Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 03:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: hjælp .. min første sub ,aner intet :) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fubu2709
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Ja . Jeg er lige blevet færdig -...eller har lavet en prøve opstilling af min første diy sub fra frequence. I subben sidder en hypex ds2.0 og jeg har fået at vide den slukker efter nogle minutter, MEN MIN GØR IKKE ??

Sådan gjorde jeg :

samlede subben , tog et standard Phonokabel ( bandridge m. dobbelt skærm som jeg havde brugt til min DVD) satte det i Sub udgangen og dernæst ind i Right på subben.

derefter satte jeg strøm til subben og vupti den tændte ??? troede først den kunne tænde hvis den fik signal ?

derefter tænder jeg recieveren ( avr7000) og smækker en cd på og weee den spiller ..... men så når jeg slukker får min reciever , venter jeg 10 min på at subben slukker ...men nej den bliver bare ved med at være tændt.  Kan det være rigtigt at jeg skal tænde og slukke bagpå den hver gang ?

lige en detalje jeg har studset over ... jeg kører i øjeblikket kun med left+right front og så den ene sub . Både left og right er oplyst ( med grå skrift inde i det røde omrids )

men selvom jeg har sat subben fra no til YES og den spiller er der stadig intet lys i Den røde sub firkant hvor jeg kan skimte at der ville stå LFE inde i hvis den var tændt.

Håber sq i kan hjælpe .... jeg har nemlig aldrig ejet en aktiv sub før nu

Til top Vis fubu2709's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fubu2709

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Kan ikke hjælpe meget, men jeg ved at de der automatiske tænd/sluk systemer er notoriske for at give problemer...

Mht. receiveren, reagerer LFE-symbolet muligvis kun på et ægte LFE-signal. Dette findes kun på visse nyere film, og er et seperat indspillet lydspor på disse. LFE findes (naturligvis) ikke på CD'er. Systemet vil fungere med det digitale delefilter i receiveren, og dele ved den valgte frekvens - det virker som om din receiver gør præcis det .

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

fubu2709
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

er det mon ampen der er noget i vejen med ?

fubu2709
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

lige nogle spm.

Kan jeg godt bruge et almindeligt phonokabel til min sub ? nærmere betegnet ,bandridge PGA 4200 fra klubben, eller SKAL jeg ud og købe et specielt sub kabel ?

når der ikke er sat signal kabel i subben skal den så tænde når man sætter strøm på ? , eller SKAL den have et signal fra recieveren for at tænde ?

men håber virkelig der er nogen der kan hjælpe lidt med ovenstående !

Bjorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2005
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Hypex HS80. Den tænder når der kommer signal, og slukker pænt efter sig når festen er slut.
Til top Vis Bjorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjorn

fubu2709
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået svar fra hypex ... de skrev

Question: I have some customers who say that the DS amp's does not should down after some time of no activity. The light stays on all the time. any explanation?

BR.

Eyrún/

FreQuence

Answer: This is correct, we do not have a standby option in the amplifiers. Because the current consumption of the DS amp’s is very LOW when there is no sound, the most other amplifiers has a much higher current consumption even when they are in standby!

This is the big advantage of a Class-D amplifier.

On the other hand sometimes customers complains that the amplifier shuts down when signal level is very low, this happens when you have a standby option in the amplifier. Now we have solved this problem by not implementing a standby AND using a very efficiency Class-D design.

Regards, Jan-Peter/

Hypex

Så det modtog jeg med lidt blandede følelser , dog mest pga. at jeg har sat en blå diode på fronten, og jeg synes også det er meget fedt at alt tænder når man tænder for recieveren .... men man kan åbenbart ikke få det hele :(

Undrer mig dog lidt at Eyrún ikke vidste det ???

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes