Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2025 | 02:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hvad med Peerless (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Der er jo megen snak om Vifa, Scanspeak og Monacor herinde. Ikke meget om Peerless. Er de OK. Hvis en lige frekvenskurve er et af de store idealer, så synes jeg nemlig at Peerless 850136 (kan beses her: http://www.d-s-t.com/peerless/index.htm kig under CSX) ser så fin ud, at jeg ikke har set noget tilsvarende. Hvis man bare lod den selv rulle af og så kombinerede den med en diskant, der fik et 4. ordens smask ved 4500 - 5500 hz, skulle det så ikke funke. Eller måler Peerless sine enheder på en anden måde?

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv benyttet en 12" fra peerless engang (CC-line). Det var en aldeles fremragende bas til de 700 kr. den kostede. Den benyttes også i The Abyss.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Du kan roligt bruge den Peerless 850136 som du skriver om, eller andre Peerless enheder for den sags skyld, jeg har selv flere gange brugt Peerless enheder med godt resultat. Men jeg vil ikke råde dig til at lade enheden rulle af helt selv, men f.eks. med et 6dB LP filter, evt kombineret med et 18dB HP filter, og så en delefrekvens på omkring 2250-2750 Hz, dette kræver dog en god diskant der går godt ned i frekvens. Eller du kan gå op i et 12dB LP og 12/18dB HP filter og så ligge delefrekvensen på ca. 3000 Hz, det var i hvert tilfælde sådan jeg ville forsøge til at starte med, og så sidenhen tilpasse delefilteret, ved hjælp af flere lyttetest, gerne med flere ligesindede lyttere.

mvh Gorm 

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes