Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 15:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Totalrenovering af Audiovector M3/M1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

Jeg har med interesse læst Lars Nielsens artikel om opgradering at AV M3 signature til avantgarde her på sitet, og nu vil jeg prøve selv. Imidlertid skal jeg nok bruge lidt hjælp fra jer. Til dem som ikke har læst artiklen kan I bruge linket nedenfor - den anden artikel er Ole Klifoths kommentar til artiklen.

http://www.hifi4all.dk/content/sog_artikler.asp?search=audio vector&zoneid=2

Jeg har ikke det mål at skabe en 100 % identisk kopi af en avantgarde - dels er det umuligt at skaffe de rigtige enheder, da audiovector selv modificerer standard-enhederne, inden de sættes i højttaleren. Derudover er mit mål ikke avantgarden, men signature.

Jeg håber at I kan hjælpe med enhederne. Målet er den samme lydfilosofi som gør sig gældende for Audiovector, hvorfor det naturligvis er relevant at kigge på de oprindelige enheder, der ligger bag AV's modificeringer. Findes der bedre alternativer?

Mit udgangspunkt er et kabinet fra en ældre M-serie højttaler. Jeg har ikke dette endnu, men vælger nok at springe på en brugt højttaler i god stand når et sådant tilbud melder sig på KSB-sitet. Forhåbentlig en med superstands, så jeg ikke skal investere i dem oven i hatten. Formentlig er der ikke nogen baffler på kabinettet - måske nogen kan hjælpe med konstruktionen af denne - evt.  fortælle mig hvordan?

Sidste spørgsmål, der i mine øjne gør sig gældende, må være delefilteret. Naturligvis afhænger dette af enhederne der vælges. Jeg ved ikke om man helt kunne vælge at beholde det oprindelige? 

Men der er lagt virkelig meget op til, at jeg skal have hjælp udefra til dette, da mine evner her kommer til kort. Hvis nogen herindefra er klar på opgaven, har evnerne til det og samtidig ønsker at tjene lidt skillinger ved det må vi jo tage det derfra.

Mit alleførste spørgsmål til jer må da være: Hvilke enheder vil gøre det bedst?

- Måske lige et allersidste spørgsmål: Er det en bedre ide at gøre det med en M1'er i stedet?

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Er der ingen ideer til enheder?

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes