Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 16:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Volumekontrol (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 30 August 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

leder efter et rigtig godt potentiometer. det skal bruges direkte fra en RIAA til effektforstærker. Tænker lidt på en Alps RK50, men kan ikke finde nogen forhandler.

Til top Vis Chewbacca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chewbacca
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3141
Sendt: 30 August 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Billigste forhandler jeg kender af RK50 er den her: http://
stores.ebay.com/Familygate Har købt fra ham nogen gange uden
problemer. Svarer mails på engelsk og tager paypal


/U. - som nok godt kunne klare sig med et RK40 til 1/10 af prisen...


__________________
DIY-blog
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 30 August 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

skal jeg ikke vælge 10 Kohm når det er direkte fra RIAA til effektforstærker?
Til top Vis Chewbacca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chewbacca
 
Mulleblop
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 256
Sendt: 30 August 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

 

Für einen guten cd, oder Universalplayer stellt ein Vorverstärker oftmals

nichts anderes als einen unter Umständen klangschädlichen Umweg dar.

stereoplays Selbstbauprojekt sorgt für die optimal kurze stereo-Verbindung.

 

set i stereoplay 7/2005 side 118-121 , der er flere forslag, udførsel osv.

 

 

Til top Vis Mulleblop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulleblop
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3141
Sendt: 30 August 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

10k er standardværdien for en passiv preamp, så det er nok et godt
bud


/U.

__________________
DIY-blog
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
Mr. Ice
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 30 August 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt mit hos:

http://electronics.dantimax.dk/

Ice



__________________
QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Nu-Vista 800.2, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Nordost Frey2 højttalerkabel.
Til top Vis Mr. Ice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Ice
 
soxen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 717
Sendt: 31 August 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Mr. Ice skrev:

Jeg har købt mit hos:

http://electronics.dantimax.dk/

Ice



Det samme har jeg, kanon kvalitet til prisen. Jeg er iøvrigt ved at bygge en komplet forforstærker fra Dantimax.
 

__________________
| DIY Audio |
Til top Vis soxen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soxen
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 31 August 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Chewbacca skrev:

leder efter et rigtig godt potentiometer. det skal bruges direkte fra en RIAA til effektforstærker. Tænker lidt på en Alps RK50, men kan ikke finde nogen forhandler.

Hej der !

Et lille kik her, jeg kan kun sige at det rykker  man kan også bruge andre tyber ( Noble 10Kom ) det brugte jeg før, det du ser er en sjont regulering det kaller man det med modstandene, når man ligger 3-4 ved siden af hinanden er der bedre genemgang.

 

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
Chewbacca
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 31 August 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

tak for svarene, er der nogen der kender en god rør-RIAA gerne med MC indgang?
Til top Vis Chewbacca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chewbacca
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes