Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: HØjttaler måling (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Jeg efterlyser jeres erfaringer med de forskellige Højttaler måle programmer der findes.

Dere er bl.a. for øjeblikket dette tilbud på DLSA: http://www.hifisound.de/oxid/index.php?sid=f998ef1cccb7c8abd a66560bfaaad311&cl=details&cnid=1e041949e33595de4.49 590626&anid=3144194d0a94b00d3.18390690

Men derudover er der jo Hobbybox, DAAS LSPLab,

Umiddelbart er jeg ikke instillet på at ofre mere end 2-3000,- på det. Så Clio er f.eks. udelukket af den grund.

Jeg har læst de øvrige indlæg om emnet herinde, men kunne godt tænke mig at høre om de forskellige programmer efter jeres mening har nogle nævneværdige ulemper som jeg skal være opmærksom på.

Selvfølgelig er jeg også interesseret i om i kender til andre programmer end dem jeg har nævnt, og om i kender til nogle gode tilbud i denne udsalgs tid.

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Bruger selv ETF 5 :

http://www.acoustisoft.com/index.html

Og det er sku ikke så ringe  købte også en mic samme sted.

Jeg har prøvet lidt af hvert - fra en B&K prof. opstilling på DTU til div. PC-baserede løsninger (både prof og DIY) og denne dækker mine behov fuldt ud

Men, smag og behag er jo forskellige og jeg kender desværre ikke til nogen sammenlignende test - det ville ellers have været rart, da jeg skulle vælge

God vind - Thomas

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Hey,

Jeg har haft DLSApro, og solgt det igen. Det er fint til hobby brug. Dog er jeg nu igang med at invistere i LSPcad standard fra IJData.com istedet, som jeg vil mene er bedre. Det kan lave de målinger man har brug for, og simulerer filter på de målinger, samt beregne kasser til og meget mere. DLSA var lidt ustabilt og man skulle lige lære det at kende.

Mener IJ har det til ca 1500kr. Så kommer en mic til ca 500 og en mic preamp. Så er man kørende. Jeg valgte en Behringer EMC-8000 mik. Venter kun på min preamp, så skulle det køre.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

syncroniq

Hvor har du købt LSPcad henne? Hifikit i Sverige, eller har du fået det direkte fra IJ? Hvor nemt er det at måe T/S med justmls?

Det lyder ikke som om at du mener at DLSA er nogen god idé. Jeg har det ikke så godt med programmer der kører ustabilt.

Er der nogen der kende LSP lab?

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Hej Sjorslev

Jeg købte for nogle år siden LSPlab inkl. en mic-kapsel og kalibreringsdiskette på grundlag af beskrivelsen i High Fidelity. Jeg havde en optimistisk tro på at jeg kunne få tid til at gøre mit selvbygprojekt færdigt, imens min kone bar på vores første barn - hun er tre år i dag...

Jeg fik aldrig selv prøvet det, men en kammerat lånte det til afprøvning og han fik ikke held til at reproducere de resultater han fik med Clio. Måske skyldtes det mikrofonen.

I dag ligger det i skuffen og venter på tid. Vi kan evt. aftale at du kan låne og afprøve det mod at dele ud af dine erfaringer.

Mvh.
Boye

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Her er lidt links der måske giver lidt hjælp - det er mest akustik:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10016&K W=Meier

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16329&K W=Meier

PS

LSPcad/lab er en rigtig fin pakke - jeg har selv leget lidt med demo/sharware versionen. Den er RIGTIG stærk til at optimere delefiltre!

Jeg valgte ETF5 fordi jeg var mere interesseret i måling af bl.a. akustik

Hilsen Thomas

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk også lidt kabler og et par kapsler liggende, og har forsøgt ig lidt med Hobbybox, og justMLS til LSPCAD. Men ligesom du har jeg en datter på 3½, så der skete nogenlunde det samme. 

Nu er nummer 2 snart 1 år, og interessen er der igen, men jeg ville måske gerne ud i noget med en færdig målebox, så det 'bare lige' er til at koble til og måle med. LSP LAB har den fordel synes jeg, at man skulle kunne udmåle komponenter.

Men nemt og billigt er jo ikke altid to sider af samme sag. Så måske er jeg nødt til at ofre mere for at få et nemt program?

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke grund til at tro at der skulle være problemer med at udmåle komponenter med LSPlab. Det var kun frekvensgangsmåling med MLS på højttalere, der var problemer med, men jeg ved heller ikke, hvor meget min kammerat prøvede for at få det til at køre ordentligt.

Som sagt er du velkommen til at låne og prøve det hele inkl. kabler og målebox naturligvis.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Boye: det lyder som et godt tilbud. Det kan være at jeg henvender mig i en PB. Den der målebox skal man i dag købe løst for 16-1700,- og programmet LSPLAB koster ca. 2500,- uden mic. Så det løber da lidt op. Men man får et diagram af boxn med, så kan man evt. bygge den selv. Har du nogen idé om hvor avanceret den er? Det er vel mest omskftere og stik?

LSP Lab http://hem.passagen.se/johnygre/ENG/ og

LSP CAD med justMLS http://www.ijdata.com/ er da 2 forskellige programmer?

De enslydende navne, og at de begge tidligere har brugt passagen.se som host for deres hjemesider, gør det lidt svært at gennemskue.

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Er der så nogen der kender Soundeasy, som Golden Age har til 2291,-?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes