Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 00:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Strøm til ICEpower 500A (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 03 September 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Hej med jer...

Jeg går og leder efter noget jeg kan spende i måsen på min sub.
Min idé hele tiden var bare og tage en gammel NAD forstærker og lade den køre showet...

Nu er jeg så blevet tilbudt en ICEpower 500A mondul som jo også kunne klare ærterne ...

Men hvor meget arbejde ligger der i det ?
Jeg ved der skal en form for PSU forand 500A'en men hvordan for man fat iden / Bygget sådan en ? Hvad koster sådan noget og hvor køber man det.
Til top Vis beol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beol Besøg beol's Websted
 
Mr. Ice
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 03 September 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Spørgsmålet er om du overhovedet bør kaste dig ud i sådan et projekt uden "professionel" hjælp ! Det lyder ikke som om du har roddet så meget med selvbyg så du skal finde en der kan hjælpe dig.

500A modulet skal bruge to forsyningsspændinger: en +/-12VDC del samt en 42-80VDC del.

På B&O's hjemmeside kan du finde link til download af data på modulerne.

Som sagt, hvis ovenstående er volapyk - så søg hjælp.

Ice 



__________________
QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Nu-Vista 800.2, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Nordost Frey2 højttalerkabel.
Til top Vis Mr. Ice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Ice
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 03 September 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Hvis den hedder ICEpower 500 ASP, og din sub er passiv, kan du bare sætte den til for så er strømforsyningen indbygget.

Opdateret. TAK



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1595
Sendt: 03 September 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Så hedder de vel ikke ICEpower 500A ASP, men ICEpower 500ASP.
Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257
 
Mr. Ice
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 03 September 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Ja, nemlig ja!

__________________
QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Nu-Vista 800.2, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Nordost Frey2 højttalerkabel.
Til top Vis Mr. Ice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Ice
 
Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 03 September 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Mr. Ice:"Som sagt, hvis ovenstående er volapyk-så søg hjælp" Det er jo også det han prøver på. Går selv i tankerne at bygge en Ice power 500A. Har for kort tid siden bygget en Zappulse med 3 kanaler til mit sorround. Men jeg kan heller ikke flikke en Ice strømforsyning sammen uden et diagram. Har du et sådant, samt forslag til konstruktionen, vil det være meget velkomment !

__________________
Mvh. Frank K.
Til top Vis Fiddoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiddoo
 
beol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 03 September 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Fiddoo skrev:
Det er jo også det han prøver på. 


Yes du har ret... jeg forstår godt hvad du mener når du siger det men Jeg har ikke teknisk snilde til og brygge sådan en sammen ..

Mit håb var lidt og finde en samlselv løsning som jeg kunne betale ved kasse 1 og så lode det sammen ...

Til top Vis beol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beol Besøg beol's Websted
 
Mr. Ice
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 03 September 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Start med at gå ind på:

http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw2025.asp

og hent de to PDF filer.

Så må vi tage den derfra.......

Ice



__________________
QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Nu-Vista 800.2, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Nordost Frey2 højttalerkabel.
Til top Vis Mr. Ice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Ice
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 03 September 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Prøv også dette link.

Strømforsyning for Icepower 500A. 1044 dkr.  
85V DC + 2 x 12V DC - 500VA 

http://www.cadaudio.dk/forstkits.htm



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 03 September 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Prøv også dette link.

Strømforsyning for Icepower 500A. 1044 dkr.  
85V DC + 2 x 12V DC - 500VA 

http://www.cadaudio.dk/forstkits.htm



Det var tilfølig også en løsning... selv om det ikke er så sjovt
Jeg fårstår denne del :

men det er selve psu'en jeg ikke helt kan mestre....

Til top Vis beol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beol Besøg beol's Websted
 
Mr. Ice
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 03 September 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

1044,- for en ICE forsyning lyder som en OK pris (hvis den ellers er til noget!) - det bliver hurtigt dyrt med trafo lytter o.l..

Hvis du vil rode med det selv skal du bruge følgende:

1.: 500VA trafo med en sekundær spænding på omkring 55VAC - det giver ca. 80VCD efter filteret. Så skal du bruge en 35A bro og så mange 100VDC lytter som du har råd til - sådan da. Jeg har selv omkring 40000µF/100VDC i min stereo version.

2.: Lille trafo med sekundær spænding på 2x12VAC efterfulgt af en +/-12VDC regulering - sådan én må man kunne få som selvbyg et eller andet sted. Jeg har lavet min regulering selv og sat yderligere 2x40000µF/40VDC bagefter.

Så skal det bare tilsluttes !

Mine moduler har jeg monteret i et kabinet fra en Classic 8.0 Amp som jeg har købt hos Ardency - så ser det lidt mere prof ud.

God fornøjelse !

Ice

  



__________________
QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Nu-Vista 800.2, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Nordost Frey2 højttalerkabel.
Til top Vis Mr. Ice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Ice
 
Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 03 September 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Mr Ice. Takker for dine fine indlæg. Nu lysner det i øst 

__________________
Mvh. Frank K.
Til top Vis Fiddoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiddoo
 
Kim2004
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 229
Sendt: 03 September 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg følger jeres indlæg med stor spænding, da jeg selv er ved at få fingre i fire 500A moduler. Til dem får jeg fire 300W trafo'er, fire bro'er, og fire 15000 mikro Farad 100V DC lytter. Jeg går ud fra, at det ikke er helt ved siden af. Jeg skal så også selv have bygget +/-12V DC forsyningen. I den sammenhæng tænker jeg en del på, om det var bedre at investere i færdige switch mode forsyninger i stedet?

Mvh. Kim

 

Til top Vis Kim2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim2004
 
Kim2004
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 229
Sendt: 04 September 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Er der slet ikke nogen, der har en mening om switch mode strømforsyninger versus traditionelle forsyninger med ringkernetrafo?

Så vidt jeg har hørt, kan en forstærker med en ringkernetrafo være lidt "upræcis", men den skulle være bedre til at levere den nødvendige strøm end switch mode forsyninger, hvis den altså er dimensioneret ordentligt.

Til top Vis Kim2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim2004
 
Mr. Ice
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 04 September 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at en god switch mode kan slå en traditionel forsyning - problemet er bare at finde sådan én, og det er jo ikke just noget man sådan lige banker sammen hjemme ved køkkenbordet.

Derfor holder jeg mig stadig til store trafoer og masser af lytter.

Men, jeg er åben for forslag.

Ice



__________________
QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Nu-Vista 800.2, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Nordost Frey2 højttalerkabel.
Til top Vis Mr. Ice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Ice
 
Kim2004
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 229
Sendt: 04 September 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Mr. Ice:

Hvad med de her switch mode forsyninger:

http://cadaudio.dk/psupricelist.htm

De er forholdsvis billige, meget lette at gå til (man skal ikke rigtigt lave noget selv). Det virker fristende, men hvis de er dårligere end traditionelle forsyninger, så kan det jo være lige meget...

Mvh. Kim

Til top Vis Kim2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim2004
 
beol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 04 September 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Mr. Ice skrev:

1044,- for en ICE forsyning lyder som en OK pris (hvis den ellers er til noget!) - det bliver hurtigt dyrt med trafo lytter o.l..

Hvis du vil rode med det selv skal du bruge følgende:

1.: 500VA trafo med en sekundær spænding på omkring 55VAC - det giver ca. 80VCD efter filteret. Så skal du bruge en 35A bro og så mange 100VDC lytter som du har råd til - sådan da. Jeg har selv omkring 40000µF/100VDC i min stereo version.

2.: Lille trafo med sekundær spænding på 2x12VAC efterfulgt af en +/-12VDC regulering - sådan én må man kunne få som selvbyg et eller andet sted. Jeg har lavet min regulering selv og sat yderligere 2x40000µF/40VDC bagefter.

Så skal det bare tilsluttes !

Mine moduler har jeg monteret i et kabinet fra en Classic 8.0 Amp som jeg har købt hos Ardency - så ser det lidt mere prof ud.

God fornøjelse !

Ice

  



Nu skriver du jo lidt om hvad jeg skal regne med at 80v træker af A
Men hvormeget skal jeg så regne med 12v'en skal "hive" ?
Til top Vis beol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beol Besøg beol's Websted
 
Mr. Ice
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 04 September 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke huske hvad der står på min trafo, men måske Kim kan hjælpe - han har nogle trafoer liggende.

Ice



__________________
QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Nu-Vista 800.2, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Nordost Frey2 højttalerkabel.
Til top Vis Mr. Ice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Ice
 
Kim2004
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 229
Sendt: 04 September 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har godt nok nogle trafo'er liggende, men der står ikke noget om, hvor meget strøm jeg kan trække fra dem. Jeg har dog fra databladet over 500A modulet læst, at modulet trækker ca. 200mA strøm fra 12V spændingsforsyningen.

Mvh. Kim

Til top Vis Kim2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim2004
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes