Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 17:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Zapsolute indgangssignal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Er rendt ind i et irriterende problem. Byggede for 7 år siden et sæt Zapsolute monotrin fra LC Audio. Denne kan køre (pseudo) balanceret og med alm. rca bøs. Dengang valgte jeg at køre balanceret, da min forforstærker var balanceret. Der blev derfor, som beskrevet i byggevejledningen, iloddet 2 stk modstande på 301E. Nu har jeg så solgt min forforstærker og skal så køre med alm. phonoindgang. Ledningerne på printet havde jeg forberedt, så det var blot at lodde dem på stikket. Problemet er nu at signalet er alt for svagt. Ifølge min byggebog skal de 2 modstande på 301E udskiftes med en lus og en modstand på 10K. Det passer så også fint med standarden. Men at pille hovedprintet ud og lodde på et dobbeltsidet print, er temmelig besværligt. Derfor: Er der en anden løsning ? Mit eget umiddelbare bud, er at sætte en modstand på 10K i serie med phonobøsningen ?
Er det skudt ved siden af ?

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 14 Juli 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Jeps... det er skudt ved siden af... Du skal have afmonteret de 2 gamle 301 ohms modstande, og i med en lus og en 10k som beskrevet. Ellers kommer det IKKE til at fungere.

Det er ikke så svært endda at lodde de gamle ud. Tag det stille og roligt og meget forsigtigt, så sker der ikke noget me printet. Du kan evt klippe de to modstande i den ene ende. Det gør det lidt lettere at lodde et ben ud, hvis ikke det sidder fast i den anden ende.

Ellers er der helt sikkert folk herinde der er villige til at hjælpe... Jeg vil gerne, men du skal selv komme med ampen....

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes