Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello Denmark !
Jeg er klar til å starte byggingen av en 2,5 veis med Seas W18E, men er usikker på hvilke kabinetter jeg skal velge for øvre og nedre W18. Hver W18 skal ha sitt eget kabinett. Jeg benytter en sub i bunnen, og jeg vil derfor la de to W18 rulle av relatvit høyt uten high pass filter. Vil derfor benytte en variant av et stort lukket kabinett (overdempet lav Qtc) for hvert av elementene.
Alternativer til kabinett for øvre og nedre W18:
- Et vanlig lukket kabinett, ca 20 liter og Qtc 0,6.
- Som 1) men med en akustisk ventil og Qtc under 0,5.
- Transmisjonslinje. Lukket.
- En TL med labyrint i enden. Lukket.
- Labyrint. Lukket.
- Kammer etterfulgt av en kort TL (B&W varianten). Lukket.
- Annet
Jeg ønsker best mulig transient respons, samt god dynamikk i mellombassen. De to W18 trenger ikke levere mye bass. Den eksterne sub'en leverer det meste under 100hz. Noen anbefalinger til valg av kabinett?
Hvordan tror dere filteret til Redaktørens 2,5 modell med 8546 (øvre) og 8545 (0,5) vil fungere med to stk Seas W18E?
mvh
Stein S
PS. Kan nevne at jeg har prøvd å drive de to W18E parallellt i ren 2 veis MMT og MTM uten å bli særlig fornøyd. MTM ble for skarp etter min smak, og MMT ga for upresist lydbilde. Foretrekker faktisk en MT før de to nevnte. Derfor har jeg store forventninger til en 2,5 veis løsning alâ Redaktørens modell.
|