Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 16:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hjælp forstærker ! ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jacob LC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Heysa alle i kloge hifi hoveder

Jeg står i et problem!! Jeg kan ikke finde ud af hvilken forstærker jeg skal have til mit anlæg.

Jeg har to "små" pioneer højtalere til at stå på 120 WattRMS
og to store gulv højtalere.. Jamo X3M..

Hvilken forstærker skal jeg have fat i for at den kan spille dem op? og jeg har faktisk også to 10" basser stående i en kasse som kunne være nice at få sluttet til, forstærkeren må i hvert fald gerne kunne have plads til en subwoofer, hvis jeg nu får løst tila t slutte sådan en til..

Håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig..

På forhånd tak!
Til top Vis jacob LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacob LC Besøg jacob LC's Websted

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du først må fortælle lidt om dine preferencer. Altså hvor stort dit rum er, hvad du lytter til, om du vil køre surround og om du vil bruge de to 10 tommers basser som subwoofer? Så bliver det meget nemmere at vejlede dig.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

jacob LC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

hehe okay (: værelset er 20 km2, Jeg ved ikke om en subwoofer er nødvendig, men kunne være fedt at få lidt mere bass i, så skal vi ikke sige jeg har tænkt mig at tilslutte de 2x 10"..

Jeg hører alt fra techno med bass i til rock (d.a.d metallica og meget mere), så er det meningen jeg vil tilslutte det til et fjernsyn når sådan et er indkøbt, og til computeren, så bassen skal have to udgange eller hvad det hedder :P en til computeren og en til et TV.

Ang. Sorround kunne det være fedt, men ikke en nødvendighed.

For pengepungen skal jo også kunne række til det, lyd kvaliteten behøves ikke være helt tiptop, da det mest er til at blive fyret af osv..

Var dette svar nok ? :P

Til top Vis jacob LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacob LC Besøg jacob LC's Websted

jacob LC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

og så har jeg lige fundet oplysningerne om mine højtalere..:

Jamo X3M 8:
long term power: 150W
short term power: 200W

Impedance: 4ohm

pioneer S-a600V:
music power (din): 120W
PuiSSance music (din) : 120W
Impedance: 6 ohm..

Flere oplysninger?

En evt pris ca.. kunne ligge på 5000kr ??

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Ok. Det er skulle være fint med oplysninger. Angående dine højtalere og deres watt-effekt, så glem det! Det er lige meget hvad der står de kan holde til, det passer alligevel ikke. Med en rigtig god forstærker kan de nok spille langt højere, og med en dårlig ville de nok ikke kunne spille halvt så højt... Så det er i høj grad forstærkeren og dens strømkapacitet der styrer hvor højt dine højtalere vil spille uden at futte af.

Synes at du skulle prøve at høre den her:

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/forstaerker/d etail/NAD_C372_forstaerker.htm?id=2267

Den har masser af kræfter til at spille højt med, og jeg tror den passer meget godt til din musiksmag. Jeg tror også at du kan sætte de to 10 tommers basser til som passiv sub (altså en sub uden indbygget forstærker). Det kræver flere kræfter fra forstærkeren, men NAD-forstærkere plejer ikke at mangle kræfter.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Evt. kunne du også se på denne Thule forstærker, som ville være et godt alternativ til NAD'en. Den er ikke helt så dye, men omvendt heller ikke helt så kraftig. Men jeg synes du skulle tage ind til hifiklubben og lytte til dem begge!

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/forstaerker/d etail/THULE_Spirit_IA100_forstaerker.htm?id=4059

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes