Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 12:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Diffuser i kontrolrum (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vandlaas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 30 August 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Er ved at bygge hjemmestudie, og mangler et godt og frem for alt BILLIGT matteriale til at gøre lyden diffus i kontrolrummet. Dette forum er jo ikke lige precist et sted at spørge til musik-produktions gear, men dette handler jo om at skabe de bedste betingelser for mit "sweetspot" for 2 nærfelts studiemonitorer.   -Er det da ikke det i ved noget om???

Som sagt jeg skal bruge noget "æggebakke" skum ell. lign. Er der nogen der ved hvor jeg kan købe dette, og hvad der er billigt. Det jeg har set på har været tåbeligt dyrt, dvs. 300-900 kr/m2.

Tak 

Til top Vis vandlaas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vandlaas
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 30 August 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Du kan jo købe dig et par sættekasser, og fylde alverdens smånips i rummene.

Det giver da lidt dæmpning, men måske har du brug for mere?
Jeg bruger det selv i min stue, da jeg har en del små figurer, der alligevel fortjener at stå fremme.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
vandlaas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 30 August 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Jeg ved sgu ikke rigtigt.... Havde nok mere forestillet mig et eller andet skum-agtigt matteriale jeg kunne klæbe på væg og loft.
Til top Vis vandlaas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vandlaas
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 30 August 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Prøv at se på tåden "Olsen's stereo" - han dæmper løs...
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 06 September 2005 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

ellers prøv og kør ud til q-sound, der købte jeg 2 plader a ca. 110cm x 50cm for 200kr.. de var udformet som æggebakker.. men prøv og ring inden
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 06 September 2005 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Har selv købt en skum-madras med "pyramider" på den ene side hos en skumhandler. 90x200cm kostede 290kr. inkl. moms.

Ellers har www.audiomobil.dk plader på 90x40 cm til 28kr stykket, men de er ret tynde.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes