Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 18:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Kabinetter til Dac og forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wilhelm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Jeg står i en situation hvor jeg skal bruge nogle kabinetter og vil høre til erfaringer om hvor disse kan skaffes og om der er ting jeg evt. skal være opmækrsom på. Mine projetker er følgende:

Jeg har fået fat i en dac som jeg skal bygge færdig. Jeg mangler til denne en bund med bagplade og forplade. Top og sidekabinet har jeg. - Jeg tænker på at lave en træfront til den.

Min rør forforstæker har en del brum på Riaa'en og jeg er blevet anbefalet at flytte strømforsyningen ud af forforstærkeren. Jeg skal således bruge et lille kabinet til strømforsyningen og et lidt større til selve forforstærkeren. Her overvejer jeg også træfronter.

Et sidste projekt er, at jeg har fået fat i en meget stor rørforstærker - en Pangea fra Sverige. Det er en stor ting på ca. 55(60) x 50 x 25 cm. Denne kunne jeg godt tænke mig at skrælle helt af - lave kasser til strømforsyning og trafoer samt stille rørene frit - og pakke den plade, som rørene sidder i ind i noget crom el. lign.

Så.... kender nogen en der kan hjælpe mig med disse projekter??- Dvs. at finde de relevante materiaker - bukke plader og bore/skære de hukker m.v. der skal bruges til montering af stik m.v.

Er der ting som jeg skal være opmærksom på?? _ Til projektet skal jeg bruge strømindtag med afbrydere og evt netstøjsfiltre (eller er det bedre med et samlet netstøjsfilter før stikdåse??). Der skal skiftes stik - bl.a. højtalerterminaler og der skal laves en ikke balancert indgang på forstærkeren. Desuden skal der lavet stik/kabel mellem strømforsyning og forforstærker.

Hjælp mig lidt her - jeg har faktisk ikke prøvet så noget før - har dog fusket lidt med hjemmelavede kabler og skiftning af phonostik i forstærkere, samt bygget et sæt højtaler.

Hilsen Wilhelm.

Til top Vis Wilhelm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelm

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes