Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 21:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Selvbyg af subamp?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
akapass
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 04 September 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere beskrevet lidt planer for en DIY sub til stuen, og efterlyst lidt info vedr. forstærkere.

Hvad jeg havde glemt fuldstændig, var min oldgamle Technics SU-V9 integrede forstærker. Den har fået lidt tæsk gennem sit lange liv, og er ikke så køn mere. Alle kontakter og alt print trænger til en seriøs rensning, og så slog det mig, om det ikke var en mulighed at bygge indmaden over i et custommade chassis, der er lavet efter de mål jeg har brug for?

Der må findes nogle af jer drenge og piger der har rodet med et lign. projekt før, eller har viden nok til at guide lidt.

Alt input modtages med kyshånd!

Venligst, Patrick...

Til top Vis akapass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akapass Besøg akapass's Websted
 
Tekko
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 57
Sendt: 05 September 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Bygg med en icepower 1000asp modul, lättare kan det inte bli och din sub kommer att låta bättre än den någonsin gjort förr.
Til top Vis Tekko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tekko
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 05 September 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Bortset fra normale mennesker ikke kan købe ASP modulerne er det et godt forslag. Der findes dog også andre selvbyg ting.

En færdig konstruktion der er meget billig er Hypex UcD hos www.frequence.dk

 

 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
akapass
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 05 September 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Jes jes... men hvis jeg kan spare 6K, så er det mere interessant. Technics forstærkeren har en god kraftig strømforsyning, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at den kan trække det den skal.

Det min forespørgsel går på, er hvorvidt man relativt let (kan fint lodde) kan bygge indmaden over i et custommade chassis, eller om det er helt umuligt.

Umiddelbart ser jeg intet problem i det, men der kan jo være faktorer jeg har overset.



__________________
/Patrick aka. Akapass\
\Se hjemmebiffen her/
Til top Vis akapass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akapass Besøg akapass's Websted
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 05 September 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Læste ikke ordentligt efter. Du skal bruge kabinet og elektronisk delefilter. Selve forforstærkerdelen har du ikke brug for. Hvis du er lidt elektronikkyndig, og forforstærker er rimelig separat på printet, kan den sikkert nemt pilles fra.

Kabinet og filter vil løbe op i ca. 1000 kr. Kan du selv lave alt og har adgang til billige materialer, kan det gøres lidt billige. Selv har jeg kun erfaring med bygning af forstærkere fra bunden, men dog i hjemmebyggede kabinetter.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3141
Sendt: 05 September 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Kan du skyde nogen billeder af dyret (både ind- og udvendigt) så vi
kan hvad vi er oppe imod?


/U.

__________________
DIY-blog
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
akapass
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 05 September 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

@Kjeldsen: Det var netop et sådant svar jeg fiskede efter...

@Carrotman: Det vil jeg gøre...

Imidlertid er der et link til forstærkeren samt lidt specs her:
http://www.oaktreeent.com/Stereo_Amps_and_Pre-Amps.htm

Søg i browseren på SU-V9 og I finder forstærkeren ca. nede midt på siden.

Tak for svarene nach weiter.



__________________
/Patrick aka. Akapass\
\Se hjemmebiffen her/
Til top Vis akapass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akapass Besøg akapass's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes