; Kr 345,- (80 AUD)</SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>3.7% Told af ovenstående     Kr 67,-</SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>25% Moms af ovenstående   Kr 469,-</SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Totalt<SPAN style="mso-tab-count: 2">                                         </S PAN>Kr 2406,-     </SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA></SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><O:P></O:P><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2></SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Så hvis der er nogen der skal en tur ’down-under’ med trailen her i weekenden så send mig lige en PB!</SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><O:P></O:P><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2></SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>AKSA: Kan du bekræfte ovenstående regnestykke – eller findes der alternativer ?? </SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Mvh</SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>HeJu</SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2></SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>PS: Hvis du selv vil forsøge at finde toldsatserne for en given varer kan du forsøge dig her http://vita.toldskat.dk/vita.htm – med nemt det er det sgu ikke - vel nærmest lidt komisk</SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2></SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Faktisk kan jeg ikke sådan lige finde de 3.7% som den flinke dame fra Told & Skat oplyste, men jeg finder 2% for forstærkere varekoden 8518.50.90 00 og det er jo 'nemt' man skal bare arbejde sig ned igennem: </SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>Mekaniske og elektriske maskiner, apparater og instrumenter; transportmidler - Kap 84-92</SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>=> Elektriske maskiner og apparater, elektrisk materiel samt dele dertil; lydoptagere og lydgengivere samt billed- og lydoptagere og billed- og lydgengivere til fjernsyn samt dele og tilbehør dertil</SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 36pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2></SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 36pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>=> Maskiner og apparater, der fungerer i kraft af elektricitetens egenskaber eller virkninger (f. eks. tændrør, startmotorer, lys- og signaludstyr, lygter, telefonapparater, mikrofoner, radiosendere og -modtagere, radarer, fjernsyn, strygejern, hårtørrere og komfurer</SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 36pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><O:P></O:P><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2></SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 72pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2></SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 72pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>=> Mikrofoner og stativer dertil; højttalere, også monteret i kabinet; hovedtelefoner og øretelefoner, også kombineret med mikrofon, samt sæt bestående af en mikrofon og en eller flere højtalere; elektriske lavfrekvensforstærkere; elektriske lydforstærkere</SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt 72pt" ="Msonormal"><SPAN lang=DA><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2></SPAN>

<SPAN lang=DA style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Times New Roman'; mso-ansi-: DA; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-: EN-US; mso-bidi-: AR-SA"><FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size=2>        &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;         &n bsp;    => Elektriske lydforstærkere</SPAN>

Dit regnestykke ser meget plausibelt ud. Jeg har dog ikke checket AUD-kursen, men hvis den ellers er rigtig, så holder regnestykket.

De to gange, hvor jeg har fået leveret varer (effektforstærkeren og forforstærkeren) fra Aspen, har jeg stort set kun betalt moms, og det lille "gebyr" på 2-4% er i hvert fald ikke noget at frygte.

Til ovennævnte skal man så blot lægge prisen for et par kvalitetstrafoer og en fornuftig kasse - samt en hel del arbejdstimer (men det er nu sjovt, når det lykkes)

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 December 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har efterhånden bygget en del JLH'ere, og kan kun sige at den spiller RØV-godt.... Dens eneste svage punkt er, at bassen halter en smule. Det skyldes primært, at den kører på single-supply, hvorfor der skal være en stor elektrolyt i udgangen. Men men men.... til diskant med aktiv deling, kan man nøjes med en meget mindre kondensator i udgangen. Og derved er der ikke noget problem med lytter i udgangen.

Lydmæssigt er diskanten på JLH rigtig lækker. Den er silkeblød... lige noget for mig.

Jeg har en køreklar udgave til at stå, som du evt kan låne til et lille lyt.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Jeg har efterhånden bygget en del JLH'ere, og
kan kun sige at den spiller RØV-godt.... Dens eneste svage punkt er,
at bassen halter en smule. Det skyldes primært, at den kører på
single-supply, hvorfor der skal være en stor elektrolyt i udgangen.

Hurtig, har du set på www.tcaas.btinternet.co.uk ? Der ligger bl.a. en
udgave af JLH'en modificeret til dual-supply så du undgår
kondensatoren.

/U.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum