Emne: Er der nogen der kan teste mit anlæg? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
rmca Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens Jeg håber på, at en teknisk kyndig med det relevante udstyr kunne få lyst til at modtage betaling for at teste to 24 dB delefiltre og en forforstærker igennem for mig, som har selv har samlet. Delefiltrene er opbygget efter et stardarddiagram, og forforstærkeren er en NLE potentiometer med en lille smule teknik til.
Mine effektblokke har været i stykker, og er nu reparerede: men jeg tør ikke sætte resten af anlægget til, før jeg ved, om det er i orden. Jeg har nemlig en mistanke om, at det er noget andet end effektblokkene, der har ødelagt disse. Og jeg kan ikke finde ud af sådan noget selv.
Er der nogen der er interesserede? Jeg bor i århus midtby.
Med venlig hilsen Rasmus Marcussen Jægergårdsgade 142, 2. tv 8000 Århus C rasmus@samtaleterapi.com
|
Til top |
|
|
ekko Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
rmca skrev:
Hej folkens Jeg håber på, at en teknisk kyndig med det relevante udstyr kunne få lyst til at modtage betaling for at teste to 24 dB delefiltre og en forforstærker igennem for mig, som har selv har samlet. Delefiltrene er opbygget efter et stardarddiagram, og forforstærkeren er en NLE potentiometer med en lille smule teknik til.
Mine effektblokke har været i stykker, og er nu reparerede: men jeg tør ikke sætte resten af anlægget til, før jeg ved, om det er i orden. Jeg har nemlig en mistanke om, at det er noget andet end effektblokkene, der har ødelagt disse. Og jeg kan ikke finde ud af sådan noget selv.
Er der nogen der er interesserede? Jeg bor i århus midtby.
Med venlig hilsen Rasmus Marcussen Jægergårdsgade 142, 2. tv 8000 Århus C rasmus@samtaleterapi.com
|
|
|
Du må tage nogen chancer i dit liv, Rasser...
Jeg er desværre lidt for langt væk til at kunne hjælpe dig. Men prøv at ringe til mig - så snakker vi om det!  __________________ ekko
- dokumenteret klogest og sjovest
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
|
Til top |
|
|
rmca Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chancer er ikke det, jeg er mest motiveret for lige nu: mine forstærkere har lige været til reparation i 1½ år (LC Audio er ikke de hurtigste i verden) - og senest i en flok uger efter at jeg endelig havde modtaget mine nyopgraderede forstærkere og den ene brændte sammen umiddelbart efter, at jeg koblede den til.
Mine forstærkere er nok lidt følsomme: det er ZAPSOLUTE 120W klasse A monoblokke uden relæer. Min forforstærker giver sammen med mit signalkabel nogle gange anledning til brom, som dog kan afhjælpes ved at vinkle signalkablet. Mine højttalere ENEVANG SWAP kan også være kildne: delefiltere har aldrig været pakket ind, og der er måske nogle subtile kortslutninger i selve båndhøjttaleren, som dog helt sikker ikke har været der fra starten, hvor de har spillet fornemt i et par år.
Som nævnt vil jeg være meget taknemlig, hvis nogen kunne hjælpe mig.
PS ekko: jeg kunne ikke finde dit telefonnummer på din profil
Med venlig hilsen Rasmus
|
Til top |
|
|
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo låne et par højtalere af en kammerart, eller i en butik, for at teste for og effekt.
Hvad er det for elektronik du har sat sammen med din nle?
Sidder den i kabinet?
Har du spillet med de højtalere før?
Det er efter min mening det bedste, at bruge nle 11 passiv, med en fin omskifter sat foran. Så vil du opleve at brum og andet støj forsvinder. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|
Møffe Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv da at snakke med Q-Sound i Jægergårdsgade
|
Til top |
|
|
rmca Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen Først og fremmest tak for jeres interesse. Jeg har som foreslået taget kontakt til Q-sound, og har med held rekrutteret en til at teste mit anlæg for mig.
Mht. ovenstående spørgsmål, så er NLEen i et kabinet, og teknikken er kun den, som er integreret deri. Og ja, mine højttalere har spillet fornemt i lang tid. Der er godt nok ikke bas på samme måde som ved dynamiske højttalere, men resten af registeret indfrier fuldt ud mine håb.
Tak for hjælpen.
Med venlig hilsen Rasmus
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|