Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 03:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Byg selv lyd forstærker.... Hvordan? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rasmuskarlsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 06 December 2004 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Jeg skal forstærke et stereo signal fra min computer til mit lysshow. Så har brug for en forstærker.

Har søgt lidt på google, finder en million resultater men syns ikk lige der er nogen der er ret brugbare.

Til lydforstærkning kan en spændingsforstærker bruges der? eller hvad?

Nolge der kan hjælpe mig, jeg søger et færdigt diagram, helst så simpelt som overhovedet muligt. Dvs hvis man kan bygge en ud af forholdsvis simple komponenter, så ville det være ideelt. Dvs helst uden en IC'er, da vi ahr et begrænset lager af dem.

Vi har en IC er hedder LM741m hvis denne kan bruges til diagrammet så kan det gå...

På forhånd mange tak.

Vh Rasmus
--
Til top Vis rasmuskarlsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmuskarlsen Besøg rasmuskarlsen's Websted

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 December 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Prøv Brinck Elektronik
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Sendt: 06 December 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Det er faktisk meget muligt, at du kun behøver at bruge en LM741 - og så lige en strømforsyning til den. Men det kommer an på det udstyr, du skal koble sammen via denne spændingsforstærker. Vi skal vide lidt om dér, hvor du vil tage signalet fra, og dér hvor til du vil føde signalet. Som regel står der noget med nogle "volts" - og også gerne noget med nogle "ohms". Kort sagt: Udgangssignalstyrke fra pc og min.->max. indgangssignalstyrke i lysanlæg.

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

rasmuskarlsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 December 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Regner med at tage signalet fra min denon AVR-1604 forstærker..... Altså fra en af højtaler udgangene...

Mit lyshow er er lysshow hvor den adskiller bass. diskant og så en tredje faktor. Og så blinker efter det. Det er et jeg arh bygget for mange år siden, så kender ikk lige specs på det. Men sådan som det ser ud nu, så skal jeg skrue næsten så langt op for musikken som jeg kan for at det bare giver den mindste blink fra sig...

Altså jeg går udfra at des flere watt mit print forstærker desto bedre....
Til top Vis rasmuskarlsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmuskarlsen Besøg rasmuskarlsen's Websted

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Sendt: 06 December 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Hvorfor kobler du ikke "bare" din pc og din Denon sammen med et kabel? Pcens lydkorts "line out" er perfekt til formålet, og "Line in", "Aux" eller hvad det nu hedder på din Denon, bruger du så på din Denon.

Lydkortets højttalerudgang kan også bruges, men så skal du måske skrue ned for lyden på pcen. Men dog ikke for meget, da det nok kan komme til at lyde . . . ikke helt så perfekt - og det oven i dét, at det er mp3, du vil afspille?

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes