| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lavet en del bånd i tidens løb, men lige nu er det heildiskanter der trækker og jeg har en tråd om dem under diy-projekter.
Hvis du har et bånd på 15cm længde og kører med alu i 11my så får du alt for mange ledere. Jeg har ikke formler for det i hovedet (men kan finde dem). Til gengæld sidder jeg med en af mine heilmembraner i 15cm's længde med en lederbanebredde på 3.5 mm i 14my tykkelse. Denne lederbane er ca 7 meter lang (48 ture frem og tilbage) og ender på 8 ohm. Det ender i frustation hvis du prøver at forbinde så mange returledere.
Du kan finde noget madpapir der består af et tyndt papirlag plus et alulag på bare 7my det vil hjæpe dig med at få den ohmske værdi op med et færre antal ledere. Man limer aluen på bærefolien og har papirsiden udad, denne kan så trækkes forsigtigt af med fingersnilde og en hårtørrer.
Jeg prøvede engang for sjov at måle frekvensgang på lidt forskellige forsyningstrafoer og blev egentligt forbavset over at flere af dem uden problemer kunne gengive op til 18-20kHz så en trafoløsning kan lade sig gøre for få penge.
Jeg skal prøve at finde et link til dig med en svensker der har lavet et bånd med en hjemmestrikket trafoløsning (håber jeg kan finde det).
Englehuden er nem at arbejde med men er egentlig for tung. Brug den til fingrene istedet når du skær dig undervejs. Som erstatning for englehud har folk brugt følgende. Magnetbånd (VIDEO), silkepapir, isolationsfolien i en kvalitets-plast-kondensator og....
Det bliver spændende at se hvor du kommer hen med projektet, Held og lykke!
|