Forfatter |
|
s991116 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 102
|
Sendt: 07 November 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er ved at bestille enheder til mit ProAc projekt.
Er nogle som vil købe noget med? Jeg havde tænkt mig at købe det hos
http://www.audiocomponents.nl/
Hvis vi er flere der køber bliver ikke kun forsendelses omkostningerne billigere, de giver også mængde rabat.
Enederne som jeg skal bruge til mit ProAc projekt er
ScanSpeak,s D2905-9500 (Diskant) og 18W/8535-00 (Mellemtone)
Prisen uden forsendelse er
625 kr for diskanten og 828 kr for mellemtonen!
Hvilket jeg synes er meget billigt.
Enhederne til en Proac kan herved købes for 2900 dkr, inkl. moms!
Hvordan rabatten og forsendingsomkostninger deles skal vi dog lige finde ud af.
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
Sendt: 07 November 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Jeg vil lige sige, at man ikke kan købe enheder fra Danmark ved Audiocomponents. Ligesom man ikke kan købe enheder i holland fra danmark.
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 07 November 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Hey,
Jeg vil lige sige, at man ikke kan købe enheder fra Danmark ved Audiocomponents. Ligesom man ikke kan købe enheder i holland fra danmark.
|
|
|
Det kunne jeg forstille mig, at der er et par euregler regler der forbyder det.Der er noget der hedder vares frie bevægelighed.Men du er måske bange for konkurrence.
MVH
|
Til top |
|
|
s991116 Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man ikke, eller må man ikke?
På deres hjemmeside står der at de sende til andre EU lande!
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 07 November 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Alle distributører er blevet enige om at koncenterer sig om sit eget land. Det er gjort for at servicen på varene kan holdes på en højt niveau. Det er svært for en i holland at servicerer en i danmark. Tymphany har jo netop en distributør i danmark til dette. Det er den måde det er skruet sammen på, og alle distributører er enige om det. Han må gerne, han vil bare ikke. Ligesom vi ikke sælger til holland.
Vi har konkurrence i Danmark. Det er derfor der er 2 distributører i danmark. Før vi kom, var der igen konkurrence.
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 07 November 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg temmeligt svært ved at se argumentet holder vand.Problemmet er jo de kan fåes billigere i Holland,Så i for jo nok lidt svært ved at sælge dem til Holland.Og hvilken service vil i yde på højtallerenheder.Kan jeg låne en fem seks forskellige hos jer, og kun beholde dem jeg kan bruge .
MVH
|
Til top |
|
|
s991116 Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må man ikke, eller KAN man ikke?
På hjemmeside står
ships loudspeakers to all countries of the world at very competitive prices, and…. with a full year of warranty!
Ved bestilling af varer skriver man også hvilket land det skal sendes til.
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 07 November 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
I må da gerne prøve at bestille. Men man burde ikke kunne.
Service ? Feks at vi havde en butik du kunne se varen, få hjælp, tips/triks og høre nogle af tingene. Faktisk har flere fået lov at teste enheder, lånt enheder osv. Nogle enheder havde vi ikke parameter på, der fik nogle lov at låne dem med hjem til at teste, og leverede dem tilbage senere.
Qlyd har også prisgaranti.. så jeg forstår ikke helt at man vil lave så meget bøvel over at få dem fra holland. Tror også DAT har, men er ikke sikker.
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 07 November 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok så kan de jo bare bestille dem hos jer, i har jo prisgaranti.Så varen kan jo fåes til samme pris som i Holland.Hvorfor sagde du ikke det straks.
MVH
|
Til top |
|
|
dr. jeep Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
Sendt: 07 November 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har før skrevet frem og tilbage med Audio Components og de ville gerne sende enheder til mig i DK og prisen hos dem er noget lavere end priserne i DK. Da jeg skrev med dem gav de endda et 30% afslag på listepriserne på InterTechnik's komponenter, så her er der vist også en del at spare...
M.h.t. bøvl. Så synes jeg da der er mindre bøvl i at bestille en række stumper over internette til en god pris, end der er ved at stå i en butik, eller over en telefon, og prutte priser med en eller anden sælger i en butik... __________________ Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 07 November 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Andre > Troede folk vidste det, det har stået på vores hjemmeside i snart 6 månneder.
Jeep > Se... nu kan man jo bestille online i dk også og over mail. Kan ikke se forskellen. Men hvis nu du får en diskant der ikke funker, er det så ikke mere bøvel at skulle sende den til holland ?
Jeg kan godt forstå man gerne vil spare penge, men priserne er billige i forvejen. Prøv da og sammenlign med reservedele priser for f.eks. Dali, Systemaudio, audiovector osv osv osv. De køber samme sted som os. Men jo, han er billig i holland, og vi har machet hans priser før, vi skal bare se bevis for den pris man foreligger.
Men man behøver jo ikke købe ved os, hvis man af en eller anden grund ikke kan lide os. Der findes jo også DAT.
Det er skruet sån sammen, at der findes to DISTRIBUTØRER..... ikke forhandlere... Hver af disse distributørere sælger så også direkte, og har begge forhandlere der sælger. Så der er rimelig med muligheder vil jeg sige.
Men hvis han har sagt han kan sende enheder til dig, så er det da fint. Han har bare sagt noget andet til os, og det må vi så tage en snak med ham om. Længere er den jo ikke.
|
Til top |
|
|
homemade Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2005
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 07 November 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med al respekt til "q-lyd" og de andre distributører, men er det du
taler om ikke ulovligt? at aftale priser ? Har i også en prisaftale med
DAT ?
I øvrigt vil jeg mene at forskellen mellem Jylland/København og Holland ikke længere er så stor som den før har været !
|
Til top |
|
|
s991116 Forum Bruger

|
Sendt: 08 November 2005 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes tråden er gået lidt i en forkert retning.
Q-sound skriver man ikke burde kunne modtage højtaler enheder fra Audiocompononts i Holland. Men hjemmeside, email og andres erfaringer tyder på man godt kan.
MEN det var jo ikke det emnet handlet om. Er der nogle der er interreserret i fællesindkøb af højtaler enheder?
|
Til top |
|
|
Finderup Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 08 November 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tidligere fået afslag på køb af scanspeak-enheder i holland. Derimod var jeg meget velkommen til at købe morel enheder, som ikke forhandles i dk.
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 08 November 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må jeg jo stille Syncroniq et spørgsmål.Gælder prisgaranti så.Eller gælder den kun for enheder man faktisk kan få til danmark.Og når der , som du selv skriver kun er to forhandlere i dk, bliver en prissammenligning for forbrugeren hurtig.Det er måske også en del af servicen til forbrugeren.
MVH
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 08 November 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Slap nu af folk. Vi har ingen prisaftaler. Vi (qlyd) følger de vejl priser fra fabrikken, det gør DAT ikke, samt nogle af de udlandske. Derfor har vi bare valgt at have prisgaranti, også for hvad i kan købe dem til i udlandet. Det har vi haft i ca et halvt år nu, og det fungerer fint.
Den pris vi tager udgangspunkt i, er den pris det koster at købe varen, som f.eks. i holland. Altså købspris + fragt og hvad der ellers måtte være.
Vi har ingen aftaler med DAT, hvilket også skinner igennem på prisforskellen.
Andre > og nej, der er ikke kun 2 forhandlere i DK. Speakerscorner, frequence, RCE elektronik osv sælger også dst produkter, som forhandlere. Og så er der alle de OEM producenter de sælger ud af bagdøren, dem må man ikke glemme. Så jeg tror vi har fint med konkurrence på det danske marked.
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 08 November 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg forvirret på et højere plan.Syncroniq du skriver at du vil sælge til samme pris som i Holland. Men deres priser fremgår ikke af deres hjemmeside, og du vil tale med dem, for at undgå de sender til DK.Hvorfor skulle de opgive priserne, når de ved de ikke må sende til dk.
MVH
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 08 November 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Andre> Noget tyder jo på at han vil sende til DK. Det er da ikke mit problem om han vil udgive priser eller ej. Jeg siger bare at vi macher priser man finder andre steder. Prøv og læs tråden igennem igen, det er ikke mig der vil købe i udlandet.
Det med at distributører ikke sælger til lande hvor der er en distributør, er altså ikke noget vi er kommet på, eller har bestemt. Det er noget alle distributører er blevet enige om, at man koncenterer sig om sit eget land først. Men der er nogle der sælger over grænser, og sån er det bare.
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 08 November 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finderup skrev:
Jeg har tidligere fået afslag på køb af scanspeak-enheder i holland. Derimod var jeg meget velkommen til at købe morel enheder, som ikke forhandles i dk. |
|
|
Syncroniq noget tyder på at det kan man lige netop IKKE.Så jo jeg har faktisk læst tråden igennem.Så jeg mener det er temmeligt letkøbt, når du skriver i vil sælge til samme pris som i Holland.Og mig bekendt må man ikke længere fra en producents side opgive vejledene priser.I har en købspris, mon ikke i selv kan regne en salgspris ud.
MVH
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

|
Sendt: 08 November 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Man må gerne give en vejledende pris, men ikke kræve at man følger den. Vi har en formel på vores indkøbspriser der giver den vejl. Vi har selv valgt at bruge dem fabrikken også bruger.
At Holland vælger ikke at sælge til DK, er hans eget valg. Det eneste var bare at han har sagt til os at han ikke ville sælge til DK. Derfor kom det bag på mig at han ville alligevellet.
Jeg kan ikke se hvad du har imod mig. Hvad er det vi gør forkert efter dig ?
|
Til top |
|
|