Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: sub enhed? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brejner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2005
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Jeg går og overvejer at bygge en sub, primært skal den bruges til værelse, men skal også spille nogle relativt store lokaler op engang imellem. Derfor vil jeg starte med en enkel subkasse, men med mulighed for at bygge flere. Jeg har kigget på følgende, men hvilken tror i man kan få mest ud af. Kravene er: forholdsvis "lille", dyb bass og skal kunne spille godt med en eminence enhed i.

Her er links til dem jeg har kigget på:

http://www.speakerplans.com/index.php?id=x1

http://www.speakerplans.com/index.php?id=hd15horn

Kan godt lige designet på HD15, men ved ik om der er så meget power i den, i forhold til X1. Men gerne nogle kommentarer til dem. Og evt hvilken eminence enhed der kunne passe i X1, hvis der overhovedet er en der passer.

Til top Vis brejner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brejner

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen til!

http://www.frequence.dk/ har også nogle ganske fornuftige byggesæt i subwoofere. De kunne måske også være til inspiration?
Hvad er dit budget?

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

brejner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2005
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Jamen øhh, har ikke fastsat noget budget rigtig, men ligger vel på 3000,- ca. Men vil helst have nogle eminence enheder, da jeg kan få de fleste til ret fornuftige priser... :D

Har kigget en del på de HD15 som jeg linkede til, tror du/I man kan få en ordentlig bass ud af dem, med en eminence enhed, som der står man kan bruge... ?

Til top Vis brejner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brejner

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Brejner, bortset fra den 12" enhed der bruges i LAB-horn, er Eminence jo mest kendt for enheder til forskelllige PA-formål. Andre kvaliteter ufortalt, er sådanne sjældent egnede til at gå super-dybt, ikke under 40-50Hz. Men i mange tilfælde har man i realiteten heller ikke brug for at gå dybere, især ikke til musikbrug.

Den HD15 er bestemt ikke en sub, langt fra! Og det står der jo osse i beskrivelsen. Det er et kort horn, der giver en masse 'smæk' i den øvre bas, men ingen dybbas overhovedet. Den anden, som såvidt jeg kan se er en 6. ordens bånd-pas konstruktion, er nærmere en 'rigtig' sub. Problemet her vil være, at en anden enhed end den nævnte, skal være tæt på i data for at fungere rigtigt i boksen - ellers lyder det ikke godt. Så du er nødt til at holde dine Eminence' data op mod den enhed der er anbefalet, og se om du kan finde en der passer. 

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes