Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Min første Selv bygget Subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Technotrolden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2005
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 07 September 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

hey jeg skal til og Bygge min første subwoofer og jeg skal bruge Hjælp jeg ved godt hvor stor den skal være har lavet kassen og skal snart ud og købe Enheder 2 x 12" hvis jeg sætter to skal den så have delfilter eller noget

 

Mvh Technotrolden

Til top Vis Technotrolden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Technotrolden
 
Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 908
Sendt: 07 September 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Ja der skal delfilter på lige meget om det er en eller to enheder, medmindre du benytter en disideret subforstærker som har delfilter.

Nicolai



__________________
Mine Film
Min Biograf
Til top Vis Nicolai18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai18
 
Technotrolden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2005
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 07 September 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

hey igen og tak fordi du har skrevet til mig jeg skal lige spørge dig om noget

jeg sætter 2 x 12" tommer bass i og den skal ikk køre højtaler over den, jeg skal bare sætte den til stero anlæg,

hvad skal jeg købe andet en 2 Enheder og Subwoofer delfilter. bananstik/skrueterminaler til, skal der være 2 eller 4

Til top Vis Technotrolden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Technotrolden
 
dytti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 November 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 495
Sendt: 08 September 2005 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge på denne side. Her er god hjælp til førstegangsbyggeren.

http://www.diysubwoofers.org/

 



__________________
Må vellyden dale over jer
Til top Vis dytti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dytti Besøg dytti's Websted
 
Technotrolden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2005
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 08 September 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

hey dytti jeg skal bruge noget på dansk hvis du kan finde noget jeg har prøvet
Til top Vis Technotrolden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Technotrolden
 
torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1309
Sendt: 09 September 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

HVordan fandt du ud af at kassen skal være så stor som du har bygget den ?

Hvilken 12" ved du der passer i og hvorfor ?

Hvad ønsker du af din sub ?

Hvilken pris klasse er du ude efter ?

Ved du selv hvad du har gang i ?

Det kunne lyde som om at du ikke helt har styr på det, og det er ikke helt så simplet som jeg tror at du tror.

/ venligt ment



__________________
Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 09 September 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

kig ind hos www.Q-sound.dk eller www.DanskAudioTeknik.dk og hør efter løsninger med indbygget forstærker. (Hypex)

Hvis du sætter 2 12" i en færdig kasse uden elektronisk kompensation får du INGEN bas!

held og lykke

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Technotrolden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2005
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 09 September 2005 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

hey torkild jeg har bygget et kabinet hvor der er plads til 2 x 12" tommer på 50 liter og de enheder jeg køber skal bruge 48 liter men jeg skal ikke bruge den subwoofer til så meget jeg vil bare gerne lære hvordan man bygger en subwoofer jeg har 2 enheder fra en butik med tegninger og det hele der er kune ting jeg skal havde hjælp til hvis nogen gider at hjælpe mig

jeg skal købe 2 x 12" og en terminal eller noget og så Subwoofer delefilter.

nogen sige jeg skal bruge subwoofer forstørker i den, så jeg ringe til nogen i en butik og spurgte om jeg skule bruge subwoofer forstærker, de sagde kun hvis  jeg skulle havde andre højtalere over ikke hvis den skulle lige i Mit anlæg/forstærker. og jeg vil heller ikke ha at jeg kan ændre på bass bag på subwoofer den skla bare køre som andre subwoofer. hvor man bare sætter 2 stik i så køre den   

Til top Vis Technotrolden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Technotrolden
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes