| Forfatter |
|
beol Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer...
Jeg går og leder efter noget jeg kan spende i måsen på min sub.
Min idé hele tiden var bare og tage en gammel NAD forstærker og lade den køre showet...
Nu er jeg så blevet tilbudt en ICEpower 500A mondul som jo også kunne klare ærterne ...
Men hvor meget arbejde ligger der i det ?
Jeg ved der skal en form for PSU forand 500A'en men hvordan for man fat
iden / Bygget sådan en ? Hvad koster sådan noget og hvor køber man det.
|
| Til top |
|
| |
Mr. Ice Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet er om du overhovedet bør kaste dig ud i sådan et projekt uden "professionel" hjælp ! Det lyder ikke som om du har roddet så meget med selvbyg så du skal finde en der kan hjælpe dig.
500A modulet skal bruge to forsyningsspændinger: en +/-12VDC del samt en 42-80VDC del.
På B&O's hjemmeside kan du finde link til download af data på modulerne.
Som sagt, hvis ovenstående er volapyk - så søg hjælp.
Ice __________________ QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Nu-Vista 800.2, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Nordost Frey2 højttalerkabel.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den hedder ICEpower 500 ASP, og din sub er passiv, kan du bare sætte den til for så er strømforsyningen indbygget.
Opdateret. TAK
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så hedder de vel ikke ICEpower 500A ASP, men ICEpower 500ASP.
|
| Til top |
|
| |
Mr. Ice Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, nemlig ja!
__________________ QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Nu-Vista 800.2, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Nordost Frey2 højttalerkabel.
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Ice:"Som sagt, hvis ovenstående er volapyk-så søg hjælp" Det er jo
også det han prøver på. Går selv i tankerne at bygge en Ice power 500A.
Har for kort tid siden bygget en Zappulse med 3 kanaler til mit
sorround. Men jeg kan heller ikke flikke en Ice strømforsyning sammen
uden et diagram. Har du et sådant, samt forslag til konstruktionen, vil
det være meget velkomment !
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
beol Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiddoo skrev:
| Det er jo
også det han prøver på.
|
|
|
Yes du har ret... jeg forstår godt hvad du mener når du siger det men
Jeg har ikke teknisk snilde til og brygge sådan en sammen ..
Mit håb var lidt og finde en samlselv løsning som jeg kunne betale ved kasse 1 og så lode det sammen ...
|
| Til top |
|
| |
Mr. Ice Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Start med at gå ind på:
http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw2025.asp
og hent de to PDF filer.
Så må vi tage den derfra.......
Ice __________________ QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Nu-Vista 800.2, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Nordost Frey2 højttalerkabel.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beol Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var tilfølig også en løsning... selv om det ikke er så sjovt 
Jeg fårstår denne del :

men det er selve psu'en jeg ikke helt kan mestre....
|
| Til top |
|
| |
Mr. Ice Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
1044,- for en ICE forsyning lyder som en OK pris (hvis den ellers er til noget!) - det bliver hurtigt dyrt med trafo lytter o.l..
Hvis du vil rode med det selv skal du bruge følgende:
1.: 500VA trafo med en sekundær spænding på omkring 55VAC - det giver ca. 80VCD efter filteret. Så skal du bruge en 35A bro og så mange 100VDC lytter som du har råd til - sådan da. Jeg har selv omkring 40000µF/100VDC i min stereo version.
2.: Lille trafo med sekundær spænding på 2x12VAC efterfulgt af en +/-12VDC regulering - sådan én må man kunne få som selvbyg et eller andet sted. Jeg har lavet min regulering selv og sat yderligere 2x40000µF/40VDC bagefter.
Så skal det bare tilsluttes !
Mine moduler har jeg monteret i et kabinet fra en Classic 8.0 Amp som jeg har købt hos Ardency - så ser det lidt mere prof ud.
God fornøjelse !
Ice
__________________ QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Nu-Vista 800.2, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Nordost Frey2 højttalerkabel.
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr Ice. Takker for dine fine indlæg. Nu lysner det i øst
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
Kim2004 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 03 September 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg følger jeres indlæg med stor spænding, da jeg selv er ved at få fingre i fire 500A moduler. Til dem får jeg fire 300W trafo'er, fire bro'er, og fire 15000 mikro Farad 100V DC lytter. Jeg går ud fra, at det ikke er helt ved siden af. Jeg skal så også selv have bygget +/-12V DC forsyningen. I den sammenhæng tænker jeg en del på, om det var bedre at investere i færdige switch mode forsyninger i stedet?
Mvh. Kim
|
| Til top |
|
| |
Kim2004 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ikke nogen, der har en mening om switch mode strømforsyninger versus traditionelle forsyninger med ringkernetrafo?
Så vidt jeg har hørt, kan en forstærker med en ringkernetrafo være lidt "upræcis", men den skulle være bedre til at levere den nødvendige strøm end switch mode forsyninger, hvis den altså er dimensioneret ordentligt.
|
| Til top |
|
| |
Mr. Ice Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at en god switch mode kan slå en traditionel forsyning - problemet er bare at finde sådan én, og det er jo ikke just noget man sådan lige banker sammen hjemme ved køkkenbordet.
Derfor holder jeg mig stadig til store trafoer og masser af lytter.
Men, jeg er åben for forslag.
Ice __________________ QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Nu-Vista 800.2, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Nordost Frey2 højttalerkabel.
|
| Til top |
|
| |
Kim2004 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Ice:
Hvad med de her switch mode forsyninger:
http://cadaudio.dk/psupricelist.htm
De er forholdsvis billige, meget lette at gå til (man skal ikke rigtigt lave noget selv). Det virker fristende, men hvis de er dårligere end traditionelle forsyninger, så kan det jo være lige meget...
Mvh. Kim
|
| Til top |
|
| |
beol Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Ice skrev:
1044,- for en ICE forsyning lyder som en OK pris
(hvis den ellers er til noget!) - det bliver hurtigt dyrt med trafo
lytter o.l..
Hvis du vil rode med det selv skal du bruge følgende:
1.: 500VA trafo med en sekundær spænding på omkring 55VAC - det
giver ca. 80VCD efter filteret. Så skal du bruge en 35A bro og så
mange 100VDC lytter som du har råd til - sådan da. Jeg har selv omkring
40000µF/100VDC i min stereo version.
2.: Lille trafo med sekundær spænding på 2x12VAC efterfulgt af en
+/-12VDC regulering - sådan én må man kunne få som selvbyg et eller
andet sted. Jeg har lavet min regulering selv og sat yderligere
2x40000µF/40VDC bagefter.
Så skal det bare tilsluttes !
Mine moduler har jeg monteret i et kabinet fra en Classic 8.0 Amp som jeg har købt hos Ardency - så ser det lidt mere prof ud.
God fornøjelse !
Ice
|
|
|
Nu skriver du jo lidt om hvad jeg skal regne med at 80v træker af A
Men hvormeget skal jeg så regne med 12v'en skal "hive" ?
|
| Til top |
|
| |
Mr. Ice Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke huske hvad der står på min trafo, men måske Kim kan hjælpe - han har nogle trafoer liggende.
Ice __________________ QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Nu-Vista 800.2, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Nordost Frey2 højttalerkabel.
|
| Til top |
|
| |
Kim2004 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har godt nok nogle trafo'er liggende, men der står ikke noget om, hvor meget strøm jeg kan trække fra dem. Jeg har dog fra databladet over 500A modulet læst, at modulet trækker ca. 200mA strøm fra 12V spændingsforsyningen.
Mvh. Kim
|
| Til top |
|
| |