Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Bredbafle projekter? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hey,

Hvordan går det med de bredbafle projekter der var igang ? Jeg selv mangler at få mine basenheder (4x18W) hjem. Mit udkast til design er mere eller mindre på plads, dog vil placeringen af enheder nok flytte sig en lille smugle.

Elysium Grandis

Jeg har fået noget nyt software som jeg nok skal vise jer når jeg lige får tid. Det er nemlig super smart. Det er det der gør at enhedernes placering kan ændre sig lidt. Tror jeg deler kabinettet op inden i, da de to enheder kun skal have omkring 70liter basrefleks (køber coated udgaver, har ikke t/s på dem endnu, så har regnet med den alm indtil nu). Opdelingen gør også at jeg kan placerer enhederne bedre, i forhold til resonanser inden i kassen.

Håber jeg får tid i aften til lige at tage lidt screenshots og skrive lidt tekst til det software, så i kan se hvad det er. Og nej, jeg sælger det ikke, der er tale om at Euroguard skal importerer det, så jeg har intet med det at gøre andet end jeg syntes det er smart.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Jeg går i gang i sommerferien. Jeg har enhederne - billige fuldtoner samt 2 løse magnetsystemer til lidt forsøg med hjemmelavede membraner.

Design er jeg ikke kommet til endnu. Men det vil blive inspireret af en selvbygger der har eksperimenteret en del med placering af enheder på brede bafler.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Hey,

Er det Point 75 af Troels du har kigget på ? Det er spændende hvornår han kommer igang med den store han arbejder på.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Næ, det er det nu ikke. Tror det er en amerikans gut. Har ikke linket på denne computer. Skal se om jeg kan finde det når jeg kommer hjem.

Han har lavet en masse målinger med symmetris vs. assymetrisk placering og flere forskellige baffelbredder med samme enheder.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 Juni 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Hej syncroniq

Ja - det går fint med mit projekt, bare ikke så hurtigt som man kunne tænke sig  Designet er på plads, men ham der skal lave mine arbejdstegninger er taget 3 uger til Italien.

Mit "VIBES" projekt kan følges her: http://www.stolberg-audio.dk/index-filer/Page485.htm

Hilsen LAST

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes