Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 13:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: DOS CLIO måleudstyr. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
meil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har et gammelt CLIO DOS version

Men jeg har fået et problem, det vil ikke kalibrere mere, så jeg kan ikke lave MLS målinger mere. Jeg lavede en gen-kalibrering og den kunne desværre ikke gennemføres. Men i samme omgang slettede den kalibrerings filerne på harddisken.

Disse filer vil jeg prøve at genskabe ved hjælp at Norton Unerase. Men det kræver at man kender forbogstavet på de filer, som er slettet. Og jeg har ikke rigtig nogen ide til hvad de skal hedde.

Så hvis du har en CLIO dos version. Kan jeg få dig til at lave en liste over de filer du har i dit CLIO40 bibliotek.

Den nemmeste måde at gøre det på er at stille sig i C:\clio40 og derefter skrive dir > c:\clio.txt

Denne fil (Clio.txt) som ligger på c:\ vil jeg meget gerne modtage !!! Please.

Jeg har prøvet at skrive til Clio i Italien, men ingen svar.

Hilsen
Meil

Til top Vis meil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meil

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hej Meil,

Jeg har DOS Clio installeret på en gammel PC. Den er ikke sådan lige at få startet op men jeg skal prøve her i løbet af week-enden.

Du ved vel godt, at du skal kortslutte ind- og udgange (med et RCA-kabel) når der kalibreres?

meil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Hej Jan, vi kender egentlig godt hinanden. Jeg har tidligere været medlem hos Herlev Hi-Fi klub. Og du har også lavet en besøgsartikel hos mig for mange mange år siden. (november 1990)

Jeg kender mit CLIO udstyr rimelig godt. Problemet er bare at kanal A ikke har det så godt. Den virker men kan ikke lide høje niveauer. Så det går galt under kalibreringen. Kanal B fungere fint. Men den bliver desværre ikke brugt til kalibrering.

Hvis jeg kunne kalibrer med kanal B i stedet, så havde det løst sig selv, men det ved jeg ikke, hvordan jeg får den til ?

Jeg vil være meget taknemmelig for en fil oversigt. Og giv dig bare tid. Jeg har bakset med det CLIO kort i snart flere måneder.

Jeg har også prøvet at reparere det, men jeg tror at fejlen befinder sig i digital-delen. Og det er ikke min stærke side.

Hilsen
Mogens

meil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2005 kl. 06:31 | IP-adresse registreret  

Hej Jan, det betyder ikke så meget mere alligevel. Jeg har bestilt en opgradering af mit gamle CLIO ISA kort til et PCI i stedet.

Reparationen kostede 122 euro. Og en opgradering 599 euro.

Det bliver jo heller ikke nemmere med tiden at finde en computer med ISA. Og i opgraderingen følger CLIO-Win 7.0 med. Og den glæder jeg mig til at leje med.

Hilsen
Meil

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Hej Meil,

Beklager jeg ikke vendte tilbage. Jeg havde et HD crash og mistede en masse mail-adresser samt var uden PC i flere uger. Derefter kom jeg helt bort fra det.

Glad for at du har fået løst problemer. Måske jeg også skulle tage mig sammen til en opgradering? P.t sidder CLIO på en GAMMEL Pentium 70 med Win 98! (der kører UTROLIGT langsomt).

meil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Hej Jan. opgraderingen er ikke helt billig, med vat, fragt osv. endte den helt oppe på 758 euro.

Men så igen, den gamle jeg havde var nu heller ikke billig.

Min gamle pc kan nu efter mange års tjeneste endelig gå pension.

Det var en Compaq Portable, en 486 cpu med farveskærm.

Men skærmen gik på et tidspunkt, så jeg skulle alligevel have skærme med når jeg var ude og måle hos folk.

Min Compaq kørte rent DOS. Jeg kunne slet ikke få CLIO til at virke under Windows.

Jeg ved godt at der eksistere mange andre måleprogrammer, der bruger lydkortet i computeren. Men jeg kender ikke rigtig nogen, som har haft det held med dem.

Skal for øvrigt snart i gang med næste højtalere projekt. Men jeg kan bare ikke finde ud af hvad jeg skal bygge.

Nogle af de enheder jeg har liggende er:

2 stk. Peerless XLS 10” med 4 slaver.
4 stk.
C-Quenze 15H
2 stk. SS R29

Jeg går meget op i design og kan godt lide en udfordring når det gælder kabinettet.

De former jeg kigger på er, Audio Physics, Dynaudio og selvfølgelig Sonus Faber. Men som sagt så ved jeg ikke hvad det ender med. Jeg kunne også finde på at købe fire SS W22 men ved ikke om jeg får brug for dem.

Hilsen
Mogens

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Er tiden ikke ved at løbe fra disse målesystemer baseret på speciel hardware som skal købes til (sky)høje priser ? Hvilke målinger kan man uddføre med CLIO som ikke kan udføres med f.eks. dette program http://www.etfacoustic.com som benytter et standard lydkort ? PCI standarden er jo også ved at blive afløst af en ny standard, så hvor længe kan det nye system egentlig forventes at holde?
Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

meil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2005 kl. 06:55 | IP-adresse registreret  

Hej Nesdam, jeg er godt klar over, at tiden er ved at løbe fra mit CLIO måleudstyr. Og det er korrekt, det er meget dyrt.

Meget dyrere end det burde være, når man kigger på hvad man egentlig får. Men sådan er det ofte med custom-kort, der bliver lavet i små serier.

Men så igen, firmaer tager den pris de kan tage for det, så længe der er købere til det.

PCI vil være til stede længe endnu. Bevares der er kommet PCI-express. Men det er kun for specielle kort, der har brug for mere båndbredde end PCI eller AGP kan tilbyde.

Det som er lidt pudsigt med PCI-express er, at det er et markedsføring tricks for at få pc-brugerne til at opgradere.

Sådan som verden er i dag. Så performer et PCI-express grafikkort ikke bedre end et kort der køre AGP-4. Det er ikke en fejl, der skal står AGP-4.

Nå det var en sidebemærkning.

Hilsen
Meil

Jens J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Hej Mail

Jeg har også den gamle DOS/ISA kort version. Hvor har du købt din opgradering til WIN/PCI ?

mvh Jens

Til top Vis Jens J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens J

meil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Hej Jens.

Købte det direkte hos Audiomatica i Italien. www.cliowin.com

Jeg bestilte det tirsdag aften og fik det her til morgen med DHL.
Det er sku hurtigt.

Men hvis du skal opgradere, så skal de have dit gamle ISA kort inden.

Alt i alt en fin service, hvor jeg var i e-mail kontakt med dem flere gange fordi jeg først havde sendt det gamle til rep.

Hilsen
Meil

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes