| Forfatter |
|
Brisse Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 14 September 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har luret lidt på om man kunne bruge "the bastard" til en lille hovedtelefonforstærker?
Som den er på diagrammet, har den en forstærkning på 4 gange - jeg ved ikke om det er nok, men det kan ændres (ved bare ikke hvordan - rør er ikke min stærke side). Ved heller ikke hvordan det ser ud med udgangsimpedansen

Nogen der har et par gode forslag til hvordan man kan gøre bæstet mere hovedtelefonvenligt? Det kunne jo være lækkert at undgå en trafo i udgangen.
/Brian
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 14 September 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallooo ! Prøv lige at læse det her:
Her kan registrerede brugere fremvise deres DIY projekt.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 14 September 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh, det som Brisse tumler med er da også et projekt. Det er bare på idéstadiet endnu. Men det kan være, at der ligefrem er nogen der har et konstruktivt indslag, så vi måske får en rør-head-amp at se. Jeg ved desværre ikke noget om rør.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Stig Mogensen Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 14 September 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TUBA Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 14 September 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
 ........jamen jeg strikker da et kabel sammen og tester resultatet.....  så'n når jeg lige får tid ikk? __________________ Mvh TUBA
pre: OVC, The Bastard, Rotel dsp. Amp: The Fisher, Lindsley Hood, Log. CDpl.:Rega, Pioneer. Cass.:Nakamichi. Tt: Thorens. Tuner: Larsen & Høedholt. Sp.: Avance 200 mkII.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 14 September 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare for at jeg kan finde tråden igen!
Jeg VIL have en rør-triode-1watt hovedtelefonforstærker!
|
| Til top |
|
| |
Brisse Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
@dfms: blah blah blah... Upload af billeder dutter jo ikke rigtige på det "rigtige" forum, vel. Link ja, upload nej. Ellers en fin måde du henvender dig til folk på - ikke mere spildtid til dig.
@resten : Jeg har kigget lidt rundt og det eneste jeg har set, er nogen der bruger trafo i udgangen. De har den kedelige egenskab at de er dyre hvis de skal (l)yde ordentligt så derfor ville det være en sjov ide hvis det kunne gøres uden.
Også så var det jo at bastarden kom ind i billedet :-) TUBA, hvis du skulle få tid må du lige give lyd - kunen være sjovt at høre bedømmelsen.
Røret skulle jo kunne holde til 3watt og det burde jo række til en mindre høreskade. Til gengæld kan det være at forstærkningen skal øges til mere end x4, men det er jo bare lige hvordan man gør det.
(TUBA - hvordan spiller bastarden egentlig? Det er mit vinterprojekt at få lavet sådan en lille frækkert)
|
| Til top |
|
| |
Brisse Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov. Tror der skal ændre lidt på kondensatoren i udgangen. Som det er nu vil det virke som en 1. ordens højpas-filter, men en skæring på 241Hz med 300ohms bøffer og 2258Hz med 32ohms bøffer.
Det er jo ikke godt nok 
Men med 50-100uF skulle det blive noget bedre. 32ohms bøffer kan nøjes med en 50 uF og højohms skulle kunne spille med en 100uF, men jo større lyt, jo lavere skæringsfrekvens.
Jeg ved ikke om det helt passer, men jeg har brugt denne formel:
C = 0,159/Z*f
Det er godt nok til højttalerbrug, men mon ikke det kan tilnærmes til dette brug - selv om rørets udgangsimpedans jo nok er noget højere end en normalt højttalerudgang?
|
| Til top |
|
| |
TUBA Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 14 September 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
well..fik tid til at lege med et kasseret kabel og et stykke tape...det kan godt spille, men det er absolut i underkanten med 6 db gain - ellers lyder det faktisk udmærket...
hvad angår bastarden...det afhæger jo af ørene der hører, men jeg kan da sige at det er den preamp der har det bedste stereoperspektiv jeg nogen sinde har hørt...havde før en quad 44 -bastarden spillede r**en af den... kan oss lige sige at der er stor forskel på hvilke rør man bruger i den, pinnacle har en vidunderlig lun klang hvor g.e. er tynde og transparente __________________ Mvh TUBA
pre: OVC, The Bastard, Rotel dsp. Amp: The Fisher, Lindsley Hood, Log. CDpl.:Rega, Pioneer. Cass.:Nakamichi. Tt: Thorens. Tuner: Larsen & Høedholt. Sp.: Avance 200 mkII.
|
| Til top |
|
| |
lidsmoes Lukket konto

Lukket konto efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 23 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 14 September 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brisse skrev:
|
@dfms: blah blah blah... Upload af billeder dutter jo ikke rigtige på det "rigtige" forum, vel. Link ja, upload nej. Ellers en fin måde du henvender dig til folk på - ikke mere spildtid til dig.
|
|
|
Så spilder jeg lidt tid på dig: http://www.imageshack.us/ og så kan du bruge dette link: Direct link to image i . 
|
| Til top |
|
| |
TubeJ Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 15 September 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brisse Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der lige tid til at svare 
@dfms: Se det kunne jeg jo bruge til noget (og så endda uden kæmpefont )
@TUBA: Takker for testen. Der må fifles lidt med forstrækningen.
@de andre : Jeg har kigget på div. links og søgt lidt mere på nettet og fundet nogle konstruktioner der kunen være spændende. I hvert fald noget der skal kigges nærmere på når mine nye HT'er er færdige (sammen med en bastard og sån' )
/B
|
| Til top |
|
| |