Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 12:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hvordan skal Finishen være på mine HT’er? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 03 September 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

hey..

Har i tankerne at lægge finér uden på spånpladen, men hvor kan man købe finér? evt. link!!..

Regner så med at lægge kork på fronten af min "top" for at få undersænket diskanten og mellemtonen..  skal lige siges at jeg har en "bund" (2 * 8" bas) og en "top" i hver side!! og der kommer front stof på både bund og top!!

og hvordan sætter man finér på? noget specielt lim eller anden metode man skal bruge?

Kom gerne med erfaring, gode råd og/eller nogle andre gode ideer til finishen af HT'erne
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 
Brisse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 04 September 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Brisse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brisse
 
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 04 September 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

ja, men syntes ikke jeg har kunnet finde noget
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 
dytti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 November 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 495
Sendt: 04 September 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Når du har fundet noget finer (kig evt i tlfbogen) er een mulighed at bruge almindelig trælim.

Spred det ud med en tandspartel - både på finer og kabinet. Lad limen tørre. Sæt fineren på kabinettet, og pres fineren på med et varmt strygejern (pas på temperaturen, du skulle jo nødigt brænde fineren).

Limen klæber igen, når den får varme.



__________________
Må vellyden dale over jer
Til top Vis dytti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dytti Besøg dytti's Websted
 
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 04 September 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Tror Jeg sætter Vinyl finer på, da det er MEGET Billigere!!

Men er der nogen her inde der ved hvordan det gøres?
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 
subw00fer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Konto lukket af admin

Bruger siden: 01 Juni 2005
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 04 September 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

nej
Til top Vis subw00fer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af subw00fer
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3704
Sendt: 05 September 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Dne vinyl-finer du refererer til, er det ikke de ruller man kan købe i Bauhaus, Silvan, mallerbutikker etc.?

For det er meget nemt at arbejde med.

Sørg blot for at overfladen er helt jævn og tør, før du sætter det på. Hjørner er det sværeste, og der er ikke andet at gøre end at have tålmodighed, og være så præcis med hobbykniven som muligt.

Vælger man den vinyl med marmor-effekt, har jeg haft fine eksempler med at klistre det på en let ujævn overflade. Det giver marmor-effekten større realisme.

Men vil dog kraftigt pointere at, det kan måske snyde MEGET ukyndige til at tro, det er ægte vare, men personligt kan jeg se hvad det er på meget lang afstand.


__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Flames
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 15 September 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Okay.. men regner med at sætte sådan noget Vinyl Finer på.. Tror også nok det er det de har i Bauhaus! har Silvan eller Jem & Fix det ikke også 
Til top Vis Flames's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes