Hejsa, jeg har kraftigt overvejet at bygge et sæt VP6 fra Frequence.dk. Dog vil jeg tilføje en ekstra bas/mellemtone, da jeg har set andre ( på hjemmesiden ) der har haft succes med det.
Desuden kan jeg godt lide den kombination på en HT, at man får 2 x 6.5", det giver det pondus jeg har behov for, samt har jeg ladet mig høre, at disse højttalere kan nå ned til 30 HZ.
Mit spørgsmål er så, jeg har udtænkt mig at lave en traditionel dyb firkantet løsning, udskåret i 19 mm MDF, er det nok til et kabinet? Der skal så dæmpemateriale på indersiden, jeg havde tænkt mig at adskille 3 rum. plus nogen ekstra afstivninger.
De 3 rum består af 30 liter hvor disk/bas skal sidde, et 30 liters rum til den sidste bas. og så det nederste rum hvor delefiltret skal sidde. evt. et sandkammer? kan dette anbefales? Hvis dette skulle være aktuelt, har jeg overvejet at bygge delefiltret på en kasse med ledning eksternt. Dermed kan det altid modifeceres i fremtiden, hvis jeg skulle ønske andre enheder/delefiltre komponenter.
Men altså, er det nok at lave det i 19mm MDF? Eller skal der et lag krydsfiner på ydersiden? Jeg har nemlig tænkt mig at få min gode autolakere til at male dem i sort med lak på. Så de får en fin overflade.
Er der andre tips og tricks til dette projekt? Nogen der kender til disse højttalere i forvejen? Jeg kan sige, at jeg er vild med lyden fra Audiovector og Dali. Men hælder mest til Audiovector, og lidt fordi at de er så dyre, har jeg tænkt mig at prøve dette, da jeg har ladet mig fortælle at lyden skulle være på niveau med MI3 modellerne... Om det er sandt ved jeg jo ikke :)
En ting er sikkert, jeg har ikke råd til at stykke et omgang Audiovector bio på banen, derfor bliver dette et alternativ som jeg håber kunne give mig næsten ligeså meget vellyd...